Lexus IS 300h

Lexus IS 300h

H αλήθεια είναι πως αυτό το επιθετικό ρύγχος με τη μεγάλη (έως και τεράστια για κάποιους) κυψελοειδή μάσκα θα μπορούσε να κοσμεί ένα οποιοδήποτε supercar και όχι ένα premium σεντάν.

Το ίδιο ισχύει και για τους αεραγωγούς και τα φωτιστικά σώματα (με LED φώτα ημέρας), αλλά κυρίως για τις… αιχμηρές του γραμμές, το σφηνοειδές σχήμα των παραθύρων πίσω και τα αεροδυναμικά τελειώματα στα μαρσπιέ -και όχι μόνον. Ολα αυτά μαζί συνθέτουν -σε ό,τι αφορά στο φαίνεσθαι της πρώτης εντύπωσης- ίσως την πλέον σπορτίβ πρόταση σε σεντάν της premium κατηγορίας.

Τι έγινε λοιπόν; H Lexus απαρνήθηκε το χαρακτήρα της; Πέρασε από τα ήρεμα, πολυτελή και αθόρυβα σεντάν σε κάτι πιο επιθετικό; Η απάντηση έχει δύο σκέλη: Το πρώτο μας παραπέμπει στο ISF της προηγούμενης γενιάς (που σημαίνει πως η Lexus δεν έφτιαχνε πάντα αυτό που αγγλιστί αποδίδεται ως… smooth αυτοκίνητο) και το δεύτερο είναι πως με κάποιο τρόπο έπρεπε οι Ιάπωνες να απαντήσουν στον ανταγωνισμό, όπως αυτός οριοθετείται κύρια από τα γερμανικά σεντάν της κατηγορίας. Το αν η απάντηση είναι η δέουσα θα το δούμε στη συνέχεια.

Στην Αυστρία
Αναζητώντας λοιπόν την ταυτότητα της νέας σειράς IS της Lexus, πήραμε τους δρόμους πέριξ της αυστριακής πρωτεύουσας καθισμένοι στο άνετο σαλόνι του, με τον ολοκαίνουργιο πίνακα οργάνων ακριβώς μπροστά στο οπτικό μας πεδίο, την υπερυψωμένη κονσόλα στο πρότυπο του CT 200h να "δεσπόζει" ανάμεσα στη θέση οδηγού/συνοδηγού, το σπορ τιμόνι (ρυθμίζεται επιτέλους όπως ακριβώς θέλεις), την οθόνη πολυμέσων να προβάλλει εν προκειμένω πληροφορίες από το σύστημα πλοήγησης. Αφού προηγουμένως όμως, εκτιμήσαμε δεόντως την ποιότητα των υλικών για την οποία η Lexus ομολογουμένως δεν μας είχε και ποτέ απογοητεύσει και τη γενικότερη αίσθηση πολυτέλειας που είναι αναμενόμενη.

Τι είναι όμως αυτό το IS 300 h που οδηγούμε; Πρόκειται επί της ουσίας για το τελευταίο κομμάτι του πάζλ με το οποίο η Lexus συμπληρώνει το υβριδικό/οικολογικό προφίλ της, αφού δεν υπάρχει πλέον μοντέλο της εταιρίας που να μην έχει τα διακριτικά Hybrid στο… διαβατήριό του. Ταυτόχρονα, oι όποιες φήμες για κρυφά φλέρτ της μάρκας με την τεχνολογία της πετρελαιοκίνησης μπαίνουν οριστικά στο περιθώριο.

Ετσι, 14 χρόνια ύστερα από το πρώτο IS που έβαλε τη Lexus στα σαλόνια της premium κατηγορίας στην ευρωπαϊκή αγορά, η τεχνολογία που ακούει στο όνομα "Hybrid Synergy Drive" γίνεται το σύγχρονο όπλο της μητρικής Toyota. Με αυτό οποίο επιτίθεται πλέον κατά μέτωπο σε αυτοκίνητα όπως η BMW 3, το Audi A4 και η Mercedes C-Class, ενώ οι αυξημένες του διαστάσεις εξασφαλίζουν πιο άνετους χώρους για τους επιβάτες με τους πίσω να απολαμβάνουν (σύμφωνα με τη Lexus) τους μεγαλύτερους χώρους στην κατηγορία. Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ είναι 480 lt -450  υβριδική έκδοση.

Τα διακριτικά IS 300h (σε έκδοση κανονική ή F Sport) μεταφράζονται κάτω από το καπό σε έναν 2,5λιτρο 4κύλινδρο, 16βάλβιδο βενζινοκινητήρα Dual VVT-i, που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson και αποδίδει 181 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και ο οποίος συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 143 ίππων.

Η συνδυαστική αποδιδόμενη ισχύς φτάνει τους 223 ίππους που με τη σειρά τους μεταφράζονται σε επιδόσεις της τάξης των 8,3 δευτερολέπτων για τη διαδικασία του 0-100 km/h και σε τελική ταχύτητα 200 km/h. Η κίνηση μεταδίδεται μέσω αυτόματου κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (Ε-CVT), την ώρα που η Lexus υπερηφανεύεται τόσο για την εκπομπή CΟ2 που είναι μόλις 99 g/100 km όσο και για την κατανάλωση που δεν ξεπερνά τα 3,8 lt/100 χλμ.

Υπάρχει βέβαια και η έκδοση IS 250 με τον κινητήρα V6των 2,5 λίτρων που αποδίδει 204 PS και 25,3 kgm ροπής η οποία εφοδιάζεται με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων «Super ECT» και επιδόσεις 8,1" για τα 0-100 χλμ./ώρα και τελική ταχύτητα 225 km/h.

Στο δρόμο
Στον αυτοκινητόδρομο ταξιδεύει όπως ένα... Lexus, που σημαίνει άνετα, αθόρυβα, ξεκούραστα και με την απαραίτητη αίσθηση πολυτέλειας. Στους στενούς, αλλά με εξαιρετική ποιότητα επαρχιακούς δρόμους της αυστριακής υπαίθρου, το IS 300h καλείται να αποδείξει πόσο ανταγωνιστικό είναι σε σχέση με τον ανταγωνισμό που οι ίδιοι οι Ιάπωνες έχουν θέσει. Ιδού λοιπόν τα πρώτα συμπεράσματα: Η νέα ανάρτηση με τα μαλακότερα ελατήρια και τις παχύτερες αντιστρεπτικές χαρίζει σαφώς καλύτερη οδική συμπεριφορά, την ώρα που το σύστημα διεύθυνσης είναι και πιο σαφές και άμεσο, κάτι που γίνεται καλύτερα αντιληπτό αν επιλέξεις τη λειτουργία SPORT στο Drive Mode Select.

Ωστόσο το Ε-CVT κιβώτιο, μολονότι είναι πολύ καλό στη λειτουργία του, δεν είναι το κιβώτιο που θα ήθελες από ένα σπορ αυτοκίνητο. Ακόμη και όταν περάσεις στη χειροκίνητη επιλογή σχέσεων (είτε από το λεβιέ  είτε από τα paddles στο τιμόνι), η απόκριση δεν είναι αυτή που για παράδειγμα θα βρεις από το αυτόματα της 3άρας. Την ίδια στιγμή, αν πιέσεις βαθιά το πόδι στο γκάζι, ο θόρυβος -παρά την εξαιρετική ηχομόνωση-, είναι αυτός ο χαρακτηριστικός τραχύς και ενίοτε ενοχλητικός των κιβωτίων του είδους.

Αν βέβαια αυτό σας ενοχλεί στη Lexus βρήκαν τη λύση σε ένα διακόπτη-ρεοστάτη, αριστερά κάτω από το τιμόνι, που φροντίζει να αλλάζει ο ήχος του κινητήρα που φτάνει στην καμπίνα. Μην φανταστείτε πως κάνει κάτι παραπάνω όμως από το να στέλνει σε ένα ηχείο στη μέση του ταμπλό ήχους καθαρά τεχνητούς, που ναι μεν ικανοποιούν το αυτί, αλλά δεν παύουν να είναι 100% προϊόν… εργαστηρίου!

Τι είναι τελικά όμως το IS 300h;
Για να τελειώσουμε όπως ξεκινήσαμε, η αλήθεια είναι πως πρόκειται για ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο που είτε το αγαπάς είτε όχι. Είναι πολυτελές, ενσωματώνει την πλέον κορυφαία υβριδική τεχνολογία, προσφέρει ανέσεις και κορυφαίο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. Ας μην μπούμε όμως στον κόπο να απαριθμούμε και ας αρκεστούμε ενδεικτικά στους δέκα αερόσακους, τα αυτόματα φωτιστικά σώματα, το σύστημα ειδοποίησης τυφλού σημείου, σύστημα ειδοποίησης αλλαγής λωρίδας και σύστημα ειδοποίησης διασταύρωσης, το σύστημα πολυμέσων, κ.ά., και βέβαια τη μοναδικότητα που αποζητούν οι πελάτες Lexus.

Στον αυτοκινητόδρομο βρίσκεται στο στοιχείο του, την ώρα που μέσα στην πόλη θα κινηθείς πολλές φορές μόνον με τον ηλεκτροκινητήρα που σημαίνει μηδενική κατανάλωση και ρύποι. Αν πάλι βγεις στον επαρχιακό δρόμο με σκοπό να στρίψεις και να το ευχαριστηθείς, δεν θα απογοητευτείς, αλλά δεν θα ενθουσιαστείς κιόλας. Δεν θα πεις "ουάου", αλλά και δεν θα νιώσεις ότι σε κορόϊδεψαν.

Η αλήθεια είναι πάντα κάπου στη μέση. Αυτό το IS στρίβει, φρενάρει, κινείται ασυγκρίτως καλύτερα από το προηγούμενο, έχει τιμόνι, επικοινωνεί μαζί σου αλλά, κακά τα ψέμματα, μας χάλασε (προσωπική άποψη, όμως μια μικρή λεπτομέρεια μπορεί να κάνει τη διαφορά) ο… artificiel σπορτίβ ήχος του κινητήρα από το μεγάφωνο. Αυτό είναι το πρόβλημα θα πείτε;

Οχι, κάθε άλλο. Αν φτιάχνεις ένα τόσο καλό αυτοκίνητο, αν επενδύεις στη  υβριδική τεχνολογία στην οποία πλέον είσαι κορυφαίος, δεν χρειάζεσαι ογκώδεις πτέρυγες και ηλεκτρονικά γκάτζετς για να αποδείξεις πως είσαι και σπορτίφ. Μείνε σε αυτό που είσαι, "πούλησε" το διότι μπορείς και "τόχεις", και άσε τους άλλους να κάνουν αυτό που κάνουν. Καμιά φορά το άγχος του ανταγωνισμού σε ωθεί σε λάθος επιλογές που επιπλέον δεν τις χρειάζεσαι.

Και το καινούργιο IS δεν χρειάζεται ούτε αυτόν τον τόσο επιθετικό εξωτερικό σχεδιασμό ούτε τις… σκάστρες από τα μεγάφωνα. Είναι premium, είναι πολυτελές, είναι ξεχωριστό, έχει το δικό του στιλ και στο τέλος της μέρας είναι ένα εξαιρετικό υβριδικό σεντάν. Αυτό κρατάμε από την επαφή μας με το αυτοκίνητο επί αυστριακού εδάφους και περιμένουμε να το δοκιμάσουμε και επί ελληνικού εδάφους.

Τι λέει το DRIVE
Ενα εξαιρετικό υβριδικό, πολυτελές σεντάν με τη… γοητεία της διαφορετικότητας της υπογραφής Lexus
Τεχνολογία 2.494 cc, 16v, Dual VVT-i, 181 PS/6.000 rpm, 22,5 kgm/4.200 rpm, αυτόματο κιβώτιο E-CVT και ηλεκτροκινητήρας 143 PS. Συνολική συνδυαζόμενη αποδιδόμενη ισχύς 223 PS
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,3”  
Τελική ταχύτητα 200 km/h
Κατανάλωση 4,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 99 gr/km
Διαστάσεις 4.665 x 1810 x 1.430 mm
Βάρος 1.620 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube