Kia Pro_cee’d

Kia Pro_cee’d

Ακόμα ένα όμορφο αυτοκίνητο από την Kia. Αυτή τη φορά είναι η 3θυρη έκδοση του cee’d δεύτερης γενιάς, το Pro_cee’d

Αυτό το αεροδυναμικό στην όψη νέο χάτσμπακ μοιράζεται όλες τις διαστάσεις με το 5θυρο Cee’d, εκτός από το ύψος, όπου το Pro_cee’d είναι τέσσερις πόντους χαμηλότερο. Το αμάξωμα είναι νέας σχεδίασης από τις εμπρός κολόνες και πίσω, αλλά κάτω από τις λαμαρίνες τα μηχανικά μέρη είναι ουσιαστικά τα ίδια.

Η Kia τοποθετεί το Pro_cee’d ψηλότερα απ’ ό,τι το Cee’d με δύο δικά του επίπεδα εξοπλισμού στην Ευρώπη, το S και το SE. Ακόμα δεν γνωρίζουμε αν και στην Ελλάδα θα διατηρηθούν τα ίδια επίπεδα, αλλά είμαστε σε αναμονή και θα σας πληροφορήσουμε αμέσως μόλις μας γίνει γνωστό.

Δύο από τους πιο ικανούς 1.600άρηδες της αγοράς συνοδεύουν το Pro_cee’d: Ένας βενζινοκινητήρας με 135 PS και ένα ντίζελ με 128. Συνδυάζονται δε και οι δύο στάνταρ με 6άρι χειροκίνητο σασμάν ή με έξτρα το 6άρι διπλού συμπλέκτη για το βενζινοκίνητο.

Κάτω από μηλιά
Όπως είναι αναμενόμενο, το Pro_cee’d είναι σχεδόν το ίδιο με το Cee’d στον τρόπο που κινείται και πατά στο δρόμο. Δηλαδή, ανταγωνιστικά, αλλά δεν σε συνεπαίρνει κιόλας. Στην αποστολή μας οδηγήσαμε το βενζινοκίνητο μοντέλο, με το ελαστικό μοτέρ –αρκετά μάλιστα με λίγες στροφές-, αλλά και που λαχανιάζει όταν το πιέσεις και οι στροφές ανέβουν. Το πρώτο σπορ χάτσμπακ της Kia, το Pro_cee’d GT που αναμένεται το καλοκαίρι, θα φροντίσει να διαλύσει αυτή την πραγματικότητα 
      
Το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο είναι γλυκό στη λειτουργία του και συνταιριάζεται καλά με το μοτέρ. Το ίδιο κιβώτιο μπορείς να το πάρεις και σε έκδοση με διπλό συμπλέκτη και δύο πεντάλ, αλλά κάνει το αυτοκίνητο πιο αργό, πιο διψασμένο και με περισσότερες εκπoμπές CO2.
    
To Pro_cee’d κυλά ωραία στο δρόμο. Σε γενικές γραμμές είναι άνετο, αν και υπολείπεται σε φινέτσα από τον κορυφαίο στο τομέα αυτό ανταγωνισμό –βλ. VW Golf. Το ίδιο συμβαίνει και με το κράτημα. Το Pro_cee’d θα εκτελέσει πειθήνια τις εντολές σου, με μεγάλο απόθεμα πρόσφυσης, άρα και κορυφαία ασφάλεια, αλλά του λείπει εκείνο το λούστρο και η επιστροφή πληροφορίας στον οδηγό του. Το τιμόνι του επίσης θα μπορούσε να τα καταφέρνει καλύτερα σε αίσθηση, ρυθμισμένο προς αυτή τη κατεύθυνση, παρά προς την «ελαφρότητα» που έχει τώρα.

Διάλεξε
Η 3θυρη εκδοχή ενός οικογενειακού χάτσμπακ δεν θα μπορούσε να αποδοθεί πιο σπορ απ’ ό,τι αποδόθηκε στο Pro_cee’d, αν παράλληλα δεν ενδυνάμωνε και τα δυναμικά χαρακτηριστικά της. Στα τελευταία δεν υπάρχει τίποτα το επιθετικό, οπότε αν ποντάρετε μόνο στην εικόνα, δεν υπάρχει τίποτε να σας αποτρέψει από την αγορά του, μιας και ο εξοπλισμός είναι γενναιόδωρος ακόμη και στο βασικό επίπεδο S.

Με όλα αυτά τα δεδομένα, όπως έχουμε ξαναγράψει και για το Cee’d, το Pro_cee’d είναι ένα πολύ καλό αυτοκίνητο, αλλά όχι το κορυφαίο. Ελπίζουμε το Pro_cee’d GT να ενσωματώσει εκείνα τα δυναμικά χαρακτηριστικά και εκείνη τη φινέτσα στην κύλιση, ισοφαρίζοντας στα μεν το Renault Megane, στη δεύτερη το VW Golf, και τελικά δίνοντας το αυτοκίνητο εκείνη τη λάμψη για την οποία σε προϊδεάζει η εικόνα του.

Τι λέει το Drive
H 3θυρη έκδοση του Kia Cee’d είναι αιχμηρή στην εικόνα, καλά εξοπλισμένη, αλλά της λείπει εκείνο το λούστρο στα δυναμικά χαρακτηριστικά, με τι οποίο είναι στιλβωμένα τα κορυφαία αυτοκίνητα της κατηγορίας
Τιμή από 16.000 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 16v, 2 EEK άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 135 PS/6.300 rpm, 16,8 kgm/4.850 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
0-100 km/h 10,9”  
Τελική ταχύτητα 195 km/h
Κατανάλωση 5,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 135 gr/km
Διαστάσεις 4.310 x 1.780 x 1.430 mm
Βάρος 1.267 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube