Με 105 ίππους, ανεξάρτητα από τον τύπο καυσίμου, μπορείς πλέον να σταματήσεις να γκρινιάζεις για τις επιδόσεις και να εστιάσεις στα ουσιαστικά χαρίσματα του 500L
Η γκρίνια για τους αδύναμους κινητήρες και τις χλωμές επιδόσεις επισκίαζε μέχρι σήμερα την όποια εντύπωση για το 500L. Πρόσφατα η Fiat εμπλούτισε την γκάμα κινητήρων με έναν ντίζελ και έναν TwinAir 105 ίππων. Δεν βάζουν φωτιά στην άσφαλτο, αλλά επαρκούν για ασφαλή και απροβλημάτιστη οδήγηση. Έτσι η προσοχή των υποψήφιων αγοραστών μπορεί να στραφεί στους μεγάλους χώρους, στην πρακτική διαμόρφωση της καμπίνας με το συρόμενο πίσω κάθισμα, στους πολλούς χώρους για μικροπράγματα και φυσικά, στην ξεχωριστή σχεδίαση.
Αμφιλεγόμενο
Ο TwinAir των 105 ίππων είναι βελτιωμένος στα σημεία. Διαθέτει ένα νέο τούρμπο χαμηλής αδράνειας και πολλαπλή εξαγωγής ενσωματωμένη στην κεφαλή. Με αυτό τον τρόπο, τα ζεστά καυσαέρια αρχικά αξιοποιούνται ώστε να γρήγορα ο κινητήρας στη σωστή θερμοκρασία λειτουργίας. Στην πορεία όμως, όταν ένα μέρος από αυτά ανακυκλώνεται και επιστρέφει στο θάλαμο καύσης, ψύχεται από το κύκλωμα του κινητήρα.
Παρόλα αυτά, ο δικύλινδρος παραμένει αμφιλεγόμενος. Υπόσχεται πολύ χαμηλή κατανάλωση, μόλις 4,8 lt/100 km, αλλά πολύ δύσκολα πέφτει κάτω από τα επτά. Παρότι διαθέτει σύστημα stop/start και το ειδικό πρόγραμμά λειτουργίας ECO που περιορίζει τη ροπή στα 12,2 kgm και την ισχύ στους 98 ίππους. Mε το πόδι στο πάτωμα οι επιδόσεις που ανακοινώνει η Fiat είναι αξιοπρεπείς: 0-100 km/h σε 12,3”, τελική 180 km/h. Στο μισό γκάζι όμως, έτσι όπως οδηγείται στην ουσία ένα τέτοιο αυτοκίνητο, είναι κούφιος, αφού η ροπή των μόλις 14,8 kgm / 2.000 rpm παλεύει με τα 1.260 kg. Προσπαθώ να το φανταστώ να προσπερνά φορτωμένο με τέσσερα άτομα και τις αποσκευές τους, και προβληματίζομαι.
Όπως πρέπει
Ο MultiJet II 1.6 των 105 ίππων είναι η ιδανική επιλογή για το 500L. Όχι τόσο για την απόδοση στην «κόκκινη» ζώνη, αλλά κυρίως λόγω των 32,6 kgm που είναι διαθέσιμα από τις 1.750 rpm. Κλειδί της απόδοσής του είναι ο ψεκασμός Common Rail τρίτης γενιάς, ελαφρύτερος και απλούστερος κατασκευαστικά αφού χρησιμοποιεί 40% λιγότερα εξαρτήματα. Το σύστημα αλλάζει χαρακτηριστικά λειτουργίας ανάλογα με το φορτίο. Για να διασφαλίσει την πιο σωστή διαστρωμάτωση του καυσίμου κάνει δύο διαδοχικούς ψεκασμούς λίγο πριν την συμπίεση και μπορεί να κάνει μέχρι οκτώ ψεκασμούς σε κάθε κύκλο.
Η μέση κατανάλωση των 4,5 lt/100 km που ανακοινώνει το εργοστάσιο είναι μάλλον αισιόδοξη, ωστόσο η πραγματική μέση τιμή είναι πάντα χαμηλότερη από του TwinAir, ως και 2 lt/100 km. Η επιτάχυνση είναι πειστική, είτε προσπερνάς είτε πιέζεις σε έναν δρόμο με στροφές. Χωρίς μάλιστα να ασχολείσαι ιδιαίτερα με το καλά κλιμακωμένο 6άρι κιβώτιο. Αυτός ο κινητήρας αναδεικνύει μια πτυχή των δυνατοτήτων που πλαισίου που μέχρι σήμερα παρέμενε στο σκοτάδι. Πατά με αυτοπεποίθηση, παίρνει μικρή κλίση και έχει υψηλό όριο. Το τιμόνι είναι ελαφρύ αλλά μετά από λίγα km βρίσκεις κώδικα επικοινωνίας. Προφανώς το αυτοκίνητο δεν έχει φτιαχτεί για σπορ οδήγηση, αλλά εκπλήσσει ευχάριστα αν αποφασίσεις να φτάσεις λίγο νωρίτερα στο εξοχικό.
Τι λέει το DRIVE
Με τον Multijet II των 105 ίππων, το 500L είναι ένα πραγματικά καλό αυτοκίνητο. Οι υπόλοιπες εκδόσεις απαιτούν σοβαρούς συμβιβασμούς. O «δυνατός» TwinAir δεν εξαιρείται.
Τιμή από € 17.900 (TwinAir) €20.950 (Multijet II)
Τεχνολογία (TwinAir) 875cc, i2, 8v, πολλαπλός ψεκασμός και τούρμπο, 105 PS/5.500rpm, 14,8 kgm/2.000rpm, μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων (Multijet II) 1.598cc, i4, 16v, ψεκασμός common rail και τούρμπο, 105 PS/3.700rpm, 32,6 kgm/1.750rpm, μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων
0-100 km/h 12,3” (TwinAir) 11,3” (Multijet II)
Tελική 180 km/h (TwinAir) 181 km/h (Multijet II)
Κατανάλωση 4,8 lt/100 km (TwinAir) 4,5 lt/100 km (Multijet II)
Εκπομπές CO2 112 g/km (TwinAir) 117 g/km (Multijet II)
Διαστάσεις 4.147 x 1.784 x 1.665 mm
Βάρος 1.260 kg (TwinAir) 1.365 kg (Multijet II)