Η ιστορία των GSi ξεκίνησε για την Opel το 1984 με τα Manta και Kadett.
Κι εάν στο μεταξύ οι εκδόσεις OPC έκλεψαν την αίγλη τoυς, τώρα οι ισορροπίες επανέρχονται. Έτσι, το Insignia GSi που διατίθεται ως σεντάν (Grand Sport) και στέσιον (Sports Tourer) είναι πλέον η ναυαρχίδα της εταιρείας και τουλάχιστον προς το παρόν δεν υπάρχουν πλάνα για ισχυρότερη έκδοση.
Έτσι κι αλλιώς, οι 260 PS του δίλιτρου βενζινοκινητήρα με το twin scroll τούρμπο κάνουν τη δουλειά τους. Δίνουν 0-100 km/h σε 7,2” και τελική 250 km/h, άρα και την ικανότητα σε ένα οικογενειακό μοντέλο με σπορ διάθεση να κινείται γρήγορα παντού και πάντα.
Την ικανότητα αυτή ανέλαβε να υποστηρίξει ο πρώην οδηγός αγώνων Volker Strycek και η ομάδα του, στο Nürburgring. Στόχος τους ήταν η ιδανική ρύθμιση των ηλεκτρονικά ελεγχόμενων αμορτισέρ, καθώς και της τετρακίνησης Twinster.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Opel Insignia Grand Sport 1.6 CDTi 136 PS
Η πρώτη είναι πιο σφιχτή και 10 mm πιο χαμηλή από των στάνταρ Insignia, ενώ η δεύτερη εκτελεί χρέη ενεργού Torque Vectoring προκειμένου να αντιμετωπίζεται η υποστροφή. Γι’ αυτό φροντίζουν δύο συμπλέκτες που αντικαθιστούν το πίσω διαφορικό και στέλνουν όση ροπή χρειάζεται εκεί που χρειάζεται, σε πραγματικό χρόνο.
Με δεδομένο ότι μιλάμε για ένα αμάξωμα με μεταξόνιο 2.869 mm το αποτέλεσμα είναι σαφώς αξιόλογο. Οι πολύ βρεγμένοι δρόμοι που οδηγήσαμε, αλλά κι ένα ειδικό πεδίο δοκιμών, μας έπεισαν ότι σε κανονικές συνθήκες η τροχιά του Insignia GSi είναι απόλυτα ουδέτερη.
Ακόμα και στη ρύθμιση Sport του FlexRide δεν θα ξεχάσεις το όνομά σου από την ακρίβεια στο πάτημα ή από την επιτάχυνση, ωστόσο ο ρυθμός μπορεί να είναι πραγματικά γρήγορος και η συνολική εμπειρία εύκολη και ασφαλής για τον καθένα.
Το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να βασιστείς στην πρόσφυση και να διατηρείς τη φόρα σου χωρίς να ασχολείσαι και πολύ με το τιμόνι που ναι μεν είναι ακριβές αλλά κρατάει μυστικά για το δρόμο.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Το Opel Corsa GSi επιστρέφει, μέσα στο 2018
Ακόμα και με το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας στην επιλογή «Competitive», η αίσθηση του Insignia εμπνέει πλήρη εμπιστοσύνη. Το ίδιο και τα φρένα, με εμπρός δίσκους των 345 mm και 4πίστονες δαγκάνες Brembo.
Φαίνονται πολύ καλά μέσα από τις στάνταρ 20άρες ζάντες που είναι συνολικά 6 kg ελαφρύτερες από του προηγούμενου Insignia OPC και ντυμένες με Michelin Pilot Sport 4 S.
Ακόμα και με αυτούς τους τροχούς, η κύλιση είναι ραφιναρισμένη και άνετη, αναδεικνύοντας το ταξιδιάρικο ταλέντο του Insignia GSi. Το υποστηρίζει άλλωστε ένα μακρύ σε κλιμάκωση και όχι πολύ γρήγορο σε αλλαγές 8άρι αυτόματο κιβώτιο.
Υπό αυτό το πρίσμα, η έκδοση με το δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα Biturbo των 210 PS και 48,9 kgm είναι εξίσου ταιριαστή με το χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Έχει πολιτισμένη λειτουργία και ακόμα πιο μεστό τράβηγμα στις μεσαίες στροφές. Οπότε ταιριάζει πολύ καλά με την άνετη ανάρτηση, την αποτελεσματική ηχομόνωση και τα υπέροχα σπορ καθίσματα.
Τα τελευταία είναι το κερασάκι σε μια μοντέρνα καμπίνα με καλή ποιότητα και εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας που περιλαμβάνει τα πάντα, χωρίς μάλιστα η τιμή να είναι εκτός τόπου και χρόνου. Τα €44.350 για την έκδοση βενζίνης είναι σαφώς πολλά, μα όχι αλλόκοτα με βάση την ισχύουσα φορολογία.
Τι λέει το DRIVE
Πίσω από τα αρχικά GSi, το εντυπωσιακό Insignia κρύβει ένα πρόσωπο με σπορ διάθεση και μπόλικη τεχνολογία, έτσι ώστε να είναι πολύ αποτελεσματικό και φιλικό στη γρήγορη οδήγηση.
Τιμή Από €44.350
Τεχνολογία 1.998 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο twin scroll, 260 PS/5.300 rpm, 40,8 kgm/2.500-4.000 rpm, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση Twinster, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,2”
Τελική ταχύτητα 250 km/h
Μέση κατανάλωση 8,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2197 g/km
Διαστάσεις 4.910 x 1.871 x 1.445 mm
Χώρος αποσκευών 490 lt
Βάρος 1.641 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή