Τελευταία, η Opel έχει ως στόχο την επέκταση της γκάμας των SUV και των crossover.
Και πολύ καλά κάνει προφανώς, καθότι μιλάμε για μια κατηγορία που βρίσκεται και θα συνεχίσει να βρίσκεται σε κατακόρυφη άνοδο. Το τελευταίο δημιούργημα αυτού του πλάνου είναι και το μεγαλύτερο από πλευράς διαστάσεων. Ονομάζεται Grandland X και αποτελεί ουσιαστικά τη γερμανική εκτέλεση του Peugeot 3008, του οποίου το πάτωμα και τα μηχανικά μέρη χρησιμοποιεί.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Opel Crossland X 1.6 CDTi ECOTEC
Εάν δεν το γνωρίζεις είναι αδύνατο να το καταλάβεις, αφού η εικόνα του είναι ξεκάθαρα Opel. Έχει τον κατάλληλο συνδυασμό επιβλητικής όψης και κομψότητας για να αρέσει σε όλους, ενώ παράλληλα κρύβει πετυχημένα τόσο τα 4,48 m του μήκους όσο και τα 1,61 m του ύψους. Το πλάτος των 1,87 m είναι η μόνη διάσταση που φαίνεται τονισμένη, κάτι που ήταν ζητούμενο των σχεδιαστών.
Grand Storage
Το ίδιο ακριβώς ισχύει για το πλάτος και στην καμπίνα. Το ταμπλό έρχεται απ’ ευθείας από το Astra κι έχει μπόλικο μαλακό πλαστικό με ευχάριστη υφή. Η συναρμολόγηση είναι σε καλό επίπεδο και μόνο με το μικροσκόπιο θα βρεις μκροατέλειες στο φινίρισμα.
Η κεντρική κονσόλα έχει τρεις περιοχές ελέγχου: Ψηλά το infotainment, στη μέση τον κλιματισμό και χαμηλά, μπροστά από το λεβιέ, για τα βοηθήματα της οδήγησης. Υπάρχει δηλαδή μια σαφής εργονομική λογική που συνηθίζεις γρήγορα, ενώ η θέση οδήγησης αποδεικνύεται σωστή και τα έξτρα καθίσματα AGR των αυτοκινήτων που οδηγήσαμε εξαιρετικά ανατομικά.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Opel Astra 1.6 CDTi
Από πλευράς χώρου αισθάνεσαι αμέσως άνετα. Η σχεδίαση εντείνει αυτή την αίσθηση, ενώ αντικειμενικά υπάρχει άφθονος χώρος στο πίσω κάθισμα. Δύο μεγαλόσωμοι ενήλικοι θα χωρέσουν με άνεση και η έλλειψη τούνελ στο πάτωμα δεν αποκλείει έναν τρίτο. Υπάρχουν επίσης μπόλικες πρακτικές θήκες, καθώς και πλήρης συνδεσιμότητα χάρη στο infotainment που υποστηρίζει έως και δίκτυο Wi-Fi.
Ο χώρος αποσκευών είναι επίσης υπεραρκετός, με ρυθμιζόμενο πάτωμα σε δύο θέσεις. Τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται με το τράβηγμα ενός λεβιέ για να δημιουργήσουν έναν επίπεδο χώρο 1.652 lt. Η κανονική χωρητικότητα είναι 514 lt, ενώ εάν υπάρχει ρεζέρβα ανάγκης ή ηχοσύστημα με subwoofer μειώνεται στα 488.
Grand Harmony
Η Opel ανέφερε στους δημοσιογράφους ότι το 50% των μεσαίων SUV που πωλούνται στην Ευρώπη έχουν ισχύ μεταξύ 120 και 130 ίππων. Γι’ αυτό και επέλεξε για το λανσάρισμα του μοντέλου της τον 3κύλινδρο 1.2 Turbo βενζίνης με ισχύ 130 PS και τον 4κύλινδρο 1.6 Turbo D με 120 PS. Αμφότεροι μας είναι γνωστοί από τα μοντέλα της Peugeot και συνεργάζονται με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο με έξι σχέσεις.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε το Opel Insignia Grand Sport 1.5 Turbo 150 PS
Η ευστροφία και η παραπάνω ισχύς του πρώτου δίνουν περισσότερη ζωντάνια στα 1.350 kg του αμαξώματος, όμως τελικά η πλουσιότερη ροπή και η οικονομία του δεύτερου είναι ο πιο ώριμος συνδυασμός. Ειδικά σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο και τη διαπίστωση ότι ο θόρυβός του είναι σωστά μονωμένος από την καμπίνα.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε το Opel Mokka X 1.4 Turbo 140 PS Auto
Το αυτόματο κιβώτιο δεν κάνει πολύ γρήγορες αλλαγές, αλλά προσαρμόζεται γρήγορα στο στιλ σου και κρατά την κατανάλωση χαμηλά. Με κανονικό ρυθμό και μακριά από το σταμάτα ξεκίνα της πόλης, σπάνια βλέπεις πάνω από 6 lt/100 km στην 120άρα ντίζελ έκδοση που κυρίως οδηγήσαμε.
Κυρίως όμως κάνει πανεύκολη την οδήγηση και συμπληρώνεται από μια -προαιρετική- σουίτα βοηθημάτων. Η τελευταία ανιχνεύει τα σήματα του ΚΟΚ και χτενίζει το δρόμο ανιχνεύοντας κινδύνους στην πορεία του αυτοκινήτου, τους οποίους για να αντιμετωπίσει μπορεί να ενεργοποιήσει αυτόματα τα φρένα.
Τετρακίνητες εκδόσεις δεν υπάρχουν. Αντ’ αυτών υπάρχει το ηλεκτρονικό σύστημα IntelliGrip, που υπόσχεται τη βέλτιστη πρόσφυση των εμπρός τροχών σε άσφαλτο, χιόνι, λάσπη και άμμο, επεμβαίνοντας στα φρένα, αλλά και το κιβώτιο -όταν είναι αυτόματο προφανώς.
Η ρύθμιση της ανάρτησης έχει λίγο πιο σφιχτή διάθεση από όσο περιμένεις, αλλά τελικά η συνολική απόσβεση είναι αποτελεσματική και η αίσθηση εμπνέει σιγουριά. Για τη συμπεριφορά σε πιο απαιτητικό ρυθμό πάντως καλύτερα να περιμένουμε τη δοκιμή στη χώρα μας.
Προς το παρόν, αυτό που μπορούμε να πούμε με ασφάλεια είναι πως το Grandland X κρύβει με επιτυχία το ύψος του και δεν διαφέρει σημαντικά σε αίσθηση από ένα μοντέλο αντίστοιχου μεγέθους αλλά χαμηλότερου ύψους. Ούτε καν στο φρενάρισμα.
Σύντομα στη χώρα μας
Με τις πρώτες εντυπώσεις να καταγράφονται παραπάνω από θετικές, το Grandland X θα βρίσκεται στη χώρα μας πολύ σύντομα. Αυτό σημαίνει αφενός μια πιο αναλυτική δοκιμή, αφετέρου την κατά μέτωπο αντιπαράθεση με τον καταξιωμένο ανταγωνισμό που ακούει σε βαριά ονόματα.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Από € 24.500 το Opel Grandland X στην Ελλάδα
Μέχρι τότε, το δεδομένο είναι η βασική τιμή των € 24.500 για τις εκδόσεις βενζίνης και τα € 26.300 για τις πετρελαίου, με τρία επίπεδα εξοπλισμού για κάθε περίπτωση. Η βάση πάντως ξεκινά από πολύ ψηλά, περιλαμβάνοντας από αυτόματο κλιματισμό μέχρι cruise control, το σύστημα OnStar και 6ετή εγγύηση μηχανικών μερών.
Τι λέει το DRIVE
Δυναμικό σε εμφάνιση και ικανότητες, το Grandland X έχει ό,τι χρειάζεται για να διεκδικήσει το δικό του κοινό στην κατηγορία των μεσαίων SUV/crossover.
Τιμή Από € 26.300 (Turbo D)
Τεχνολογία 1.560 cc, i4, 8v, 1 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός common rail, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 120 PS/3.500 rpm, 30,6 kgm/1.750 rpm, αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων, κίνηση εμπρός
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,2
Τελική ταχύτητα 185 km/h
Μέση κατανάλωση 4,3-4,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 112-118 gr/km
Διαστάσεις 4.477 x 1.856 x 1.609mm
Πορτμπαγκάζ 514* lt
Βάρος 1.430 kg
Τιμές κατασκευαστή *Με κιτ επισκευής ελαστικού