Στη σημερινή γενιά του, το Nissan Micra είναι ένα σουπερμίνι πολύ ξεχωριστό σε εμφάνιση και χαρακτηριστικά, το οποίο όμως ήταν μάλλον αδικημένο από την γκάμα των κινητήρων του.
Οι ισχυρότερες εκδόσεις που μπορούσε να αποκτήσει κάποιος μέχρι πρότινος απέδιδαν 90 ίππους, είτε με κινητήρα βενζίνης (0.9 IG-T) είτε ντίζελ (1.5 dCi). Η ελληνική αντιπροσωπεία έδινε μια διέξοδο στους πιο ανήσυχους αγοραστές, προσφέροντας μια αναβάθμιση του 900άρη στους 108 PS (ή και παραπάνω, σύμφωνα με τις δυναμομετρήσεις). Όμως πλέον έδωσε λύση η ίδια η Nissan, με δύο νέα, διαφορετικά μεταξύ τους 3κύλινδρα, αλουμινένια σύνολα βενζίνης, με κυβισμό 999 cc, τούρμπο και κορυφαίες τεχνολογίες για την κατηγορία.
Ο κινητήρας των 100 PS, με κωδικό HR10DET, διαθέτει επίστρωση κυλίνδρων με πλάσμα ατσαλιού αντί για συμβατικά χιτώνια, για μειωμένες τριβές και καλύτερη απαγωγή θερμότητας (όπως στο GT-R), κεφαλή με δύο ξεχωριστά κανάλια ψύξης και ενσωματωμένη πολλαπλή εξαγωγής, σφυρήλατο στρόφαλο, ηλεκτρονικούς ενεργοποιητές τούρμπο και ιμάντα χωρίς τεντωτήρα. Εκτός από 10 παραπάνω ίππους, το νέο μοτέρ αποδίδει και 20 Nm περισσότερα από τον απερχόμενο 900άρη, και συγκεκριμένα 160 Nm στις 2.750 rpm. Στη μέτρηση NEDC, η κατανάλωση είναι χαμηλότερη έως και κατά 0,7 lt/100 km, ενώ οι εκπομπές CO2 μειωμένες κατά 15 g/km.
Στην πράξη, οδηγώντας το Micra 1.0 IG-T καταλαβαίνεις αμέσως ότι ο νέος κινητήρας είναι σαφώς πιο πολιτισμένος σε σχέση με τον απερχόμενο 0.9. Χρειάζεται να επιταχύνεις πολύ έντονα για να φτάσει στα αυτιά σου ο ήχος του. Ειδικά στο ρελαντί είναι τόσο αθόρυβος, και κανένας κραδασμός δεν φτάνει στην καμπίνα, που αναρωτιέσαι μήπως έχει σβήσει. Εν κινήσει, η δύναμη έρχεται ομαλά, χωρίς κάποιο αισθητό σκαλοπάτι, και η επιτάχυνση είναι ικανοποιητική ακόμα και με την τελευταία σχέση στο 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων. Στη σύντομη, πρώτη επαφή μας με το αυτοκίνητο, η κατανάλωση στο trip έμεινε στα 7 lt/100 km, παρά την πιεσμένη χρήση.
Από τον ερχόμενο Απρίλιο, αυτός ο κινητήρας θα μπορεί να συνδυαστεί και με το νέο αυτόματο κιβώτιο Xtronic. Πρόκειται για ένα κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT), αλλά με λειτουργία D-step, η οποία προσομοιώνει κάποιες εικονικές σχέσεις, έτσι ώστε η εμπειρία οδήγησης να είναι πιο κοντά σε εκείνη ενός συμβατικού αυτόματου. Η Nissan υπόσχεται πως θα είναι «το τέλειο κιβώτιο για το αστικό περιβάλλον», ενώ θα επιβαρύνει την κατανάλωση κατά 7-10% (στη μέτρηση κατά NEDC).
Όσοι ψάχνουν ακόμα περισσότερη δύναμη, θα τη βρουν στον 1.000άρη των 117 PS. Δεν πρόκειται για το ίδιο μοτέρ με διαφορετική χαρτογράφηση, αλλά για ένα εντελώς διαφορετικό σύνολο άμεσου ψεκασμού με κωδικό HR10DDT, που έχει πολλά κοινά σημεία με τον νέο 1.3 της Συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi, που τοποθετείται μεταξύ άλλων στο Qashqai. Κάποια από αυτά είναι η κεφαλή σχήματος «Δ», που εξοικονομεί χώρο και βάρος, τα μπεκ στο κέντρο του θαλάμου καύσης, η πίεση καυσίμου 250 bar και το φίλτρο GPF. Υπάρχει ακόμα μεταβλητός χρονισμός βαλβίδων σε εισαγωγή και εξαγωγή, αλλά και ηλεκτρονική waste gate.
Το αποτέλεσμα όλων αυτών είναι 117 PS στις 5.250 rpm και 180 Nm από τις 1.750 rpm, που αυξάνονται κατά 20 Nm με λειτουργία overboost. Σε συνδυασμό με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο με το οποίο συνδυάζεται, το 0-100 km/h πέφτει στα 9,9". Η Nissan στοχεύει σαφώς στους πιο ενθουσιώδεις αγοραστές με αυτό το μοτέρ, αφού το συνοδεύει ανεξαρτήτως έκδοσης εξοπλισμού με χαμηλότερη κατά 10 mm σπορ ανάρτηση, πιο γρήγορη κρεμαγιέρα και ζάντες 17". Δυστυχώς δεν είχαμε την ευκαιρία να εκτιμήσουμε αυτές τις αλλαγές στην πράξη, αφού το ισχυρότερο Micra θα είναι διαθέσιμο αργότερα μέσα στη χρονιά.
Αυτό που είναι ήδη διαθέσιμο και το είδαμε στο Micra των 100 PS, είναι το νέο infotainment NissanConnect. Πρόκειται για το σύστημα που έχουμε γνωρίσει στο Qashqai, με οθόνη 7", συνδεσιμότητα Android Auto και Apple CarPlay, τρισδιάστατους χάρτες TomTom με ενημέρωση για την κυκλοφορία σε πραγματικό χρόνο, λειτουργία πλοήγησης Door-to-door σε συνεργασία με το smartphone, αναγνώριση φωνής, εύκολη αναβάθμιση μέσω διαδικτύου κ.ά. Ένα σύστημα πολυμέσων απόλυτα εναρμονισμένο με τις ανάγκες της εποχής, όπως απαιτούν όλο και περισσότεροι αγοραστές.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Αναλυτικός τιμοκατάλογος Nissan Micra 1.0 IG-T
Η πρώτη επαφή με το νέο Nissan Micra 1.0 IG-T των 100 PS στο πλαίσιο της πανελλήνιας παρουσίασης του μοντέλου ήταν σύντομη, αλλά μας άφησε πολύ θετικές εντυπώσεις. Η συνέχεια θα δοθεί τις επόμενες μέρες, όταν θα το πάρουμε για πλήρη, αναλυτική δοκιμή. Θα τη βρείτε στο DRIVE 270 που θα κυκλοφορήσει την Κυριακή 24 Μαρτίου, με την εφημερίδα Real News.
Τι λέει το DRIVE
Πιο πολιτισμένο, πιο δυνατό και πιο οικονομικό, το νέο μοτέρ αναβαθμίζει συνολικά το Micra, κάνοντάς το σαφώς πιο ανταγωνιστικό.
Τιμή από €14.290
Τεχνολογία 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, πολλαπλός ψεκασμός, τούρμπο, 100 PS/5.000 rpm, 160 Νm/2.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,9”
Τελική ταχύτητα 184 km/h
Μέση κατανάλωση 4,5-4,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 103-105 g/km
Διαστάσεις 3.999 x 1.743 x 1.455 mm
Χώρος αποσκευών 300 lt
Βάρος 1.060-1.105 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή