H Renault διάγει τους τελευταίους μήνες μια από τις πιο δημιουργικές και ιδιαίτερες περιόδους της. Από τη μία έχουμε έναν μεγάλο αριθμό νέων μοντέλων που έφτασε ή βρίσκεται προ των εκθέσεών της και από την άλλη, πέρα από την αναμενόμενη ενίσχυση του πλάνου εξηλεκτρισμού, υπάρχει παράλληλα και μια σαφής πρόθεση να επενδύσει σε μεγαλύτερα και upper class μοντέλα.
Το πρώτο δείγμα ήταν το Austral, το νέο Megane θα δώσει συνέχεια στην ελληνική αγορά από το φθινόπωρο και θα ακολουθήσει το εντυπωσιακό Rafale. Το σημαντικότερα νέα για τους πολλούς βέβαια είναι ότι σε αντίθεση με αρκετούς ανταγωνιστές τους, οι Γάλλοι δεν έθεσαν στο περιθώριο το Renault Clio που εδώ και δεκαετίες φέρνει κόσμο και χρήμα στα ταμεία της φίρμας.
Και τα νέα για το δημοφιλές γαλλικό σουπερμίνι δεν περιορίζονται μόνο στην ανανέωση αλλά αφορούν και στο μέλλον, αφού οι ιθύνοντες της Renault μας επιβεβαίωσαν ότι η επόμενη γενιά βρίσκεται ήδη στο σχεδιαστήριο και θα λανσαριστεί κοντά στο 2025 -πλάι στο ηλεκτρικό 5άρι- διατηρώντας τους θερμικούς κινητήρες στην γκάμα του και με περισσότερες ίσως υβριδικές εκδόσεις.
Προς το παρόν διατηρεί αναβαθμισμένη την φουλ υβριδική του απερχόμενου μοντέλου, μαζί με όλες τις υπόλοιπες επιλογές κινητήρα/καυσίμου που έχουν δώσει το δικαίωμα στο Clio να υπερηφανεύεται για μια πληρέστατη γκάμα στα σουπερμίνι.
Αφήνοντας προς το παρόν στην άκρη τις κινητήριες επιλογές, οι αλλαγές πάνω στις οποίες εργαζόταν εδώ και αρκετό η Renault για το νέο Clio αφορούν κυρίως το αισθητικό και τεχνολογικό κομμάτι και την εναρμόνισή του με τα νεότερα μοντέλα της φίρμας.
Όσον αφορά το σχεδιαστικό μέρος, μπροστά έχει υιοθετηθεί η σχεδιαστική φιλοσοφία που μας σύστησε το SUV Austral και το μεγαλύτερο Rafale, με το πιο πρόσφατο λογότυπο της Renault, λεπτότερα φώτα και φαρδύτερη μάσκα με μοτίβο σκακιέρας. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει και το πίσω μέρος, όπου οι σχεδιαστές επιχείρησαν να επαναφέρουν στη μόδα τα διαφανή φώτα. Από κοντά δείχνουν ακόμα πιο ωραία απ’ ότι στις φωτογραφίες.
Εξίσου σημαντική αλλαγή είναι και η προσθήκη του νέου επιπέδου εξοπλισμού Esprit Alpine που έκανε ντεμπούτο στο Austral και φέρνει στα αυτοκίνητα της Renault μια εσάνς από τα σπορ μοντέλα και την ομάδα Formula 1 της θυγατρικής Alpine. H νέα έκδοση αντικαθιστά στην γκάμα την R.S. Line και προσθέτει κάποια πολύ ενδιαφέροντα στιλιστικά στοιχεία τόσο εξωτερικά όσο και στην καμπίνα του Clio, χωρίς να αλλάζει την απόδοση ή την συμπεριφορά του αυτοκινήτου.
Το αντίκτυπο που έχει στο εσωτερικό ξεκινά από τα άνετα, με βελτιωμένη στήριξη μπροστινά καθίσματα και την υφασμάτινη επένδυση στο ταμπλό με κεντημένη τη γαλλική σημαία. Μοτίβο που συνεχίζει και στο τιμόνι με τις κόκκινες, λευκές και μπλε ραφές. Οι αποκλειστικές για την έκδοση Esprit Alpine πινελιές δεν είναι η μόνη δουλειά που έχει κάνει η Renault στην καμπίνα του νέου Clio.
Το σύστημα infotainment με οθόνη αφής είναι αμετάβλητο όσον αφορά τις διαστάσεις και εξακολουθεί να διατίθεται σε διαμορφώσεις 7 ή 9,3’’, αλλά διαθέτει πλέον ασύρματη συνδεσιμότητα Apple CarPlay και Android Auto, καθώς και ενσωματωμένη πλοήγηση. Νέα από την άλλη είναι η ψηφιακή οθόνη οργάνων στα πιο high-end μοντέλα, με πολύ όμορφα, ευκρινή γραφικά και κάμποσες επιλογές διαμόρφωσης. Ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού ο ψηφιακός πίνακας οργάνων διατίθεται με διαγώνιο 7 ή 10’’.
Από εκεί και πέρα όλα τα υπόλοιπα στοιχεία της καμπίνας έρχονται κληρονομιά από το απερχόμενο μοντέλο και αυτό μόνο κακό δεν είναι. Η ποιότητα των υλικών παραμένει πολύ υψηλή για τη σουπερμίνι κατηγορία, με κάποια υλικά όπως οι ταπετσαρίες να είναι εμφανώς αναβαθμισμένα και τους Γάλλους να τονίζουν πως τουλάχιστον το 60% αφορά σε ανακυκλωμένα υλικά.
Το φινίρισμα κινείται και αυτό στο άνω άκρο της κατηγορίας, όπως άλλωστε και οι χώροι για τους επιβάτες και της αποσκευές που έχουν μείνει αμετάβλητοι. Σημειώνουμε ότι στις συμβατικές εκδόσεις ο χώρος αποσκευών ανέρχεται στα 391 lt, ενώ στην υβριδική μειώνεται στα 301 lt. Νούμερο που μόνο άσχημο δεν είναι για τα δεδομένα της κατηγορίας.
Αναβάθμιση έχουμε και στα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού που πλέον ξεπερνούν τα 20 σε αριθμό, ενώ πολύ καλό σε λειτουργία και χρήσιμο στα πολύωρα ταξίδια στην εθνική είναι το νέο προσαρμοζόμενο cruise control με λειτουργία stop & go.
Από εκεί και πέρα, η σειρά κινητήριων μονάδων περιλαμβάνει τους συνήθεις ύποπτους, με κορυφαία επιλογή το αυτοφορτιζόμενο υβριδικό Renault Clio E-Tech με συνδυαστική ισχύ 145 PS πλέον. Ήταν η μοναδική έκδοση που είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε στους δρόμους των Βρυξελλών, αλλά από το Σεπτέμβριο που θα ξεκινήσει η διάθεσή του και στην ελληνική αγορά η γκάμα του νέου Clio θα συνεχίσει να περιλαμβάνει τη δημοφιλής στη χώρα μας έκδοση διπλού καυσίμου TCe 100 LPG, την βενζινοκίνητη TCe 90 με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων και την ντίζελ Blue dCi 100.
Τα διαθέσιμα μοτέρ συμπληρώνει μια έκδοση με 3κύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα 1,0 lt που αποδίδει 65 ίππους και δύσκολα θα τη δούμε στις επιλογές της ελληνικής αντιπροσωπείας.
Επιστρέφοντας στην φουλ υβριδική E-Tech, η σύντομη επαφή μας ήταν αρκετή για να μας υπενθυμίσει ότι οι Γάλλοι μπήκαν στον «χορό» των υβριδικών με ένα από τα καλύτερα συστήματα της αγοράς. Το οποίο διακρίνεται για τη βελούδινη λειτουργία και την εξαιρετική οικονομία καυσίμου που προσφέρει στο Clio. Στη μικτή διαδρομή που ακολουθήσαμε η μέση κατανάλωσή μας κυμάνθηκε ελάχιστα παραπάνω από τα 4,2 lt/100 km που ανακοινώνει το εργοστάσιο. Στα 4,5 lt/100 km για να είμαστε ακριβείς.
Θυμίζουμε ότι το υβριδικό σύστημα κίνησης του γαλλικού σουπερμίνι αποτελείται από έναν βενζινοκινητήρα 1,6 lt (90 PS), δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν 49 PS και έναν 24 PS ως μίζα/γεννήτρια), αυτόματο κιβώτιο multi mode και μια μπαταρία ιόντων λιθίου 1,2 kWh. Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 145 PS που μεταδίδονται στους εμπρός τροχούς και επιτρέπουν στο Clio να επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 9,3", με τελική ταχύτητα στα 174 km/h.
Πέρα από τις πολύ καλές επιδόσεις που εξασφαλίζει η άφθονη ισχύς του υβριδικού συστήματος, το νέο Clio E-Tech εξακολουθεί να εντυπωσιάζει στο δρόμο με τον ομοιογενή και ολοκληρωμένο χαρακτήρα του. Δεν είναι όσο συμμετοχικό είναι ένα Ford Fiesta στο δρόμο, αλλά το τελευταίο μας χαιρέτισε και το γαλλικό σουπερμίνι θα πρέπει να αποτελεί πλέον επιλογή και για όσους αναζητούν σπορτίβ συμπεριφορά.
Στέκεται πολύ καλά στο δρόμο, με το τιμόνι του να έχει σωστό βάρος και αμεσότητα. Η καλορυθμισμένη ανάρτηση με τη σειρά της ισορροπεί ιδανικά ανάμεσα στην άνεση και τα δυναμικά χαρακτηριστικά, προσφέροντας μικρή κλίση στις στροφές, άριστο έλεγχο του αμαξώματος και παράλληλα, ποιότητα κύλισης με άνεση μεγαλύτερου αυτοκινήτου.
Κλείνοντας, η Renault μπορεί να μην άλλαξε πολλά στο νέο Clio αλλά αυτό δεν είναι κακό. Σε μια κατηγορία που συρρικνώνεται, το γαλλικό σουπερμίνι ήταν ήδη ένα από τα καλύτερα «πακέτα» και έτσι παραμένει, με πιο στιλάτη εμφάνιση πλέον και αναβαθμισμένες τεχνολογίες. Βέβαια, κλειδί για την συνέχιση της επιτυχημένης εμπορικής πορείας του θα αποτελέσουν οι τιμές με τις οποίες θα διατεθεί στη χώρα μας από τον Σεπτέμβριο. Πληροφορία που θα ανακοινωθεί το επόμενο διάστημα, οπότε μείνετε συντονισμένοι.
Renault Clio E-Tech | |
---|---|
Τι λέει το DRIVE | |
Την ώρα που οι περισσότεροι ανταγωνιστές του περνούν στην Ιστορία, το Renault Clio ανανεώνεται και γίνεται ακόμα καλύτερο σε όλους τους τομείς, διατηρώντας την ευρεία γκάμα κινητήρων του. Όσον αφορά την υβριδική έκδοση E-Tech, παραμένει ακριβή αλλά σε κερδίζει με την ποιότητα λειτουργίας της, την άνεση που παρέχει και την εξαιρετική οικονομία καυσίμου. | |
Τιμή | Δεν ανακοινώθηκε |
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |
Τεχνολογία | HEV, κινητήρας βενζίνης 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, 94 PS/5.600 rpm, 148 Nm/3.600 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 49 PS, 205 Nm, ηλεκτρικό μοτέρ 24 kW, 50 Nm, μπαταρία 1,2 kWh, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο multimode |
Συνδυαστική ισχύς | 145 PS |
Διαστάσεις | 4.053 x 1.798 x 1.439 mm |
Χώρος αποσκευών | 301 lt |
Βάρος | 1.313 kg |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
0-100 km/h | 9,3" |
Τελική ταχύτητα | 174 km/h |
Μέση κατανάλωση | 4,5 lt/100 km |
Εκπομπές CO2 | 95 g/km |
Μετρήσεις κατασκευαστή | |
Φωτογραφίες | Renault |