Τα αρχικά «GT» εμφανίστηκαν για πρώτη φορά το 2013 στο pro_cee’d, υποδηλώνοντας το πρώτο σπορ χάτσμπακ της Kia, ενώ λίγο αργότερα προέκυψε και η αντίστοιχη έκδοση του 5πορτου cee’d. Σήμερα, με το Ceed 3ης γενιάς, η συνταγή εκτελείται και πάλι, ακόμα καλύτερα.
Εξωτερικά, το Ceed GT ξεχωρίζει χάρη στον εμπρός προφυλακτήρα με τις μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα, τα αιχμηρά μαρσπιέ και τον ψευδοδιαχύτη πίσω. Επιπλέον οπτικά ερεθίσματα αποτελούν τα γυαλιστερά μαύρα τμήματα και οι κόκκινες λεπτομέρειες στη μάσκα, στα χαμηλότερα μέρη του αμαξώματος και στον αφαλό των ζαντών 18". Στο εσωτερικό, τη διαφορά σε σχέση με τις εκδόσεις GT Line κάνουν τα νέα εμπρός καθίσματα, με επένδυση δέρματος και suede, που προσφέρουν αυξημένη στήριξη για τα πόδια και τους ώμους. Κατά τα άλλα, στο ποιοτικό ταμπλό του Ceed, στους καλούς χώρους και το μεγάλο πορτμπαγκάζ (395 lt), δεν υπάρχουν αλλαγές.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Kia Ceed 1.0 T-GDi
Κάτω από το καπό του GT βρίσκουμε την καλύτερη εκδοχή του 1.6 T-GDi. Οι 204 PS και τα 27 kgm που αποδίδει είναι νούμερα ακριβώς ίδια με του προηγούμενου μοντέλου. Πλέον όμως διατίθεται και με 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, εκτός από το 6άρι χειροκίνητο, κάτι που το κάνει πιο κατάλληλο για ένα ευρύτερο κοινό. Εκτός από την δεδομένη ευκολία του, το αυτόματο έχει αρκετά αραιή κλιμάκωση που ευνοεί την κατανάλωση, ρίχνοντας τις εκπομπές CO2 από τα 155 του χειροκίνητου στα 142 g/km. Μικρό κέρδος υπάρχει και σε επιδόσεις, με το 0-100 km/h να πέφτει από τα 7,5" στα 7,4".
Οδηγώντας το χειροκίνητο GT, διαπιστώνεις ότι το μεσαίο φάσμα στροφών εξακολουθεί να είναι η αγαπημένη περιοχή λειτουργίας αυτού του κινητήρα. Με τη βοήθεια της σφιχτής κλιμάκωσης κινείσαι ξεκούραστα γρήγορα, ίσως και με «μία επάνω», ενώ στο Sport πρόγραμμα το γκάζι έχει πολύ καλή απόκριση. Δυστυχώς συνοδεύεται και από αυξημένο θόρυβο, ο οποίος είναι ένα μίγμα φυσικού ήχου από την εξάτμιση και τεχνητού από τα ηχεία, που δεν είναι σίγουρο ότι θα αρέσει σε όλους.
Στο στήσιμο του GT έχει βάλει το χεράκι του και ο Albert Biermann, ο πρώην επικεφαλής του τμήματος Μ της BMW και πιο πρόσφατα υπεύθυνος για το Hyundai i30 N. Σε σχέση με τα άλλα βενζινοκίνητα Ceed, το GT έχει σκληρότερα ελατήρια κατά 10% εμπρός και 41% πίσω, στέκεται 10 mm πιο κοντά στο έδαφος, η πίσω αντιστρεπτική είναι 6% σκληρότερη και τα αμορτισέρ φυσικά σεταρισμένα ειδικά για την περίσταση.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το νέο Kia ProCeed
Το αποτέλεσμα είναι ένα ευχάριστο οδηγικά σύνολο, με εμπρός μέρος που κλείνει πρόθυμα προς την κορυφή υπό πίεση, ενώ πολύ θετική εντύπωση κάνει το υψηλότερο επίπεδο πληροφόρησης από το τιμόνι, σε σχέση με τα συμβατικά Ceed. Εκτός πόλης, η ανάρτηση βρίσκει μια χρυσή ισορροπία και δεν ταρακουνά τους επιβάτες, σε χαμηλή ταχύτητα όμως σίγουρα καταλαβαίνεις ότι βρίσκεσαι σε σπορ έκδοση. Η κλίση είναι αρκετά μικρή, ακόμα και στους εξαιρετικής πρόσφυσης ισπανικούς δρόμους, ενώ ιδιαίτερη εμπιστοσύνη εμπνέουν τα φρένα. Το σύστημα πέδησης έχει αναβαθμιστεί για την περίσταση, με δίσκους 320 mm εμπρός και 284 mm πίσω.
Ως κορυφαία έκδοση του Ceed, το GT ξεχωρίζει σε εξοπλισμό, διαθέτοντας εμπρός φώτα Full LED, σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέφτες κ.ά. Με τιμή €26.600, είναι φτηνότερο από την πλειονότητα των ανταγωνιστών του. Στα ίδια λεφτά βέβαια διατίθεται και το ομόσταυλο αλλά πολύ ισχυρότερο Hyundai i30 N. Όμως τα χαμηλότερα πάγια έξοδα λόγω κυβισμού, ο πιο ήπιος χαρακτήρας και η δυνατότητα επιλογής αυτόματου κιβωτίου, μπορούν να στρέψουν προς το GT όσους θέλουν ένα γρήγορο μεν, αλλά πιο διακριτικό και πιο εύχρηστο σπορ χάτσμπακ.
Τι λέει το DRIVE
Διακριτικός σπορ χαρακτήρας με λογικά πάγια έξοδα και αυξημένη ευχρηστία, ειδικά όταν συνδυαστεί με το αυτόματο 7άρι κιβώτιο DCT.
Τιμή Από €26.600 (DCT: €28.390)
Τεχνολογία 1.591 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 204 PS/6.000 rpm, 27 kgm/1.500-4.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,5”
Τελική ταχύτητα 230 km/h
Μέση κατανάλωση 6,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 155 g/km
Διαστάσεις 4.325 x 1.800 x 1.442 mm
Χώρος αποσκευών 395 lt
Βάρος 1.311 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή