Το Chevrolet Cruze Station Wagon είναι το αυτοκίνητο που ολοκληρώνει την γκάμα του μικρομεσαίου Chevrolet, δίπλα στο 4θυρο και στο 5θυρο μοντέλο. Το επιπλέον σε αυτή την έκδοση αφορά και μιας μικρής έκτασης αισθητική αναβάθμιση που τον Νοέμβριο θα περάσει στο σεντάν και από τον Φεβρουάριο του 2013 στο 5θυρο Cruze.
Στην Ελλάδα θα δούμε δύο εκδόσεις του Cruze SW όσον αφορά τα μοτέρ: Την 1.4 τούρμπο με 140 PS και μια 1.700άρα τουρμποντίζελ, με την εκτιμώμενη τιμή για το 1.4Τ να υπολογίζεται από τις 20.000 ευρώ και για το 1.7 από τις 23.000. Όσον αφορά τον εξοπλισμό, τέσσερις εκδόσεις θα είναι διαθέσιμες με τη βασική LS κατόπιν παραγγελίας. Οι άλλες θα είναι η μεσαία LT, η αναβαθμισμένη LT plus και η πλούσια LTZ. Η βασική έκδοση θα διαθέτει air-con, φώτα follow me, ηλεκτρικά θερμαινόμενους και ρυθμιζόμενους καθρέφτες, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα, ράγες οροφής, πρίζες στο πίσω κάθισμα και στο πορτμπαγκάζ, άγκιστρα συγκράτησης στο χώρο αποσκευών, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ESC και traction control.
H LT Plus που σύμφωνα με πληροφορίες μας θα είναι και η πιο συμφέρουσα από πλευράς αξίας/τιμής θα έχει επιπλέον της LS, cruise control, πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, παρκοραντάρ, αυτόματα φώτα, καθαριστήρες με αισθητήρα βροχής,16άρες ζάντες αλουμίνιου και δερμάτινη επένδυση σε τιμόνι και λεβιέ.
Tέλος η LTZ θα διαθέτει σύστημα πλοήγησης, 17άρες ζάντες, ηλεκτρονικό σύστημα κλιματισμού, παρκοραντάρ με κάμερα οπισθοπορείας και 7ιντση έγχρωμη οθόνη.
Μπες στη Σεβρολέτα μου…
Παρότι η συγκεκριμένη κατηγορία δεν έχει πέραση στην Ελλάδα (στην Ευρώπη καταλαμβάνει το 12% του C-segment), η άποψή μας είναι ότι SW πρόκειται για τo πιο όμορφο και αισθητικά ισορροπημένο μοντέλο της γκάμας του Cruze.
Με συνολική χωρητικότητα 1.478 λίτρα με τα καθίσματα διπλωμένα φλατ ή 500 με τα καθίσματα στη θέση τους και μετρημένο μέχρι τη γραμμή του πίσω τζαμιού, το Cruze υπολείπεται ελάχιστα συγκρινόμενο με τον πιο εμπορικό ανταγωνισμό –Ford Focus 1.502 lt, Opel Astra 1.550 lt. Στις πίσω θέσεις, που αναδιπλώνονται σε αναλογία 60:40, υπάρχει μπόλικος χώρος για τους επιβάτες και σε πλάτος και σε ύψος.
Στο χώρο του πορτμπαγκάζ υπάρχουν κάποιες έξυπνες και πρακτικές λύσεις, όπως τα τρία συρτάρια μεταξύ της πλάτης του πίσω καθίσματος και της κασέτας που «κουμπώνει» το κάλυμμα του χώρου αποσκευών, όπως επίσης τα έξτρα ντουλαπάκια πίσω από τους θόλους.
Δαγκωτό ντίζελ
Ανάμεσα στα δύο μοτέρ που οδηγήσαμε αυτό που ξεχωρίζει είναι το 1.7 τουρμποντίζελ με το εξάρι σασμάν. Οι επιδόσεις είναι στο μέσο όρο, αλλά οι δυνητικοί αγοραστές σαφώς και δεν θα έχουν ψηλά στη λίστα προτεραιοτήτων τους τις καταιγιστικές επιταχύνσεις. Το 1.7 VCDi θα είναι το μόνο πετρελαιοκίνητο SW στην γκάμα του Cruze στην Ελλάδα, αλλά αποδίδει επαρκή ροπή και ισχύ έτσι ώστε να ταιριάζει σε όλες τις συνθήκες, από την πόλη μέχρι την εθνική. Με 45 kg περισσότερο βάρος από το επερχόμενο χάτσμπακ, είναι περίπου ένα sec πιο αργό για το 0-100 km/h με 10,4”.
Το 1.400 τούρμπο που το γνωρίζουμε από πρώτο χέρι, στα Astra και Insignia, έχει και εδώ τα ίδια χαρακτηριστικά: Κάπως στενό ωφέλιμο εύρος στροφών και ευαίσθητη κατανάλωση. Πάντως οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι, ύστερα από το ατμοσφαιρικό 1.600άρι ή το 1.800άρι, τα 140 PS και η ροπή των 20,4 του νέου μοτέρ με το 6άρι σασμάν κυριολεκτικά μεταμορφώνουν αυτό που έχουμε συνηθίσει ως απόκριση του Cruze.
Οι δρόμοι περί την Κολονία δεν αποτελούν το αντιπροσωπευτικότερο δείγμα για να πεις πώς θα συμπεριφέρεται το αυτοκίνητο στην Ελλάδα. Πάντως η κύλισή του Cruze είναι αρκετά μαλακή και, όταν δεν είναι φορτωμένο με οικογένεια και μπαγκάζια, γέρνει χαρακτηριστικά στις στροφές με μέση ταχύτητα. Το ελαφρύ τιμόνι ακούει στις εντολές σου με ζωηράδα, αλλά δεν σου επιστρέφει ούτε ακρίβεια ούτε πληροφορία. Από την άλλη, ο εσωτερικός σύγχρονος διάκοσμος υποβαθμίζεται από κάμποσα σκληρά πλαστικά οικονομικής επιλογής. Ευτυχώς που αυτά δεν στέκονται ικανά να αλλοιώσουν την ουσία της καμπίνας: Ένα εσωτερικό που είναι και δείχνει ότι θα αντεπεξέλθει στη σκληρή καθημερινή χρήση ενός τέτοιου αυτοκινήτου.
TECH INFO MyLink
Το σύστημα πολυμέσων MyLink μεταφέρει τις δυνατότητες ενός smartphone στο Cruze, με απεικόνιση σε μια έγχρωμη οθόνη αφής των 7”. Η συνδεσιμότητα με τις συσκευές αποθήκευσης γίνεται μέσω USB ή Bluetooth και σε αυτές περιλαμβάνονται MP3 Players, iPod, iPad κ.λπ. Χώρια που υπάρχει ειδική πρίζα για κάποιες συσκευές που δεν χρησιμοποιούν κλασική θύρα USB.
Με το MyLink, το smartphone λειτουργεί παραπλήσια με ένα σκληρό δίσκο που έχει συνδεθεί με το σύστημα πολυμέσων. Έτσι μπορείς να έχεις εύκολη πρόσβαση σε κλήσεις, σε προσωπικές playlist, φωτογραφικές galleries και σε ό,τι άλλα προσωπικά δεδομένα έχεις αποθηκευμένα. Και όσο το αυτοκίνητο παραμένει σταθμευμένο, οι επιβάτες μπορούν να παρακολουθούν βίντεο ή προσωπικά slide show. Επιλογή για χρήση εφαρμογών όπως το σύστημα πλοήγησης θα είναι διαθέσιμη αργότερα μέσα στο χρόνο. Το μόνο μειονέκτημα είναι ότι η LG που εξέλιξε το σύστημα έφτιαξε πρωτόκολλο που δεν εξυπηρετεί τα iPhone. Οπότε σε αυτή την περίπτωση χρειάζεται να χειρίζεσαι τις προβολές, τις απεικονίσεις και τις λοιπές επιλογές μέσω του κινητού τηλεφώνου.