Ψάχνουμε να βρούμε αν το μοτέρ τούρμπο των 1.400 κυβικών απαντά στην πρόκληση του επιπλέον βάρους του νέου σεντάν A3.
Η τελευταία προσθήκη της Audi στην γκάμα του Α3 είναι και η παρθενική είσοδος της εταιρείας στα κόμπακτ premium σεντάν. Το Audi A3 Sport Sedan είναι πιο φαρδύ και μακρύτερο από το A3 Sportback και μόλις 24 πόντους πιο κοντό από το Α4, κατά συνέπεια προσφέρει περισσότερο χώρο στο πορτμπαγκάζ απ’ ό,τι το στέισον αδέρφι του. Παρά τη μηχανολογική ομοιότητά τους όμως, θα πρέπει να παρατηρήσουμε ότι το αμάξωμα του A3 Sport Sedan είναι αυθεντικό, καθώς δεν μοιράζεται ούτε ένα κομμάτι με αυτό του Sportback.
Το «μικρό» μοτέρ τα καταφέρνει
Ο 1.400άρης TFSI με τους 140 PS που δοκιμάζουμε εδώ είναι ένας από τους τρεις ανασχεδιασμένους κινητήρες με τους οποίους θα λανσαριστεί αρχικά το Audi A3 Sport Sedan. Οι άλλοι δύο είναι ο 1.8 TFSI με τους 180 PS και ο 2.0 TDI με τους 150 που δοκιμάσαμε επίσης,
Προφανώς και η γκάμα των μοτέρ θα μεγαλώσει στο μέλλον με την προσθήκη δύο νέων κινητήρων: Ενός 1.600άρη TDI με 105 PS και ενός ακόμη 2.0 TDI με 183, αλλά και μιας detuned έκδοσης 1.4 TFSI με 125 PS.
Η τεχνολογία cylinder-on-demand επίσης ενσωματώνεται στο βασικό 1.400άρη κινητήρα των 140 PS, με τη διαχείριση του μοτέρ να απενεργοποιεί δύο κυλίνδρους υπό χαμηλό φορτίο, μειώνοντας έτσι τη μηχανικές τριβές και απώλειες, τις εκπομπές ρύπων και βελτιώνοντας την κατανάλωση.
Ο 1.400άρης TFSI τραβά δυνατά αρχικά και κρατά το σφρίγος του και στις ψηλές στροφές. Βέβαια μην περιμένετε να έχετε την ίδια παροχή ισχύος, κατά συνέπεια και επιδόσεις, με τον 1.800άρη TFSI ή με το δίλιτρο TDI. Πάντως, το μικρότερο μοτέρ της γκάμας του Α3 ανταποκρίνεται ικανοποιητικά στην πλειονότητα των περιπτώσεων.
Το στίλβωμα, ειδικότης μας
Το A3 Sport Sedan είναι καλά ραφιναρισμένο σε όλους τους τομείς και εξαιρετικά ηχομονωμένο, με ελάχιστο ή και καθόλου θόρυβο να τρυπώνει στην καμπίνα. Στο γεγονός αυτό προσθέστε ότι ο 1.4 TFSI είναι σε κάθε περίπτωση ήσυχο μοτέρ, οπότε το αποτέλεσμα φτιάχνει ένα ανταγωνιστικό, αλλά ήσυχο και ταξιδιάρικο αυτοκίνητο.
Το προσπέρασμα στου δρόμους της περιφέρειας, ειδικά στους πιο ορεινούς θα απαιτήσει όλη την ισχύ του μοτέρ, αλλά το αντιστάθμισμα έρχεται από το χαρμάνι του 1.4 TFSI και αναμειγνύει σοφά επιδόσεις και οικονομία. Η Audi δηλώνει τυποποιημένη μέση κατανάλωση 4,7 lt/100 km για το αυτοκίνητο με το αυτόματο κιβώτιο S tronic, τιμή που είναι εφικτή, αφού και με το χειροκίνητο 6άρι μπορούσαμε να μην ξεπερνάμε τα 5 lt/100 km.
Όπως αναφέραμε, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε μόνο τη χειροκίνητη έκδοση του 1.4 TFSI, η οποία δεν θα είναι διαθέσιμη με το λανσάρισμα. Αρχικά το Audi A3 Sport Sedan 1.4 TFSI θα προσφέρεται με αυτόματο διπλόδισκο 7άρι S tronic, ενώ η έκδοση με το χειροκίνητο 6άρι θα είναι διαθέσιμη αργότερα.
Το αυτόματο 7άρι S tronic της Audi δεν χρειάζεται συστάσεις και ξέρουμε ότι αλλάζει σχέσεις τάχιστα και με πρέπουσα επιλογή –είτε προς τα πάνω είτε προς τα κάτω. Η χειροκίνητη επιλογή είναι επίσης με καλή λειτουργία, μέσω ενός λεβιέ με μικρή αντίσταση, γρήγορες αλλαγές και σαφές κούμπωμα. Ακόμα και η κλιμάκωση της 6ης είναι αυτή που πρέπει, δίνοντας καλή επιτάχυνση για γρήγορα προσπεράσματα στην εθνική.
Το ηλεκτρομηχανικό τιμόνι του Α3 είναι ευχάριστα ζυγισμένο, αλλά και όπως τα περισσότερα του είδους υπολείπεται σε αίσθηση. Το χαρακτηριστικό αυτό είναι μάλλον απίθανο να ενοχλήσει τους δυνητικούς αγοραστές του A3 Sport Sedan, αλλά όπως και να το κάνουμε για εμάς αποτέλεσε μια μικρή απογοήτευση στο αυτοκίνητο που δοκιμάζαμε.
Όσον αφορά τα φρένα, οι αεριζόμενοι δίσκοι του σεντάν Α3 παρέχουν σωστά ζυγισμένη, αλλά και αποφασιστική δύναμη πέδησης με τη μίνιμουμ φυσική προσπάθεια από τον οδηγό. Εάν δε συνυπολογίσεις τις διάφορες τεχνολογίες και εφαρμογές της Audi σε ενεργητική και παθητική ασφάλεια, τότε το A3 Sport Sedan είναι ένα καθ’ όλα ασφαλές αυτοκίνητο για κάθε είδους μετακίνηση.
Αυτό το A3 Sport Sedan είναι το καλύτερο;
Με το χέρι στην καρδιά και χωρίς το άγχος των κυβικών θα διαλέγαμε το 2.0 TDI για την έξτρα δύναμη και την οικονομία. Αλλά εάν δεν κάνετε πάνω από 15.000 km ετησίως για να αποσβέσετε τη διαφορά τιμής και να καρπωθείτε τα οφέλη του ντίζελ, τότε το A3 Sport Sedan 1.4 TFSI αξίζει τον κόπο. Είναι ακριβές στο δρόμο, ζωντανό και ευχάριστο στην κύλιση είτε πηγαίνεις με 50 είτε με 150. Με την προθήκη δε του αυτόματου 7ριού S tronic, που αξίζει οπωσδήποτε τα παραπάνω €2.400, η τιμή φτάνει τα €27.700 (€25.600 με απόσυρση). Αλλά ακόμη και με το χειροκίνητο 6άρι, η τιμή των 25.300 (€24.340 με απόσυρση) του δίνει πλεονέκτημα έναντι του κύριου ανταγωνιστή του, της Mercedes-Benz CLA 180 που κοστίζει €28.900 (27.735 με απόσυρση).
Τι λέει το DRIVE
Το «μικρό» μοτέρ 1.4 TFSI δεν υποστηρίζει επαρκώς το ελληνικό προσωνύμιο Sport Sedan, αλλά αποτελεί ένα πετυχημένο χαρμάνι επιδόσεων, οικονομίας και ραφιναρίσματος, κατατάσσοντας αυτό το Α3 στην κορυφή της κατηγορίας του.
Τιμή από 25.600 με απόσυρση (Audi A3 Sport Sedan 1.4 TFSI CoD 140 PS S tronic)
Τεχνολογία 1.395 cc, i4, 16v, 2 EEK άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 140 PS/5.000 rpm, 25,5 kgm/1.500-3.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,4”
Τελική ταχύτητα 217 km/h
Κατανάλωση 4,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 114 gr/km
Διαστάσεις 4.456 x 1.796 x 1.416 mm
Βάρος 1.325 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή