McLaren MP4-X: Έτσι θα είναι η F1 του μέλλοντος [upd]

McLaren MP4-X: Έτσι θα είναι η F1 του μέλλοντος [upd]

H McLaren F1 αποκάλυψε ένα πρωτότυπο που «δείχνει το μέλλον της αγωνιστικής τεχνολογίας».

Η Formula 1 συζητεί αυτόν τον καιρό σημαντικές αλλαγές στους τεχνικούς της κανονισμούς για το 2017, που θα έχουν στόχο να γίνουν τα μονοθέσια ταχύτερα και πιο δύσκολα στην οδήγηση.

Η Ferrari είχε παρουσιάσει το δικό της concept car τον περασμένο Φεβρουάριο, ελπίζοντας να «προκαλέσει» διάλογο για το πώς θα υιοθετήσει ριζικά διαφορετικές σχεδιαστικές λύσεις στο μέλλον, οι οποίες θα κάνουν τη Formula 1 πιο ελκυστική για μια νέα γενιά φαν.

Το τμήμα μάρκετινγκ της McLaren παρουσιάζει τώρα το δικό της μελλοντολογικό concept, με την ονομασία MP4-X, που έχει κλειστό κόκπιτ, καλυμμένους τροχούς και επιθετικής εμφάνισης αεροδυναμικές επιφάνειες.

Το MP-X είναι σχεδιασμένο για να δεχτεί εναλλακτικές πηγές ισχύος, χρησιμοποιώντας ηλιακούς συλλέκτες στα sidepods για να παίρνει ενέργεια από τον ήλιο. Έχει επίσης «ενεργή αεροδυναμική», όπου το σασί αλλάζει σχήμα ώστε να ανταποκρίνεται σε διάφορες αεροδυναμικές απαιτήσεις, σύμφωνα με τη McLaren. Τέλος, τα συστήματα τηλεμετρίας του μπορούν να πληροφορήσουν στην περίπτωση κάποιου προβλήματος ή αστοχίας.

Ο John Allert, διευθυντής του McLaren Technology Group, δήλωσε σχετικά: «Με το φουτουριστικό αγωνιστικό πρωτότυπο McLaren MP4-X, θέλαμε να ρίξουμε ματιές στο μέλλον και να φανταστούμε την τέχνη του πιθανού.

«Έχουμε συνδυάσει ορισμένα βασικά συστατικά της Formula 1 – ταχύτητα, ενθουσιασμό και επιδόσεις – με αναδυόμενα θέματα του σπορ, όπως τα κλειστά κόκπιτ για τη βελτίωση της ασφάλειας του οδηγού, και οι υβριδικές τεχνολογίες ισχύος.

«Η Formula 1 είναι το κορυφαίο σπορ μονομαχίας, και το μέλλον που οραματιζόμαστε είναι μια high-tech βιτρίνα υψηλών επιδόσεων, που θα συναρπάζει τους φαν περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο σπορ».

Η τεχνολογία του μέλλοντος, κατά τη McLaren

* Ηλεκτρικός κινητήρας, που παίρνει ενέργεια από λεπτές μπαταρίες μέσα στις δομές ασφάλειας του σασί. Η φόρτιση γίνεται με ανάκτηση αλλά και εξ επαγωγής μέσα στην πίστα.

 * Ενεργή αεροδυναμική, με στοιχεία από κράματα «σχηματικής μνήμης» που μπορούν να αλλάξουν σχήμα ανάλογα με την περίπτωση. Ηλεκτρόδια υψηλής φόρτισης μπορεί να μεταβάλλουν τον αέρα γύρω τους σε πλάσμα για μεταβολή των αεροδυναμικών φορτίσεων.

* Ground effect για κάθετη φόρτιση. Πιο πρόσφορη η σχεδίαση λόγω της έλλειψης ρεζερβουάρ καυσίμου.

* Αμάξωμα από συνθετικά υλικά «αρνητικής ακαμψίας» που ξαναπαίρνουν το αρχικό τους σχήμα μετά από μια κρούση, για καλύτερη αντοχή σε πολλαπλές προσκρούσεις.

* Σύστημα με κάμερες για οπτικό πεδίο 360 μοιρών με προβολή HUD στο κράνος του οδηγού.

* Ολογραφικό σύστημα για έλεγχο του μονοθεσίου με το μυαλό, χωρίς την ανάγκη τιμονιού, πεντάλ φρένων και paddles ταχυτήτων.

* Αισθητήρες μέτρησης της φθοράς των ελαστικών

* Βιομετρική ανάλυση του οδηγού μέσω της φόρμας, για καλύτερη ενυδάτωσή του και παρακολούθηση του στρες και της κόπωσής του

* Εικονικές διαφημίσεις πάνω στο μονοθέσιο, μέσω «πράσινων οθονών». Κάθε θεατής θα βλέπει διαφορετικές επιγραφές, ανάλογα με την ηλικία, το προφίλ και τις προτιμήσεις του (ποια sites επισκέπτεται πιο συχνά στο internet).

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube