H ώρα της Suzuka - Θα πανηγυρίσει τίτλο ο Vettel στην Ιαπωνία;

H ώρα της Suzuka - Θα πανηγυρίσει τίτλο ο Vettel στην Ιαπωνία;

Όλα όσα θέλετε να ξέρετε για το Grand Prix της Ιαπωνίας

Στην Ιαπωνία συνεχίζεται αυτό το Σαββατοκύριακο το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της F1, με τον Vettel να είναι έτοιμος (υπό προϋποθέσεις) να πανηγυρίσει την κατάκτηση του τίτλου για το 2013.

Την ίδια στιγμή ο Alonso, όπως έχει ήδη δηλώσει θα προσπαθήσει για το καλύτερο, παρά το γεγονός ότι ο Domenicali έχει σπεύσει να συγχαρεί τους «ταύρους» και τον Γερμανό για την κατάκτηση του πρωταθλήματος παραδεχόμενος ότι η κόκκινη ομάδα δεν έχει ελπίδες στη μάχη του τίτλου.

Η πίστα της Ιαπωνίας είναι από τις πλέον απαιτητικές του πρωταθλήματος συνδυάζοντας κλειστές στροφές που εναλλάσσονται με γρήγορες καμπές, μια εκ των οποίων είναι και η πιο γρήγορη του πρωταθλήματος, αφού τα μονοθέσια στρίβουν εκεί με τέρμα γκάζι και ταχύτητα που ξεπερνά τα 300 Km/h.
Είναι φανερό ότι τα ελαστικά καταπονούνται ιδιαίτερα και χρειάζεται το αεροδυναμικό σοτάρισμα να είναι τέλειο για να μην έχουμε πρόωρη φθορά τους και ανεπιθύμητα φαινόμενα...
Την ίδια όμως καταπόνηση υφίστανται και οι κινητήρες αλλά και τα φρένα.
Αξιοσημείωτο είναι πως οι υπεύθυνοι της πίστας φέτος προχώρησαν σε βελτιώσεις τόσο σε ό,τι αφορά στο οδόστρωμα, όσο και την απορροή των υδάτων, αφού στην Ιαπωνία οι δυνατές βροχές δεν είναι κάτι το πρωτόγνωρο και όλοι θυμόμαστε λίγα χρόνια πριν τις κατατακτήριες δοκιμές να «μετακομίζουν» από Σάββατο σε Κυριακή επειδή η πίστα είχε γίνει... λίμνη.

H πίστα της Suzuka κατασκευάστηκε το 1962 αρχικά σαν πίστα δοκιμών  για μοτοσυκλέτες της Honda και φέρει την υπογραφή του John Hugenholtzπου έχει  σχεδιάσει και την πίστα του Zandvoort στην Ολλανδία. Το πρώτο GP της Ιαπωνίας έγινε το 1976 στην πίστα του Fuji. Ο Mario Andretti ήταν ο νικητής του πρώτου αγώνα που διεξήχθη υπό καταρρακτώδη βροχή, ενώ ο Βρετανός James Hunt, ο οποίος τερμάτισε στην τρίτη θέση, στέφθηκε Παγκόσμιος Πρωταθλητής. Ήταν τότε που ο έτερος διεκδικητής του τίτλου, ο Αυστριακός Niki Lauda αρνήθηκε λόγω των άσχημων καιρικών συνθηκών και έχασε τον τίτλο με έναν μόλις βαθμό διαφορά από Hunt.
Ένα μόλις χρόνο μετά, τη πίστα του Fuji και κατ΄ επέκταση και το GP Ιαπωνίας, σημαδεύτηκαν από ένα τραγικό γεγονός όταν εξαιτίας της σύγκρουσης των μονοθεσίων των  Ronnie Peterson και Gilles Villeneuve σκοτώθηκαν δύο θεατές.
Η πίστα χαρακτηρίστηκε από την FIA επικίνδυνη και γαι τα επόμενα 10 χρόνια η Ιαπωνία δεν είχε αγώνα F1.
Tα Grand Prix στην Ιαπωνία επέστρεψαν στο καλαντάρι το 1987 αλλά στη Suzuka.

Πίστα της SUZUKA


Μήκος πίστας: 5,807 χιλιόμετρα
Αριθμός γύρων: 53
Απόσταση αγώνα: 307,471 χιλιόμετρα
Ρεκόρ γύρου: 1:31.540 (Kimi Raikkonen, 2005)
Πρώτο GP: 1987
Νικητής 2012: Sebastian Vettel (Red Bull)
Pole position 2012: Sebastian Vettel (Red Bull)
Mέση ωριαία ταχύτητα: 216km/h
Μέγιστη ταχύτητα: 320 km/h χωρίς το DRS
Κατανάλωση ανά γύρο: 2,70 κιλά καυσίμου
Κατανάλωση ανά 100 χιλιόμετρα: 67 λίτρα
Κατά μέσο όρο αλλαγές ταχυτήτων ανά γύρο: 48 (2.544 συνολικά στον αγώνα)
Όριο ταχύτητας στο Pitlane: 80km/h καθ΄όλη τη διάρκεια του 3ημέρου
DRS: 1 ζώνη DRS


To πρόγραμμα του αγώνα

Παρασκευή 11/10
Ελεύθερες δοκιμές - 1ο σκέλος: 04:00 - 05:30GR (OTE TV)
Ελεύθερες δοκιμές - 2ο σκέλος: 08:00 - 09:30GR (OTE TV)

Σάββατο 12/10
Ελεύθερες δοκιμές: 05:00 - 06:00GR (OTE TV)
Κατατακτήριες δοκιμές: 08:00GR (OTE TV)

Κυριακή 13/10
Αγώνας: 09:00GR (OTE TV, ΔΤ σε μαγνητοσκόπηση στις 15:00GR)

Προηγούμενοι νικητές


2012: Sebastian Vettel (Red Bull)
2011: Jenson Button (McLaren Mercedes)
2010: Sebastian Vettel (Red Bull)
2009: Sebastian Vettel (Red Bull)
2008: Fernando Alonso (Ferrari)
2007: Lewis Hamilton (McLaren Mercedes)
2006: Fernando Alonso (Ferrari)
2005: Kimi Raikkonen (McLaren Mercedes)
2004: Michael Schumacher (Ferrari)
2003: Rubens Barrichello (Ferrari)
2002: Michael Schumacher (Ferrari)
2001: Michael Schumacher (Ferrari)
2000: Michael Schumacher (Ferrari)
1999: Mika Hakkinen (McLaren Mercedes)
1998: Mika Hakkinen (McLaren Mercedes)
1997: Michael Schumacher (Ferrari)
1996: Damon Hill (Williams Renault)
1995: Michael Schumacher (Benetton Renault)
1994: Damon Hill (Williams Renault)
1993: Ayrton Senna (McLaren Ford)
1992: Riccardo Patrese (Williams Renault)
1991: Gerhard Berger (McLaren Honda)
1990: Nelson Piquet (Benetton Ford)
1989: Alessandro Nannini (Benetton Ford)
1988: Ayrton Senna (McLaren Honda)
1987: Gerhard Berger (Ferrari)

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube