GP Αυστραλίας: Νίκη του Vettel, με λίγη βοήθεια από την τύχη – και τη Haas
Ο Sebastian Vettel εκμεταλλεύτηκε ένα safety car –λόγω της εγκατάλειψης του Grosjean– για να κλέψει τη νίκη από τον Lewis Hamilton.
O Vettel ήταν 3ος στο πρώτο σκέλος του αγώνα, αλλά έμεινε στην πίστα περισσότερο από τον Kimi Raikkonen και τον επικεφαλής Hamilton, κι έτσι ήταν σε θέση να εκμεταλλευτεί την περίοδο κίτρινης σημαίας λίγο πριν έρθει η ώρα του για pit-stop.
O Γερμανός της Ferrari διαχειρίστηκε στη συνέχεια εύκολα την πίεση του Βρετανοπύ της Mercedes, καθώς τον βοήθησε κι ο Hamilton με μια μικρή έξοδο που είχε από την πίστα. Ο Vettel νίκησε τελικά με διαφορά 5,9”, με τον Raikkonen να συμπληρώνει το βάθρο.
O poleman Hamilton κράτησε την πρώτη θέση μετά την εκκίνηση, αποκρούοντας μια επίθεση του Raikkonen στην Κ3 πριν χτίσει σταδιακά μια διαφορά που ξεπέρασε τα 3”. Ο Vettel ήταν σε επιφυλακή πίσω από τον team-mate του, αν και, όπως είπε, είχε σχεδόν συμβιβαστεί με την 3η θέση.
Το προσπέρασμα του Kevin Magnussen πάνω στον Max Verstappen στην Κ1 του πρώτου γύρου, έδωσε την ευκαιρία στους τρεις πρώτους να ξεφύγουν, και ο αγώνας φαινόταν να εξελίσσεται σε βαρετή παρέλαση.
Η Red Bull του Verstappen έδειχνε νευρική πίσω από τη Haas του Magnussen καθώς ο Ολλανδός παραπονιόταν για υπερθέρμανση των πίσω ελαστικών του. Κι αυτό αποδείχτηκε θεαματικά με ένα τετακέ 360 μοιρών του Verstappen στην Κ1, που τον έριξε στην 8η θέση.
Η μόνη άλλη εξέλιξη πριν τα pit-stops ήταν ένα άνοιγμα της τροχιάς του Carlos Sainz στην Κ9. H Renault βγήκε για λίγο από την πίστα με αποτέλεσμα να περάσει στην 9η θέση ο Fernando Alonso με τη McLaren. Όμως όλα ήρθαν τα πάνω κάτω με τα δύο pit-stops των Haas.
O Magnussen σταμάτησε στηνη Κ3 αφού ο πίσω αριστερός τροχός του δεν είχε βιδωθεί σωστά, και ο Romain Grosjean είχε την ίδια τύχη ένα γύρο αργότερα, με πρόβλημα στην τοποθέτηση του εμπρός αριστερού τροχού του. Ο Γάλλος σταμάτησε αμέσως στο αριστερό μέρος της πίστας, στην έξοδο της Κ1.
Η σταματημένη Haas έθεσε σε ενέργεια το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας, που λειτούργησε ευεργετικά για τη Ferrari. Η ιταλική ομάδα εκμεταλλεύτηκε το γεγονός ότι είχε δύο μονοθέσια στη μάχη για την πρώτη θέση, έναντι ενός της Mercedes: έφερε τον Raikkonen νωρίς για λάστιχα, αναγκάζοντας τον Hamilton να σταματήσει κι αυτός ώστε να προστατευτεί από τον Φιλανδό με τα φρέσκα Pirelli.
Ο Vettel έμεινε στην πίστα για κάμποσους γύρους ακόμα και, καθώς ήταν σε ενέργεια το εικονικό safety car, σταμάτησε για αλλαγή ελαστικών ενώ όλοι πήγαιναν αργά, με αποτέλεσμα να βγει από τα pits μπροστά από τον Hamilton, έχοντας εκμηδενίσει μια διαφορά 9”.
To πραγματικό αυτοκίνητο ασφαλείας αντικατέστησε το εικονικό και ο αγώνας έμεινε παγωμένος μέχρι τον 32ο γύρο, αφήνοντας στον Hamilton ένα περιθώριο 26 γύρων για να ξαναπεράσει μπροστά.
Ο Βρετανός έμεινε περίπου στο ένα δευτερόλεπτο από τον Vettel για μεγάλο διάστημα, πριν ξεκινήσει την επίθεσή του 12 γύρους πριν το τέλος, η οποία όμως έληξε άδοξα με το μπλοκάρισμα στην Κ9 και την έξοδό του στο γρασίδι.
Το λάθος αυτό τον έριξε 2,6” πίσω, αλλά παρότι ξαναμπήκε γρήγορα στο DRS του Vettel, η προσπάθεια υπερθέρμανε τα πίσω λάστιχα της Mercedes κι ο Βρετανός έμεινε ξανά πίσω, αυτή τη φορά οριστικά.
Ο Raikkonen κατάφερε κι αυτός να κρατήσει πίσω του έναν επιθετικό Daniel Ricciardo, ενώ ο Fernando Alonso –που επίσης είχε επωφεληθεί από το αυτοκίνητο ασφαλείας– τερμάτισε 5ος, παρά τη μεγάλη πίεση που δέχτηκε από τον Verstappen.
Ο Nico Hulkenberg είχε έναν σχετικά ήσυχο αγώνα αρχικά, και τερμάτισε στην 7η θέση κυνηγώντας τους Verstappen και Alonso.
O Valtteri Bottas δυσκολευόταν να ανέβει από τη 15η θέση που ξεκίνησε, αλλά βοηθήθηκε κι αυτός από το safety car για να πάρει τελικά την 8η θέση από τον Stoffel Vandoorne με ένα ωραίο προσπέρασμα στην Κ3 μετά την επανεκκίνηση. Ο Φιλανδός στη συνέχεια πλησίασε τον Hulkenberg, αλλά δεν μπορούσε να τον περάσει με αποτέλεσμα να τερματίσει υπό την πίεση του Vandoorne.
O τελευταίος βαθμός πήγε στον Sainz, που κράτησε πίσω του τον Sergio Perez με τη Force India, παρότι παραπονιόταν ότι υπέφερε από ναυτία στο τελευταίο τρίτο του αγώνα.
Πέρα από τις δύο Haas, είχαμε και τρεις άλλες εγκαταλείψεις στον πρώτο αγώνα της χρονιάς. Ο Sergey Sirotkin ήταν ο πρώτος που εγκατέλειψε (στον 6ο γύρο) λόγω προβλήματος στα φρένα της Williams, ενώ ο Marcus Ericsson έφερε τη Sauber στα pits στον 14ο γύρο χωρίς υποβοήθηση στο τιμόνι. Ο τελευταίος που εγκατέλειψε ήταν ο Pierre Gasly με πρόβλημα στον κινητήρα Honda της Toro Rosso.
TA ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ GRAND PRIX ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ:
Θ. | ΟΔΗΓΟΣ | ΜΟΝΟΘΕΣΙΟ | ΓΥΡΟΙ | ΧΡ./ΔΙΑΦ. |
---|---|---|---|---|
1 | Sebastian Vettel | Ferrari | 58 | 1h29m33.283s |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 58 | 5.036s |
3 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 58 | 6.309s |
4 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 58 | 7.069s |
5 | Fernando Alonso | McLaren/Renault | 58 | 27.886s |
6 | Max Verstappen | Red Bull/Renault | 58 | 28.945s |
7 | Nico Hulkenberg | Renault | 58 | 32.671s |
8 | Valtteri Bottas | Mercedes | 58 | 34.339s |
9 | Stoffel Vandoorne | McLaren/Renault | 58 | 34.921s |
10 | Carlos Sainz | Renault | 58 | 45.722s |
11 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 58 | 46.817s |
12 | Esteban Ocon | Force India/Mercedes | 58 | 1m00.278s |
13 | Charles Leclerc | Sauber/Ferrari | 58 | 1m15.759s |
14 | Lance Stroll | Williams/Mercedes | 58 | 1m18.288s |
15 | Brendon Hartley | Toro Rosso/Honda | 57 | 1 Lap |
- | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 24 | Retirement |
- | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 22 | Retirement |
- | Pierre Gasly | Toro Rosso/Honda | 13 | Retirement |
- | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 5 | Hydraulics |
- | Sergey Sirotkin | Williams/Mercedes | 4 | Brakes |
Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΟΔΗΓΩΝ:
Θ. | ΟΔΗΓΟΣ | ΒΑΘΜΟΙ |
---|---|---|
1 | Sebastian Vettel | 25 |
2 | Lewis Hamilton | 18 |
3 | Kimi Raikkonen | 15 |
4 | Daniel Ricciardo | 12 |
5 | Fernando Alonso | 10 |
6 | Max Verstappen | 8 |
7 | Nico Hulkenberg | 6 |
8 | Valtteri Bottas | 4 |
9 | Stoffel Vandoorne | 2 |
10 | Carlos Sainz | 1 |
11 | Sergio Perez | 0 |
12 | Esteban Ocon | 0 |
13 | Charles Leclerc | 0 |
14 | Lance Stroll | 0 |
15 | Brendon Hartley | 0 |
Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΣΤΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ:
Θ. | ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ | ΒΑΘΜΟΙ |
---|---|---|
1 | Ferrari | 40 |
2 | Mercedes | 22 |
3 | Red Bull/Renault | 20 |
4 | McLaren/Renault | 12 |
5 | Renault | 7 |
6 | Force India/Mercedes | 0 |
7 | Sauber/Ferrari | 0 |
8 | Williams/Mercedes | 0 |
9 | Toro Rosso/Honda | 0 |