GP Αυστραλίας FP1 & FP2: Hamilton, όπως συνήθως…
Ο Βρετανός και η Mercedes διέλυσαν τις ελπίδες για ένα πιο ανταγωνιστικό 2018, αν και ο Max Verstappen δεν ήταν μακριά.
O πρωταθλητής Lewis Hamitlon με την πρωταθλήτρια Mercedes ξεκίνησαν το 2018 από εκεί που είχαν μείνει πέρσι, κάνοντας τον πρώτο χρόνο και στις δύο περιόδους ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής.
Στην FP1, o Hamilton ήταν μισό δευτερόλεπτο μπροστά από τον team-mate του, τον Valtteri Bottas, ενώ η Red Bull ήταν μπροστά από τη Ferrari ως “best of the rest”.
O Max Verstappen (Red Bull) ήταν ο πρώτος που κατέβηκε το 1’ 25” με ένα γύρο στο 1’ 24” 959, αλλά ο Hamilton δεν άργησε να τον περάσει και να σημειώσει ένα 1’ 24” 531. O Bottas τον πλησίασε στα 0,046” φορώντας ένα καινούργιο σετ ultrasoft λάστιχα, όμως ο Hamilton απάντησε με ένα γύρο στο 1’ 24” 026 που δεν πλησίασε κανείς στη συνέχεια.
Ο Verstappen βελτίωσε την επίδοσή του φορώντας τα supersoft, αλλά έμεινε τελικά 0,745” πίσω από τον Hamilton.
Οι δύο Ferrari μπήκαν ανάμεσα στις δύο Red Bull, παίρνοντας την 4η και την 5η θέση στον πίνακα των χρόνων. Ο Kimi Raikkonen, με την πιο σκληρή soft γόμα, ήταν ένα δέκατο πιο γρήγορος από τον Sebastian Vettel με την supersoft.
O Daniel Ricciardo (Red Bull) ήταν τελικά 6ος στην FP1, σχεδόν τρία δέκατα πίσω από τον team-mate του, αλλά αρκετά μπροστά από το γκρουπ των μεσαίων ομάδων όπου έγινε μάχη κι επικράτησε τελικά ο Romain Grosjean (Haas). Ένα μόλις δευτερόλεπτο χώριζε τον Γάλλο στην 7η θέση από τον Sergio Perez (Force India) στη 16η!
Ο Fernando Alonso κατέληξε λίγο πίσω από τον Grosjean, αφού η McLaren ξεπέρασε ένα δύσκολο ξεκίνημα στην FP1, όπου και τα δύο της μονοθέσια έμειναν στο γκαράζ με προβλήματα, για να πάρει τελικά δύο θέσεις στην πρώτη δεκάδα.
Ο Alonso βγήκε για χρόνο μόλις στο τελευταίο ημίωρο και ανέβηκε στην 8η θέση με τα supersoft, ενώ ο Vandoorne ήταν τελικά 10ος, αλλά με τα σκληρότερα soft. Ανάμεσά τους κατατάχτηκε ο Carlos Sainz, φορώντας τα supersoft στη Renault του.
Μόλις έξω από τη δεκάδα ο Pierre Gasly με την Toro Rosso-Honda.
OI XΡΟΝΟΙ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΔΟΚΙΜΩΝ ΓΙΑ ΤΟ GP ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ:
Θ. | ΟΔΗΓΟΣ | ΜΟΝΟΘΕΣΙΟ | ΧΡΟΝΟΣ | ΔΙΑΦ. | ΓΥΡΟΙ |
---|---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m24.026s | - | 27 |
2 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1m24.577s | 0.551s | 29 |
3 | Max Verstappen | Red Bull/Renault | 1m24.771s | 0.745s | 26 |
4 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1m24.875s | 0.849s | 23 |
5 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1m24.995s | 0.969s | 22 |
6 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1m25.063s | 1.037s | 25 |
7 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 1m25.730s | 1.704s | 24 |
8 | Fernando Alonso | McLaren/Renault | 1m25.896s | 1.870s | 16 |
9 | Carlos Sainz | Renault | 1m25.922s | 1.896s | 23 |
10 | Stoffel Vandoorne | McLaren/Renault | 1m26.482s | 2.456s | 15 |
11 | Pierre Gasly | Toro Rosso/Honda | 1m26.494s | 2.468s | 25 |
12 | Sergey Sirotkin | Williams/Mercedes | 1m26.536s | 2.510s | 25 |
13 | Nico Hulkenberg | Renault | 1m26.583s | 2.557s | 25 |
14 | Esteban Ocon | Force India/Mercedes | 1m26.605s | 2.579s | 30 |
15 | Lance Stroll | Williams/Mercedes | 1m26.636s | 2.610s | 30 |
16 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1m26.767s | 2.741s | 26 |
17 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 1m27.035s | 3.009s | 13 |
18 | Brendon Hartley | Toro Rosso/Honda | 1m27.745s | 3.719s | 16 |
19 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1m27.964s | 3.938s | 28 |
20 | Charles Leclerc | Sauber/Ferrari | 1m28.853s | 4.827s | 28 |
Τι έγινε στην FP2
O Hamilton ήταν λίγο πιο γρήγορος από τον Verstappen (φωτ. επάνω) τη δεύτερη περίοδο των ελεύθερων δοκιμών στη Μελβούρνη. Bελτίωσε την επίδοση που είχε πετύχει στην FP1, σημειώνοντας χρόνο 1’ 23” 931 για να παραμείνει στην κορυφή.
Μετά από ένα χαλαρό ξεκίνημα των ομάδων, ο Verstappen έριξε την πρώτη βολή με 1’ 25” 063 φορώντας τα soft, αλλά ο Bottas τον πέρασε για 0,3” με τα ίδια λάστιχα.
Ο Hamilton γρήγορα πέρασε πρώτος με χρόνο 1’ 24” 569 και βελτίωσε στη συνέχεια με τα supersoft σε 1’ 24” 385.
O Verstappen τον πλησίασε στα 0,016” φορώντας ακόμη τα σκληρότερα soft, αλλά ο Raikkonen τους πέρασε και τους δύο με 1’ 24” 214, φορώντας όμως την πιο μαλακή διαθέσιμη γόμα, την ultrasoft.
Αμέσως μετά ο Hamilton ξαναπέρασε πρώτος αλλάζοντας κι αυτός σε ultrasoft και σπάζοντας το φράγμα του 1’ 24” με ένα γύρο σε 1’ 23” 931.
O Bottas πέρασε για λίγο δεύτερος, πριν φορέσει κι ο Verstappen τα ultrasoft λάστιχα για να μπει ανάμεσα στις δύο Mercedes πλησιάζοντας τον Hamilton στα 0,127”.
Ο Raikkonen υποβιβάστηκε στην 4η θέση, 0,283” από την κορυφή και δύο δέκατα μπροστά από τον Vettel.
O Ricciardo ήταν έτοιμος να επιβεβαιώσει την υπεροχή των Red Bull έναντι των Ferrari, όμως μια κόκκινη σημαία κατέστρεψε τον γρήγορο γύρο του. Ο Αυστραλός μάλιστα τιμωρήθηκε με ποινή τριών θέσεων στην εκκίνηση και δύο βαθμών στο point system διότι αποδείχτηκε ότι δεν έκοψε αρκετά ταχύτητα.
Ο χαμένος γύρος του Ricciardo επέτρεψε στον Grosjean να κλείσει την πρώτη μέρα των ελεύθερων δοκιμών σε μια εντυπωσιακή 6η θέση με τη Haas. O χρόνος του Γάλλου, 1’ 24” 648, ήταν μόνο 0,717” πίσω από αυτόν του Hamilton και ξεκάθαρα μπροστά από το μεσαίο γκρουπ των ομάδων.
H McLaren ήταν αμέσως μετά στη μάχη για τον τίτλο του “best of the rest”, με τον Alonso στην 8η θέση, μπροστά από τον Magnussen με τη δεύτερη Haas και τον Vandoorne με την άλλη McLaren-Renault.
Η διαφορά της Haas από τις άλλες ομάδες στο μέσο του grid ήταν μισό δευτερόλεπτο, αλλά οι McLaren, Renault, Force India, Williams και Toro Rosso ήταν πολύ κοντά μεταξύ τους. Λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο χώριζε τον Alonso, στην 8η θέση, από τον Sirotkin (Williams) που ήταν 18ος, ενώ οι δύο Sauber ήταν ξεκάθαρα τελευταίες.
Ο Ericsson πέρασε τον πρωταθλητή F2, Leclerc, για μόλις 0,001”, όμως και οι δύο τους ήταν 0,8” πίσω από το γκρουπ μπροστά τους.
Ο Stroll (Williams) κατατάχτηκε 14ος σε χρόνο, αλλά σταμάτησε στην άκρη της πίστας μετά τις δοκιμές εκκίνησης στο τέλος της περιόδου, ανησυχώντας επειδή το μονοθέσιό του υπερθερμαινόταν.
OI XΡΟΝΟΙ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΗ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΩΝ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΔΟΚΙΜΩΝ ΓΙΑ ΤΟ GP ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ:
Θ. | ΟΔΗΓΟΣ | ΜΟΝΟΘΕΣΙΟ | ΧΡΟΝΟΣ | ΔΙΑΦ. | ΓΥΡΟΙ |
---|---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1m23.931s | - | 35 |
2 | Max Verstappen | Red Bull/Renault | 1m24.058s | 0.127s | 34 |
3 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1m24.159s | 0.228s | 34 |
4 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 1m24.214s | 0.283s | 39 |
5 | Sebastian Vettel | Ferrari | 1m24.451s | 0.520s | 38 |
6 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 1m24.648s | 0.717s | 34 |
7 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1m24.721s | 0.790s | 28 |
8 | Fernando Alonso | McLaren/Renault | 1m25.200s | 1.269s | 28 |
9 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 1m25.246s | 1.315s | 30 |
10 | Stoffel Vandoorne | McLaren/Renault | 1m25.285s | 1.354s | 34 |
11 | Carlos Sainz | Renault | 1m25.390s | 1.459s | 35 |
12 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1m25.413s | 1.482s | 30 |
13 | Nico Hulkenberg | Renault | 1m25.463s | 1.532s | 35 |
14 | Lance Stroll | Williams/Mercedes | 1m25.543s | 1.612s | 32 |
15 | Esteban Ocon | Force India/Mercedes | 1m25.888s | 1.957s | 33 |
16 | Brendon Hartley | Toro Rosso/Honda | 1m25.925s | 1.994s | 41 |
17 | Pierre Gasly | Toro Rosso/Honda | 1m25.945s | 2.014s | 39 |
18 | Sergey Sirotkin | Williams/Mercedes | 1m25.974s | 2.043s | 37 |
19 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1m26.814s | 2.883s | 31 |
20 | Charles Leclerc | Sauber/Ferrari | 1m26.815s | 2.884s | 35 |