Σαν σήμερα: To 1955 λανσαρίστηκε το FIAT 600 [videos]
Πριν από 63 χρόνια, στις 9 Μαρτίου του 1955, το FΙΑΤ 600 παρουσιάστηκε στον διεθνή Τύπο στο Σαλόνι Αυτοκινήτου στη Γενεύη.
Οι δημοσιογράφοι και οι ειδικοί υποδέχτηκαν το νέο FIAT 600 με ενθουσιώδη σχόλια που επαίνεσαν την υιοθέτηση «ανορθόδοξων, έξυπνων λύσεων».
Με μήκος μόνο 3,22 m ήταν το πρώτο πισωμήχανο FIAT. Το μοτέρ των 633 cc με τα 22,5 άλογα καθιστούσε ικανό το αυτοκίνητο να πιάνει τα 100 km/h. Το 600, πατούσε πάνω σε αυτοφερόμενο πλαίσιο, είχε τέσσερις ανεξάρτητους τροχούς και 4άρι σασμάν με την 1η ασυγχρόνιστη.
Με τυποποιημένη κατανάλωση για την εποχή τα 5,7 lt/100 km, μπορούσε να μεταφέρει τέσσερις επιβάτες και 30 kg αποσκευών σε απόσταση πάνω από 450 km. Και φυσικά με τέτοιο μήκος και χωρίς ημιαξόνια εμπρός, το τιμόνι που έκοβε πολύ το έκανε εξαιρετικά μανιτζέβελο στην πόλη, με κύκλο στροφής 8,7 m.
Το 1956, εμφανίστηκε μια βερσιόν του 600 με αναδιπλούμενη υφασμάτινη οροφή και την ίδια χρονιά πολυχρηστική έκδοση Multipla.
Πριν από 117 χρόνια, στις 9 Μαρτίου του 1901, πυρκαγιά κατέστρεψε το εργοστάσιο της Olds Motor Works στο Detroit. Σύμφωνα με το θρύλο, ο υπάλληλος της Olds, James Brady, έσπρωξε μια Regular Runabout, που στοργικά βαφτίστηκε Curved Dash, έξω από το φλεγόμενο κτίριο. Κατά τη διάρκεια του προηγούμενου έτους, η Olds είχε εξελίξει πάνω από έντεκα μοντέλα, τα οποία ποίκιλαν σημαντικά σε τιμή και σχεδιασμό.
Πριν από 86 χρόνια, στις 9 Μαρτίου του 1932, η Ford κατασκεύασε το πρώτο της αυτοκίνητο με κινητήρα V8, το Model 18. Είναι γνωστό περισσότερο ως Ford V8 και ήταν το πρώτο οικονομικό αυτοκίνητο που κυκλοφόρησε στην αγορά, με τέτοιο κινητήρα. Το μοτέρ με χωρητικότητα 3,6 λίτρα απέδιδε 65 άλογα στο λανσάρισμα, αλλά η ισχύς αυξήθηκε σημαντικά με βελτιώσεις στο καρμπιρατέρ και στην ανάφλεξη στα επόμενα χρόνια.
Πριν από 71 χρόνια, στις 9 Μαρτίου του 1947, ο Franco Cortese νίκησε στον πρώτο και μοναδικό αγώνα «world tour» όπου συμμετείχαν μόνο Cisitalia στο Gezira Island στο Κάιρο. Να σημειώσουμε ότι ο Cortese ήταν ο πρώτος επίσημος οδηγός αγώνων και εξελικτής της Ferrari (1947-1951) και ο πρώτος που οδήγησε σε αγώνα την 125S. Ακόμα να πούμε πως κατέχει το ρεκόρ συμμετοχών στο Mille Miglia με 17 παρουσίες.
Πριν από 66 χρόνια, στις 9 Μαρτίου του 1952, ο πρόεδρος Juan Peron εγκαινίασε το Buenos Aires Autodrome, όπου 40.000 θεατές είδαν τον Manuel Fangio να νικά στο αργεντίνικο Grand Prix που όμως δεν προσμετρούσε στο πρωτάθλημα.
Πριν από 60 χρόνια, στις 9 Μαρτίου του 1958, πέθανε ο Eugen Benz, πρεσβύτερος γιος του Carl Benz και συνέταιρος στη C. Benz Söhne, κατασκευαστών της Benz Söhne (1906-1926).
Πριν από 54 χρόνια, στις 9 Μαρτίου του 1964, η πρώτη Ford Mustang άφησε πίσω της τη γραμμή συναρμολόγησης. Η Mustang ήταν επί της ουσίας ένα κοινό, χρηστικό Ford Falcon με γοητευτικά σχεδιασμένο αμάξωμα. Έφερε δε τον όρο «pony car» στην αμερικανική αυτοκινητική πραγματικότητα: Μακρύ καπό, κοντό πορτμπαγκάζ, μια δημοφιλής νέα παρουσία που στη συνέχεια Chevy, Pontiac, Chrysler και AMC θα έσπευδαν να μιμηθούν. Ήταν το τέλειο αυτοκίνητο και άξιζε πολλά, καθώς κόστιζε λίγο, με συνέπεια η Ford να μην προλαβαίνει να καλύψει τη ζήτηση.
Η Mustang ντεμπουτάρισε στις εκθέσεις στις 17 Απριλίου του ίδιου χρόνου, ως μοντέλο 64 ½, και έθεσε εκ νέου όλα τα ρεκόρ πωλήσεων. Το πρώτο αυτοκίνητο που πουλήθηκε ήταν μια ανοιχτή σε Wimbledon White. Αυτή η Mustang λοιπόν φορούσε τα εξής έξτρα: Χρώμα Wimbledon White, μοτέρ 260 ci V8 (4.260 cc), αυτόματο σασμάν Cruise-O-Matic, σπορ καντράν Rally Pac, υδραυλικά φρένα, υδραυλικό τιμόνι, ηλεκτρική κουκούλα, μαξιλαράκια στα καθίσματα, φώτα όπισθεν, μπαταρία βαρέως τύπου, πλήρη κονσόλα, φιμέ παρμπρίζ, ραδιόφωνο ΑΜ με κεραία, πάνελ πλήκτρων, τάσια Deluxe με κεντρικό ψευδο-μπουλόνι, λάστιχα με άσπρα πλαϊνά, δύο εξωτερικοί καθρέφτες, πυξίδα, εσωτερικό καθρέφτη ημέρας/νύχτας και υαλοκαθαριστήρες δύο ταχυτήτων και πλυστικό παρμπρίζ.
Η βασική τιμή της Mustang ξεκινούσε από μόλις $2.368, αλλά οι αγοραστές τοποθετούσαν κατά μέσο όρο πάνω από 1.000 δολάρια έξτρα. Ο επικεφαλής της Ford, Lee Iacocca, είχε πει τότε: «Ο κόσμος αναζητά τόσο απεγνωσμένα την οικονομία ώστε δεν το νοιάζει πόσο θα πληρώσει γι’ αυτήν». Στα δύο πρώτα χρόνια, η Mustang έβγαλε για τη Ford κέρδη $1,1 δισ!
Πριν από 54 χρόνια, στις 9 Μαρτίου του 1964, λανσαρίστηκαν τα Austin Healey Sprite MkIII και MG Midget MkII.
Πριν από 52 χρόνια, στις 9 Μαρτίου του 1966, σκοτώθηκε ο Αργεντινός οδηγός αγώνων, Pablo Birger, σε αυτοκινητικό δυστύχημα, σε ηλικία 42 ετών. Ο Birger πήρε μέρος σε δύο Grand Prix, αμφότερα με Gordini, και ήταν ιδιαίτερα ενεργός στην αγωνιστική σκηνή της πατρίδας του πριν από το θάνατό του.
Πριν από 51 χρόνια, στις 9 Μαρτίου του 1966, η Ford παρουσίασε στο Σαλόνι της Γενεύη, το ηλεκτρικό Comuta, που έπιανε τα 65 km/h και είχε αυτονομία 65 km με ταχύτητα 40 km/h. To Comuta φορούσε 12βολτη μπαταρία μολύβδου 85Ah.
Πριν από 46 χρόνια, στις 9 Μαρτίου του 1972, το πρώτο πρωτότυπο Lamborghini LP400 και η Lamborghini Silhouette εμφανίστηκαν στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Η Ford λανσάρισε την Granada, διάδοχο των 17/20 και 26 M. Η γκάμα περιελάμβανε εξ αρχής τρεις εκδόσεις, κουπέ, μπερλίνα και στέισον, με μοτέρ 4κύλινδρα σε σειρά, V4 και V6, με τον ισχυρότερο από αυτούς, τον 3λιτρο V6 να αποδίδει 138 άλογα.
Πριν από 31 χρόνια, στις 9 Μαρτίου του 1987, ο Lee Iacocca ανακοίνωσε ότι η Chrysler και η Renault είχαν υπογράψει συμφωνία με την οποία η Chrysler θα αγόραζε και θα απορροφούσε την American Motors.
Πριν από 23 χρόνια, στις 9 Μαρτίου του 1995, η Alfa Romeo GTV λανσαρίστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Το ιταλικό αυτοκίνητο ήταν ένα κουπέ 2+2, από το οποίο περίπου 41.700 αυτοκίνητα πουλήθηκαν από το 1993 έως το 2004.
Πριν από 17 χρόνια, στις 9 Μαρτίου του 2001, η Ford επαναγόρασε το 18,5% της Hertz που η εταιρεία πούλησε το 1997, κάνοντας και πάλι την Hertz θυγατρική της Ford.
Πριν από πέντε χρόνια, στις 9 Μαρτίου του 2013, ετέθη το νέο ρεκόρ για την ανώτατη ταχύτητα ενός αυτοκινήτου στον πάγο, με 335,71 km/h. Το ρεκόρ έκανε ο Φιλανδός Janne Laitinen για τη Nokian Tyres, στον κόλπο της Bothnia στη Φιλανδία.