Διτούρμπινη Ferrari 400i Automatic!

Διτούρμπινη Ferrari 400i Automatic!

«Ιερόσυλος» βελτιωτής αποφάσισε να κάνει τη χλιαρή 4θέσια Ferrari όπως θα έπρεπε να ήταν πριν από 32 χρόνια!

Η 400i μπορεί να είχε έναν V12 4,8 λίτρων και πίσω κίνηση, όμως δεν ήταν ούτε η πιο γρήγορη ούτε η πιο επιτυχημένη Ferrari της εποχής της (1976-1985), οπότε με τα χρόνια ξεχάστηκε.

Σε σύγκριση με άλλες Ferrari της ίδιας εποχής, το κουπέ 2+2 θέσεων δεν ήταν σπορ, αλλά ένα GT μεγάλων αποστάσεων, ήρεμο και συγκρατημένα κομψό. Την αίσθηση του «χλιαρού» επέτεινε το γεγονός ότι η ιπποδύναμη του V12 με τους 4 εκκεντροφόρους είχε πέσει από τους 340 στους 310 PS όταν αντικαταστάθηκαν τα 6 διπλά καρμπιρατέρ με σύστημα ψεκασμού K-Jetronic.

Την αλλαγή αυτή υπαγόρευσε η περιβαλλοντική νομοθεσία των ΗΠΑ, που ήταν η πιο σημαντική αγορά της Ferrari. Και για να κάνουν την 400 ακόμα πιο δελεαστική για τους Αμερικανούς, οι Ιταλοί του Maranello έκαναν κάτι που εξαγρίωσε τους φανατικούς της φίρμας: τοποθέτησαν ένα αυτόματο κιβώτιο 3 σχέσεων της General Motors! Τι κι αν το ίδιο κιβώτιο υπήρχε σε Jaguar, Bentley και Rolls-Royce. Σε μια Ferrari ήταν καθαρή ιεροσυλία.

Όλα αυτά έκαναν τον Jeremy Clarkson να περιγράψει την 4θέσια Ferrari ως «φρικτή από κάθε άποψη». Όμως ακόμα κι ο ξινός πρώην παρουσιαστής του BBC Top Gear μπορεί να άλλαζε γνώμη αν γνώριζε τη συγκεκριμένη 400i (του 1984).

Πρώτα απ’ όλα, για όσους έκριναν τους 310 PS κι ακόμα περισσότερο τα 40 kgm ροπής (στις 4.200 rpm) του V12 ως ανεπαρκή, ο βελτιωτής τοποθέτησε δύο τούρμπο Τ3 της Garrett. H IAG, στη Florida, που έχει τη Ferrari προς πώληση, δεν ανακοινώνει πόσα είναι τα παραπάνω άλογα και κιλά που βγήκαν από τη μετατροπή, όμως θα πρέπει να είναι κάμποσα αν κρίνουμε από το γεγονός ότι άλλαξε το παλιό 3άρι κιβώτιο GM Turbo Hydramatic THM-400 με ένα πιο σύγχρονο και ισχυρό 4άρι GM 4L60.

Τον κλασικό, σχεδιασμένο από τον Colombo, κινητήρα V12 βελτίωσε ο Greg Armstrong, που είχε φτιάξει μια σειρά από 7 διτούρμπινες Lamborghini Diablo στις αρχές της δεκαετίας του 1990. Πέρα από τα δύο τούρμπο, τοποθέτησε έναν εγκέφαλο MegaSquirt και ξανάφτιαξε όλο τον κινητήρα από την αρχή, τοποθετώντας μεταξύ άλλων και σφυρήλατα έμβολα.

Το αναξιόπιστο σύστημα ανάρτησης self-levelling της Ferrari, που κρατούσε το αμάξωμα οριζόντιο ανεξάρτητα από το φορτίο, αντικαταστάθηκε από ένα πιο συμβατικό και αποτελεσματικό σύστημα ελατηρίων και αμορτισέρ, ενώ ακόμη και το air-condition αναβαθμίστηκε για μεγαλύτερη άνεση.

Το αυτοκίνητο δεν μπορεί βέβαια να χαρακτηριστεί πλέον γνήσιο, όμως ίσως έτσι θα έπρεπε να ήταν εξαρχής η 400i. Είναι προς πώληση σε άγνωστη τιμή, αλλά την τελευταία φορά που θεάθηκε στο eBay, κάποιος επιχείρησε να την αποκτήσει αντί $25.200 (€22.340). Απέτυχε όμως.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube