Tommykaira ZZ, η άγνωστη ιαπωνική απάντηση στη Lotus Elise
Φορώντας τον δίλιτρο ατμοσφαιρικό SR20 της Nissan στο κέντρο, το Tommykaira ZZ των 650 kg είχε τρομερές επιδόσεις από στάση.
Πολλοί θεωρούν ότι η δεκαετία του 1990 αποτελεί την πιο εμβληματική για τα ιαπωνικά σπορ μοντέλα. Κι ένα από τα πιο καλά κρυμμένα μυστικά της χώρας του Ανατέλλοντος Ηλίου εκείνης της εποχής είναι το Tommykaira ZZ.
Ίσως δεν το έχετε ξανακούσει ποτέ σας, αλλά το Tommykaira ZZ ήταν η ιαπωνική απάντηση στη Lotus Elise και μάλιστα με χαμηλότερο βάρος κι ισχυρότερο κινητήρα.
Ιαπωνική Elise, απλώς με καλύτερη αναλογία kg ανά ίππο. Και λογικά πολύ ανώτερη αξιοπιστία
Ο Tommykaira είναι ένας βελτιωτικός οίκος που δημιουργήθηκε το 1986 κι έγινε γνωστός για τη δουλειά του σε μοντέλα υψηλών επιδόσεων της Nissan και της Subaru.
Στις αρχές της δεκαετίας του 1990, αποφάσισε να κατασκευάσει το δικό του σπορ μοντέλο και μετά από τέσσερα χρόνια εξέλιξης, αποκάλυψε το ZZ. Η έκδοση πρώτης γενιάς κατασκευάστηκε μεταξύ 1996 και 2000, ενώ η δεύτερη γενιά ήταν διαθέσιμη από το 2014 έως το 2021.
Το Tommykaira ZZ που βλέπετε στις φωτογραφίες είναι η πρώτη απόπειρα. Χρησιμοποιούσε έναν 4κύλινδρο δίλιτρο σε σειρά SR20DE της Nissan με τέσσερα καρμπιρατέρ της Keihin. Μέσω ενός μηχανικού κιβωτίου πέντε σχέσεων, η ροπή έφτανε στους πίσω τροχούς. Απέδιδε 180 ατμοσφαιρικούς ίππους και 195 Nm.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ H Lotus Elise πήρε το όνομά της από την Elisa Artioli, εγγονή του Romano Artioli
Μπορούσε να επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε μόλις 4” κι έφτανε τα 240 km/h, ενώ η έκδοση ZZ-S ήταν ακόμα πιο γρήγορη, χάρη στην αύξηση της ισχύος στους 200 ίππους.
Η οπτική ομοιότητα με τη Lotus Elise είναι έκδηλη, αλλά μη βιαστείτε να κατηγορήσετε τους Ιάπωνες για αντιγραφή. Η εξέλιξη του Tommykaira ZZ ξεκίνησε το 1992 και λανσαρίστηκε επίσημα το 1995, ενώ το βρετανικό μοντέλο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο κοινό στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης τον Σεπτέμβριο του 1995.
Μπέρδεμα δηλαδή για το ποιος αντέγραψε ποιον αλλά δε μας νοιάζει κιόλας. Πιο σημαντικό είναι ότι αμφότεροι οι μονομάχοι μοιράζονταν την προσήλωση στο χαμηλό βάρος, με τον Ιάπωνα να υπερτερεί. 650 έναντι 725 kg με σαφέστατα ισχυρότερο κινητήρα έναντι των 120 PS που απέδιδε ο εισαγωγικός 1.8 K-series της Rover.
Με διπλά ψαλίδια και ρυθμιζόμενα αμορτισέρ και στις τέσσερις γωνίες, το ασιατικό μοντέλο υποσχόταν οδηγικές συγκινήσεις κι απόκριση καρτ. Έπρεπε όμως να συμβιώσετε με την απουσία παραθύρων.
Εσεις που μας διαβάζετε από την απέναντι όχθη του Ατλαντικού, και ξέρουμε ότι είστε πολλοί, ένα -προφανώς δεξιοτίμονο- μοντέλο βρίσκεται προς πώληση. Έχει διανύσει μόλις 27.000 km κι η υψηλότερη προσφορά στη δημοπρασία τη στιγμή της συγγραφής του άρθρου είναι στα $20.500 (€19.210). Απομένουν μόλις 16 ώρες, προλαβαίνετε...