Η Nissan σχεδιάζει βενζινοκινητήρα με αποδοτικότητα 50%!
Οι εξελίξεις στον θερμικό κινητήρα χρειάστηκαν δεκαετίες για να φτάσουν σε μέση απόδοση το 30% και, στη συνέχεια, σε ορισμένα μοτέρ, το 40%. Η Nissan στοχεύει τώρα στο 50% με τη μελλοντική γενιά του κινητήρα e-Power.
Ίσως γνωρίζετε ήδη ότι μεγάλο ποσοστό, το μεγαλύτερο από το καύσιμο που βάζετε στο ρεζερβουάρ πάει στον βρόντο. Εσείς μπορεί να το γεμίζετε με 60 λίτρα, αλλά μόνο 20 από αυτά παράγουν τελικά έργο. Τα υπόλοιπα είναι θερμικές και άλλες απώλειες. Όμως οι θερμικοί κινητήρες, που έχουν σημειώσει σημαντική πρόοδο με την πάροδο των ετών, πετυχαίνουν πλέον αποδοτικότητα 40% σε ορισμένους πολύ αποδοτικούς κινητήρες.
Το φράγμα του 50% φαινόταν ανέφικτο πριν από λίγο καιρό, αλλά αρκετά πρότζεκτ φαίνεται να ανοίγουν έναν νέο δρόμο για τους θερμικούς κινητήρες. Με πρώτο το πρότζεκτ «Eagle», αλλά και τη μελλοντική έκδοση του συστήματος κίνησης e-Power της Nissan. Η ιαπωνική φίρμα ανήγγειλε μια «σημαντική ανακάλυψη» για το θερμικό μοτέρ που ενσωματώνεται σε αυτήν την υβριδική μονάδα κίνησης.
Οφείλουμε όμως εδώ ότι υπάρχει μια λεπτή διάκριση: Ο κινητήρας Eagle σκοπεύει να προσεγγίσει σε αποδοτικότητα το 50%, δηλαδή το Νissan e-Power να επιτύχει αυτήν την αποδοτικότητα, αλλά παίζοντας απλώς τον ρόλο της γεννήτριας ηλεκτρικού ρεύματος για τις μπαταρίες και έναν ηλεκτροκινητήρα. Οπότε, αυτό καθιστά τα πράγματα πιο εύκολα.
Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η Nissan έπαιξε με μια συνηθισμένη παράμετρο για να κερδίσει σε αποδοτικότητα: Και αυτός είναι ο λόγος συμπίεσης. Πολύ υψηλή και συνδυασμένη με φτωχό μείγμα, μεγιστοποιεί την ενέργεια που ανακτάται από την καύση, η οποία θα μετατραπεί σε κινητική ενέργεια για τα κινητά μέρη του μοτέρ.
Στη Formula 1, πολύ πρόσφατα, η αποδοτικότητα έχει φτάσει στα μονοθέσια στο 50% και ήδη, ορισμένα από αυτά τα πρότζεκτ αναδύονται ως υποψήφια για κινητήρες προσανατολισμένους για ευρεία χρήση. Αλλά προκύπτουν και άλλα ερωτήματα σχετικά με αυτά τα μοτέρ. Όπως για παράδειγμα η μακροπρόθεσμη αξιοπιστία και η απορρύπανσή τους. Βλέπετε, ο υψηλός λόγος συμπίεσης απαιτεί μεγάλη ακρίβεια στη μηχανική κατεργασία, την επιλογή λιπαντικών και την κατασκευή των εσωτερικών εξαρτημάτων για τη διασφάλιση της μακροπρόθεσμης στεγανότητας του κυλίνδρου. Όσον αφορά τη ρυπαντική επίδοση ενός τέτοιου μοτέρ, ένα φτωχό μείγμα και ένας υψηλός λόγος συμπίεσης συχνά σημαίνει αύξηση των εκπομπών οξειδίων του αζώτου...