BMW: Νέα γενιά plug-in υβριδικών μοντέλων
Το BMW Group σχεδιάζει να προσφέρει plug-in υβριδικές εκδόσεις όλων των βασικών μοντέλων του.
Το BMW Group ετοιμάζεται να αξιοποιήσει περαιτέρω τα καινοτόμα και επαναστατικά οχήματα BMW i με plug-in υβριδικές εκδόσεις των βασικών μοντέλων της μάρκας.
Στο Miramas της Γαλλίας, θα παρουσιάσει ένα plug-in υβριδικό πρωτότυπο της BMW Σειράς 3 και μία νέα γενιά υβριδικών πρωτοτύπων οχημάτων με τεχνολογία ήδη γνωστή από τα μοντέλα BMW i. Μακροπρόθεσμα, το BMW Group σχεδιάζει να προσφέρει plug-in υβριδικές εκδόσεις όλων των βασικών μοντέλων του.
Ο Herbert Diess, Μέλος Δ.Σ. του BMW AG στον τομέα της Εξέλιξης, δήλωσε:
«Όλα τα μοντέλα BMW Group ωφελούνται από το BMW i. Η βασική τεχνολογία που χρησιμοποιείται σε κυψέλες μπαταριών, ηλεκτροκινητήρες και ηλεκτρονικά ισχύος θα υιοθετηθεί σε μελλοντικά plug-in υβριδικά οχήματα. Σε ό,τι αφορά την ηλεκτροκίνηση, εξελίσσουμε μία τεχνογνωσία ευρέως φάσματος για να προσφέρουμε σε όλους τους πελάτες μας ανά τον κόσμο την ιδανική λύση.
Τα plug-in υβριδικά μοντέλα που θα παρουσιαστούν στο Miramas εφοδιάζονται με έναν πολύ αποδοτικό κινητήρα εσωτερικής καύσης και έναν ηλεκτροκινητήρα που αντλεί ενέργεια από μία εξωτερικά επαναφορτιζόμενη μπαταρία υψηλής τάσης. Οι σύντομες διαδρομές πόλης και οι καθημερινές μετακινήσεις μπορούν να εξυπηρετούνται μόνο με ηλεκτρική ισχύ. Σε πιο μακρινά ταξίδια, το όχημα θα λειτουργεί συνήθως με τη συνεργασία και των δύο συστημάτων (“combined mode”).
Η πρωτότυπη, plug-in υβριδική BMW Σειρά 3 συνδυάζει ένα τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα με ηλεκτροκινητήρα. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης βασίζεται στον τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα TwinPower Turbo που έχει ήδη αναδειχτεί δύο φορές “Διεθνής Κινητήρας της Χρονιάς” - “International Engine of the Year”.
Ο ηλεκτροκινητήρας και τα ηλεκτρονικά ισχύος βασίζονται στην τεχνολογία BMW eDrive που χρησιμοποιείται στα BMW i3 και BMW i8. Η μπαταρία ιόντων λιθίου του πρωτοτύπου, συμπεριλαμβανομένου του συστήματος διαχείρισης της μπαταρίας και του ισχυρού άμεσου συστήματος ψύξης, βασίζονται ομοίως στην εμπειρία και τεχνογνωσία του BMW i.
Η plug-in υβριδική τεχνολογία είναι τόσο ευέλικτη ώστε ενσωματώνεται σε ποικίλες φιλοσοφίες οχημάτων. Επομένως θα μπορεί πολύ γρήγορα να τεθεί σε εφαρμογή σε όλη τη γκάμα μοντέλων BMW. Ο δρόμος για τη βιώσιμη μετακίνηση στο μέλλον φαίνεται να είναι πολυδιάστατος. Οι ήδη αποδοτικοί κινητήρες καύσης θα γίνουν ακόμα πιο οικονομικοί. Πλήρως ηλεκτρικά οχήματα όπως το BMW i3 είναι προσαρμοσμένα στις απαιτήσεις της αστικής μετακίνησης, ενώ τα plug-in υβριδικά προσφέρονται για μακρινά ταξίδια. Μακροπρόθεσμα, η ηλεκτρική μετακίνηση σε συνδυασμό με την τεχνολογία κυψελών υδρογόνου θα μπορούσε να είναι μία επίσης βιώσιμη επιλογή.
Η στρατηγική μας Efficient Dynamics εστιάζει στην ηλεκτροκίνηση. Είναι ένας τομέας στον οποίο θα συνεχίσουμε να επεκτεινόμαστε τα επόμενα χρόνια. Η plug-in τεχνολογία θα είναι βασικός μοχλός για να μπορέσουν τα οχήματα υψηλών επιδόσεων να πέσουν κάτω από τα 100 g/km CO2 διατηρώντας την οδηγική απόλαυση και δυναμική συμπεριφορά μιας BMW. Επίσης θα συνεχίσουμε την εξέλιξη της πλήρους ηλεκτροκίνησης. Οι κυψέλες υδρογόνου θα παραμείνουν στο επίκεντρο της εξέλιξης συστημάτων κίνησης, κυρίως σε σχέση με τη βιώσιμη παραγωγή τους».
Βασικές τεχνολογίες eDrive εξελίσσονται εσωτερικά
Όλες οι σημαντικές τεχνολογίες eDrive και τα επιμέρους συστήματα/εξαρτήματα εξελίσσονται εσωτερικά, και από του χρόνου θα κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της BMW στο Dingolfing. Αυτό το πρόγραμμα πρόκειται να δημιουργήσει πάνω από 200 νέες θέσεις εργασίας σχετικές με την ηλεκτροκίνηση στο εργοστάσιο του Dingolfing. Πολλές δεκάδες εκατομμύρια Ευρώ θα επενδυθούν στο εργοστάσιο την επόμενη πενταετία.
«Η συσσωρευμένη τεχνογνωσία μας εγγυάται ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα», δήλωσε ο Harald Krüger, Μέλος Δ.Σ. της BMW AG, στον τομέα της Παραγωγής. «Αυτό φαίνεται όχι μόνο στα δεδομένα επιδόσεων των ηλεκτροκινητήρων BMW, αλλά και στην πολύ αποδοτική διαδικασία παραγωγής μας».
Καθώς το BMW Group ευελπιστεί μελλοντικά να κατασκευάζει μία ευρεία γκάμα στοιχείων της ηλεκτροκίνησης, η παραγωγή θα οργανωθεί στο πλαίσιο ενός ευφυούς συστήματος κοινής χρήσης των εξαρτημάτων eDrive. Αυτό σημαίνει ότι μία και μοναδική γραμμή παραγωγής θα μπορεί να κατασκευάζει μονάδες μπαταρίας υψηλής τάσης όχι μόνο για το BMW i8 αλλά και για το μελλοντικό BMW X5 eDrive. Στην περίπτωση των ολοκληρωμένων συστοιχιών μπαταριών , οι νέες γραμμές παραγωγής θα σχεδιάζονται για ένα ευέλικτο μίγμα παραγωγής: θα υπάρχει δυνατότητα παραγωγής συστοιχιών μπαταριών για αρκετά διαφορετικά μοντέλα από τις ίδιες γραμμές.
Υβριδικά με εκτεταμένες δυνατότητες ηλεκτροκίνησης
Με τη συνεχή εξέλιξη και βελτίωση των υβριδικών συστημάτων κίνησης στο πλαίσιο του EfficientDynamics, στόχος είναι η μεγιστοποίηση του χρόνου λειτουργίας των αυτοκινήτων στο ηλεκτρικό πρόγραμμα. Για να μπορεί αυτή η αυξημένη ηλεκτρική αυτονομία να συμβαδίζει με τις δυναμικές επιδόσεις BMW, την καθημερινή πρακτικότητα και τις μέγιστες δυνατότητες σε ταξίδια μεγάλων αποστάσεων, τα μελλοντικά υβριδικά μοντέλα του BMW Group θα είναι σε μεγάλο βαθμό ηλεκτροκίνητα. Ισχυρότεροι ηλεκτροκινητήρες και μπαταρίες με διπλάσια χωρητικότητα από τις σημερινές εκδόσεις, είναι από τα αξιοσημείωτα στοιχεία της τεχνολογίας Power eDrive.
Τα συστήματα κίνησης που θα χρησιμοποιούνται σε αυτά τα μελλοντικά υβριδικά συστήματα θα προσφέρουν συνδυασμένη ισχύ πάνω από 500 kW. Επίσης, η χωρητικότητα των μπαταριών ιόντων λιθίου – μέχρι 20 κιλοβατώρες – θα είναι πολύ μεγαλύτερη των σημερινών υβριδικών συστημάτων. Σε συνδυασμό με μία πλήρως ηλεκτρική αυτονομία μέχρι 100 km, αυτό θα κάνει εφικτή τη λειτουργία με μηδενικές εκπομπές ρύπων στο ηλεκτρικό πρόγραμμα σε όλες σχεδόν τις καθημερινές διαδρομές.
[Πηγή: BMW]