Πτώχευση για την ηλεκτρική start-up Nikola, άλλη μία «off»

Πτώχευση για την ηλεκτρική start-up Nikola, άλλη μία «off»

Μόλις πριν από πέντε χρόνια, η αξία της Nikola ήταν μεγαλύτερη από της Ford. Τώρα, κατεβάζει ρολά.

Nikola

Nikola, τη χαρακτήρισαν «την Tesla των φορτηγών». Άλλωστε, μοιράζονται το ονοματεπώνυμο του μεγάλου εφευρέτη: Nikola Tesla. 

Το 2020 μάλιστα, η αξία της Nikola αποτιμήθηκε στα $27 δισ., καθιστώντας την πιο πολύτιμη από τη Ford. Χωρίς να έχει παραδώσει ούτε ένα όχημα...

Τώρα, πέντε χρόνια αργότερα, η Nikola έρχεται να προστεθεί στη μακριά λίστα των πτωχευμένων ηλεκτρικών start-up. Στην Βαλχάλα των EV, θα συναντήσει κι άλλες ηλεκτρικές εταιρείες που έπεσαν μαχόμενες, όπως τη Fisker, την Proterra, τη Lordstown Motors, τη HiPhi και μια ντουζίνα άλλες κινεζικές. Αλλά και κάμποσες θερμικές εταιρείες, όπως την Wiesmann και τη Recaro με τα υπέροχα μπάκετ. Η κάτω βόλτα είχε ξεκινήσει εδώ και καιρό για την εταιρεία με έδρα το Phoenix. Η κορυφή του παγόβουνου ήταν η καταδίκη του ιδιοκτήτη της Nikola, Trevor Milton, σε 4ετή φυλάκιση τον Δεκέμβριο του 2023.

Η Nikola είναι η προσωποποίηση της παροιμίας ότι «το ψάρι βρωμάει από το κεφάλι»

Nikola

«Όπως κι άλλες εταιρείες στη βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων, αντιμετωπίσαμε διάφορες δυσκολίες της αγοράς και μακροοικονομικούς παράγοντες που επηρέασαν την ικανότητά μας να λειτουργούμε», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Nikola, Steve Girsky. «Δυστυχώς, οι καλύτερες προσπάθειές μας δεν ήταν αρκετές για να ξεπεράσουμε αυτές τις σημαντικές προκλήσεις».

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Πλήγμα στις φιλοδοξίες της Ευρώπης για την ηλεκτροκίνηση, η πτώχευση της Northvolt

Είναι δύσκολο να πιστέψει κάποιος ότι πριν από πέντε χρόνια, στο απόγειο της άνθησης των start-up των EV, η χρεοκοπημένη εταιρεία ήταν πιο πολύτιμη από τη Ford. Κι υπέγραψε συμφωνία πολλών δισεκατομμυρίων με την GM, η οποία θα αποκτούσε μερίδιο 11% και θα προμήθευε τη Nikola με τεχνολογίες μπαταρίας κι υδρογόνου.

Nikola

Και θα αναλάμβανε να κατασκευάσει το ηλεκτρικό pick-up Badger της αμερικανικής start-up. Ο ανταγωνιστής του F-150 Lightning και του Tesla Cybertruck θα είχε 919 ίππους κι αυτονομία πάνω από 950 km με κυψέλες υδρογόνου. Σχεδίαζαν επίσης μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, αλλά δεν έφτασε ποτέ στην παραγωγή.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Για κλείσιμο η VinFast; Πουλάει τα μοντέλα της στον CEO της

Ωστόσο, η Nikola έβγαλε κάποια φορτηγά της στους δρόμους, αλλά με κόπο και αίμα. Το πρώτο κυκλοφόρησε το 2021, αλλά σύντομα αντιμετώπισε προβλήματα, περιλαμβανομένων κάποιων πυρκαγιών που ανάγκασαν την εταιρεία να ανακοινώσει ανάκληση ασφαλείας. 

Το τελειωτικό χτύπημα ήρθε όταν ο Trevor Milton εξαπάτησε τους επενδυτές, κάνοντάς τους να πιστέψουν ότι η εταιρεία ήταν πιο κοντά στην παραγωγή απ' ό,τι ήταν αλήθεια. Ένα βίντεο έδειχνε ένα από τα φορτηγά του να κινείται ιδίαις δυνάμεις στην ευθεία. Στην πραγματικότητα, το είχαν ανεβάσει σε έναν λόφο και το κατέβαζε η βαρύτητα!

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube