Παγκόσμια πρώτη για το ηλεκτρικό VW Roomzz
Το νεότερο μέλος της οικογένειας ID. παρουσιάστηκε στη Σαγκάη.
Λίγο πριν ανοίξουν και επίσημα οι πόρτες στην Έκθεση Αυτοκινήτου στη Σαγκάη, η VW αποκάλυψε το νεότερο μέλος της οικογένειας ID. Που θα μπει στην παραγωγή το 2021 και αρχικά θα διατίθεται στην Κίνα με σκοπό στη συνέχεια να εξαπλωθεί και στις λοιπές αγορές του κόσμου.
Αν διερωτάσθε γιατί στην Κίνα η απάντηση είναι απλή: Η Κίνα είναι αυτή τη στιγμή η πιο ραγδαία αναπτυσσόμενη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον κόσμο και λογικό είναι όλες οι εταιρείες να θέλουν να λανσάρουν εκεί τα αντίστοιχα μοντέλα τους. Το Roomzz ανήκει στην κατηγορία των SUV και η τοποθέτηση του επικεφαλής του τμήματος σχεδιασμού της εταιρείας, Klaus Bischoff ήταν σαφής: «Το I.D. Roomzz μας δείχνει τι μπορούμε να περιμένουμε από τα ηλεκτρικά SUV μεγάλου μεγέθους στο μέλλον».
Όπως και τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας ηλεκτρικών Volkswagen ( ID., ID. Crozz, ID. Buzz, ID. Vizzion και ID. Buggy), έτσι και αυτό βασίζεται στην πλατφόρμα ΜΕΒ του ομίλου.
Στο πρωτότυπο βλέπουμε ένα εξαιρετικά ευρύχωρο εσωτερικό με νέα διάταξη και διαμόρφωση καθισμάτων και ξεχωριστά υλικά.
Με το αυτοκίνητο να είναι εξοπλισμένο με το σύστημα αυτόνομης οδήγησης 4 (ID.Pilot), τα εμπρός καθίσματα μπορούν να περιστραφούν και να δημιουργήσουν μαζί με τα πίσω ένα πιο… κοινωνικοποιημένο περιβάλλον για τους επιβάτες, ενώ στη ρύθμιση Relax το κάθισμα μπορεί να βρεθεί σε σχεδόν πλήρως επικλινή θέση. Ένα νέο σύστημα ενεργού φίλτρου εξοπλίζει το σύστημα CleanAir που φροντίζει να κρατά τον αέρα στο εσωτερικό του οχήματος απαλλαγμένο και από τον παραμικρό ρύπο που μπορεί να έχει ο εκτός καμπίνας αέρας.
Το ID. Roomzz είναι εξοπλισμένο με έναν πρωτοποριακό πίνακα οργάνων. Το τιμόνι ενσωματώνει πολλές από τις πληροφορίες που σε άλλες περιπτώσεις θα απεικονίζονταν στο ταμπλό, την ώρα που κάποιες άλλες πληροφορίες προβάλλονται στο παρμπρίζ μέσω της λειτουργίας του head-up display.
Το ID. Roomzz τροφοδοτείται από μια μπαταρία 82 kWh που εξασφαλίζει αυτονομία 450 km μετρημένη με βάση τα πρότυπα WLTP. Για την κίνηση φροντίζουν δύο ηλεκτροκινητήρες με συνδυαστική ισχύ 306 ίππων, ενώ για τη φόρτιση της μπαταρίας στο 80% της χωρητικότητάς της απαιτούνται περίπου 30 λεπτά με τη χρήση συστήματος ισχύος 150 KW.
Είναι σαφές ότι το ID. Roomzz θέλει να αποτελέσει το αντίπαλο δέος στο Tesla Model X. Η VW ανακοινώνει επιδόσεις της τάξης των 6,6’’ για τη διαδικασία του 0-100 km/h, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 km/h.