Genesis Neolun, το μελλοντικό ηλεκτρικό Genesis GV90
Το Σαλόνι Αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης άνοιξε τις πύλες του και το κύριο θέμα ήταν το πρωτότυπο Genesis Neolun. Προάγγελος για ένα επερχόμενο μεγάλο ηλεκτρικό SUV, το Genesis GV90, που θα ηγηθεί της γκάμας στην premium φίρμα της Hyundai.
Η γκάμα της Genesis χωρίζεται επί του παρόντος σε τέσσερα επίπεδα: Τις σειρές 60, 70, 80 και 90.
Όμως, ενώ τα SUV κυριαρχούν στην αγορά, το high-end τμήμα του καταλόγου της εταιρείας, η οικογένεια 90, δεν διαθέτει επί του παρόντος σκληροτράχηλη έκφανση.
Μια απουσία που σύντομα θα αποτελέσει παρελθόν, καθώς η κορεατική φίρμα ετοιμάζεται να λανσάρει ένα Genesis GV90.
Το μελλοντικό Genesis GV90 θα είναι η νέα ναυαρχίδα, θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρικό και θα εγκαινιάσει την ολοκαίνουργια πλατφόρμα eM
Μια αρχιτεκτονική που θα βρει πλείστες όσες ηλεκτρικές εφαρμογές υπάρχουν στον κορεατικό όμιλο. Η eM, βλέπετε, θα αντικαταστήσει την τρέχουσα E-GMP σε όλα τα ηλεκτρικά μοντέλα Hyundai-Kia από τη μικρομεσαία κατηγορία και πάνω… μελλοντικά Genesis GV60, Kia EV6, Hyundai Ioniq 5..
To πρωτότυπο Genesis Neolun υποτίθεται ότι είναι εμπνευσμένο από κορεατικά βάζα του «Φεγγαριού». Πολύ πιο κυβικά δοσμένο όμως, δεδομένων των αναλογιών του αυτοκινήτου. Και προσαρμοσμένο για την αμερικανική παρά για την ευρωπαϊκή αγορά.
Η έκδοση παραγωγής θα πρέπει εύκολα να ξεπερνά τα πέντε μέτρα σε μήκος, γνωρίζοντας ότι ένα GV80 μετρά ήδη 4,95 m. Ας υπολογίσουμε και δύο μέτρα πλάτος και όχι μακριά από το 1,8 m για το ύψος... Η αναφορά στα παραδοσιακά κορεατικά βάζα προέρχεται μάλλον από τα λεία και εκλεπτυσμένα όσο το δυνατόν σχήματα του Neolun. Η μόνη «τραχύτητα» προέρχεται από τον φωτισμό, που αντιγράφει τις δύο τυπικές γραμμές των άλλων μοντέλων της μάρκας, με μια άμεση ανάμνηση του μοτίβου του φτερωτού οικόσημου της φίρμας εμπρός.
Η Genesis δεν κοινοποιεί καμία πληροφορία σχετικά με την πλατφόρμα του αυτοκινήτου ή το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης. Προτιμώντας να εστιάζει την επικοινωνία της γύρω από τον σχεδιασμό ή την ποιότητα διαβίωσης στην καμπίνα.
Όπως συμβαίνει συχνά με τα πρωτότυπα, η πρόσβαση στο όχημα διευκολύνεται σε μεγάλο βαθμό από αντίθετες ανοιγόμενες πόρτες, χωρίς κεντρική κολόνα, που συνοδεύονται εδώ από ένα αναδιπλούμενο σκαλοπάτι. Έτσι κάνουν τα dream car, αν και η Genesis τονίζει ότι η τεχνολογία αυτή είναι πλέον εφικτή και σε αυτοκίνητο παραγωγής. Ας περιμένουμε το μοντέλο παραγωγής για να δηλώσουμε, «όπερ έδει δείξαι»…
Η καμπίνα είναι, όπως και το εξωτερικό του Neulun, σε λουλακί και μαύρους τόνους. Με την έμφαση να δίνεται στην άνεση, με μόνο τρία καθίσματα -περιλαμβανομένου ενός περιστρεφόμενου καθίσματος για τον οδηγό. Το πραγματικό Genesis GV90 αναμένεται να αυξήσει τη μεταφορική ικανότητα της καμπίνας με έξι ή και επτά θέσεις σε τρεις σειρές καθισμάτων.
Και στην περίπτωση της καμπίνας, ο κατασκευαστής επικαλείται έμπνευση από την κορεατική παράδοση με τη θέρμανση «Ondol». Ένα παραδοσιακό σύστημα ενδοδαπέδιας θέρμανσης που εδώ μεταμορφώνεται σε εφαρμογή θερμαντικών στοιχείων στο δάπεδο, αλλά και στα πάνελ των θυρών ή στο ταμπλό. Στοιχεία που φαίνεται να είναι πιο αποτελεσματικά από έναν σύστημα ζεστού αέρα, ιδιαίτερα στα ηλεκτρικά μοντέλα.
Το Ondol επιτρέπει επίσης στο ταμπλό να απαλλαγεί από τα συνηθισμένους αεραγωγούς και περσίδες του κλασικού συστήματος αερισμού/θέρμανσης/κλιματισμού. Με τα ηχεία του ηχοσυστήματος να βρίσκονται στο επίκεντρο. Η κρυστάλλινη σφαίρα στο κεντρικό χειριστήριο, που χρησιμοποιείται για τη διαχείριση της μετάδοσης στο GV60, ντουμπλάρεται εδώ ως πρόσθετο ηχείο. Η μεγάλη κεντρική οθόνη είναι δε, ανασυρόμενη: Σε πλήρη έκταση όταν βρίσκεσαι εν στάσει, μερικώς εκτεταμένη κατά την οδήγηση.