Πουλήθηκε η μοναδική Rolls-Royce που έτρεξε στο Ράλι Dakar
Από πάνω σαν Rolls-Royce, από κάτω σαν Land Cruiser και τι γυρεύει το καλύτερο αυτοκίνητο στον κόσμο στις κακουχίες;
Μια Rolls-Royce Corniche στο Ράλι Dakar; Και ναι και όχι! Εμφανισιακά πρόκειται για το βρετανικό πολυτελές μοντέλο. Στην ουσία όμως, από κάτω κρύβεται ένα τελείως διαφορετικό θηρίο κι η εταιρεία από το δυτικό Sussex δεν είχε καμία εμπλοκή στο ζήτημα.
Και πώς έλαβε μέρος η Rolls-Royce Corniche στη διοργάνωση του 1981; Ο Γάλλος Thierry De Montcorgé είχε την έμπνευση και με την υποστήριξη από τον γαλλικό οίκο μόδας Christian Dior, το όνειρο έγινε πραγματικότητα. Τα μοναδικά εξαρτήματα που παρέμειναν από το εργοστασιακό μοντέλο ήταν τα παράθυρα, οι προφυλακτήρες, η μπροστινή μάσκα και τα φωτιστικά σώματα. Στο εσωτερικό μόνο το ταμπλό, ενώ από τα μηχανικά μέρη, μόνο το σύστημα διεύθυνσης.
Μια Rolls στα κατσάβραχα; Αταίριαστη σαν τον Πόντιο Πιλάτο στο Πιστεύω, που λέει ένα παλιό ρωσικό γνωμικό
Το ιδιαίτερο αγωνιστικό χτίστηκε σε πλαίσιο τύπου σκάλας από Toyota Land Cruiser, στο οποίο φορέθηκε μεταλλικό χωροδικτύωμα. Και μπορεί εμείς να βλέπουμε μια νταβραντισμένη Corniche, αλλά το αμάξωμα είναι από υαλοβάμβακα. Για τον απλούστατο λόγο ότι έτσι προσπάθησαν οι ιθύνοντες να μειώσουν το βάρος των 2,2+ τόνων.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Στο σφυρί η μοναδική Rolls-Royce Corniche Convertible του Frank Sinatra
Ούτε ο κινητήρας είναι πλέον ο εργοστασιακός V8 των 6,75 lt. Τη θέση του πήρε ένας άλλος V8 από Corvette, με κυβισμό 5,7 lt. Για να μην ξεμείνει από καύσιμο στη μέση του πουθενά, φόρεσε ρεζερβουάρ 332 lt! Η πρωτότυπη Rolls-Royce τα πήγαινε αρκετά καλά στο πρώτο μισό του αγώνα: Από τους πάνω από 290 συμμετέχοντες, βρισκόταν στην 13η θέση όταν την πρόδωσε το μοναδικό μηχανικό εξάρτημα που διατήρησε από το εργοστασιακό μοντέλο, το σύστημα διεύθυνσης.
Δεν είναι σαφές πού και πώς πέρασε η μοναδική χωμάτινη Rolls την υπόλοιπη ζωή της, αλλά ξέρουμε ότι ξαναεμφανίστηκε το 2021, όταν και δημοπρατήθηκε. Το αυτοκίνητο είναι πλέον γνωστό στον κόσμο ως «Jules». Φέρει γαλλικές πινακίδες και πρόσφατα βγήκε πάλι στο σφυρί.
Με τον οίκο δημοπρασιών που ήταν επιφορτισμένος με την πώληση να τη διαφημίζει ως «το πιο θρυλικό από όλα τα αυτοκίνητα που συμμετείχαν στο θρυλικό Paris-Dakar». Κι ως έναν ιδανικό τρόπο να συμμετάσχει κανείς στο Dakar Classic κι άλλες παρεμφερείς εκδηλώσεις. Κι ενώ η ελάχιστη αναμενόμενη τιμή πώλησης ήταν τα €400.000, τελικά άλλαξε χέρια προς €596.420.