To one-pedal θα απαγορευτεί στην Κίνα λόγω των Tesla
Τα ανεξήγητα τρακαρίσματα με Tesla φέρνουν την πλήρη απαγόρευση του one-pedal.
Το one-pedal είναι ένα από τους πιο σημαντικότερους λόγους που η οδήγηση ενός EV είναι τόσο χαλαρωτική κι αβίαστη. Κατηγορείται όμως για κάμποσα δυστυχήματα κι ενδέχεται να απαγορευτεί στη μεγαλύτερη αγορά παγκοσμίως, την κινεζική.
Πώς συνδέεται το one-pedal με τα θανατηφόρα τρακαρίσματα; Αν έχετε γερή μνήμη, θα θυμάστε ότι πριν λίγα χρόνια, τα μοντέλα της Tesla κατηγορούνταν για ανεξήγητες προσκρούσεις, με την αόριστη κατηγορία των «προβληματικών φρένων». Στην πορεία, και καθώς τα δεδομένα που κατέγραφαν τα Tesla έδειξαν ότι τα φρένα δεν είχαν πρόβλημα, εφευρέθηκε η κατάλληλη ορολογία. «SUA, sudden unintended acceleration», ξαφνική ακούσια επιτάχυνση.
Η συνήθεια μπορεί να αποδειχθεί κακός σύντροφος στη δύσκολη στιγμή
Σε όλα τα ατυχήματα SUA, οι οδηγοί ορκίζονταν ότι πάτησαν τα φρένα με όλη τους τη δύναμη, αλλά το αυτοκίνητο και πάλι επιτάχυνε. Οι έρευνες αποκάλυψαν ότι στην πραγματικότητα πίεζαν το γκάζι, προκαλώντας ακόμα μεγαλύτερη ταχύτητα με τραγική κατάλληξη.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δυστύχημα με ημιφορτηγό που χτύπησε 33 οχήματα [video]
Τι είχε συμβεί; Με την one-pedal λειτουργία, ο οδηγός συνηθίζει να αυξομειώνει την ταχύτητα του οχήματος μόνο από το δεξί πεντάλ. Τεράστιες αποστάσεις μπορούν να διανυθούν χωρίς να πατηθεί το φρένο ούτε μία φορά.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να συνηθίζει ο εγκέφαλος στο να πατάει μόνο το δεξί πεντάλ και να ατονεί η χρήση του αριστερού. Έτσι, σε στιγμές πανικού, κάποιοι οδηγοί τερματίζουν το γκάζι, αντί για το φρένο.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Τροχαία δυστυχήματα: Μειώθηκαν στο 50% οι νεκροί στην Ελλάδα μέσα σε μια δεκαετία
Μετά από μερικά ατυχήματα στην Κίνα μάλιστα, οι τοπικές ρυθμιστικές αρχές ανάγκασαν την εταιρεία του Elon Musk να αλλάξει το λογισμικό του one-pedal. Τον Μάιο του 2023, η Tesla εξέδωσε μια σημαντική ενημέρωση στην Κίνα, αλλάζοντας την προεπιλεγμένη λειτουργία πέδησης από Hold σε Creep. Στη λειτουργία Creep, το αυτοκίνητο συνεχίζει να ρολάρει αργά προς τα εμπρός στο Drive ή προς τα πίσω στην όπισθεν, μιμούμενο τη συμπεριφορά των θερμικών οχημάτων με αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων.
Έτσι αναγκάζει τους οδηγούς να πατήσουν το πεντάλ του φρένου για να ακινητοποιηθούν, εισάγοντας έτσι ένα πρόσθετο βήμα ασφαλείας. Μια ειδοποίηση στο ταμπλό ενημερώνει εάν οι οδηγοί πιέζουν μόνο το γκάζι για μεγάλο χρονικό διάστημα. Δεν έχουν αναφερθεί νέα κρούσματα SUA στην Κίνα εδώ και καιρό.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Μυστήριο με το τροχαίο δυστύχημα του «ακυβέρνητου» Tesla Model Y [video]
Οι κινεζικές ρυθμιστικές αρχές κάνουν τώρα ένα ακόμα βήμα και θα νομοθετήσουν επίσημα την απαγόρευση της λειτουργίας one-pedal. Όχι μόνο για τα Tesla, αλλά για όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες.
Το Υπουργείο Βιομηχανίας και Τεχνολογίας Πληροφορικής της Κίνας (MIIT) πρόκειται να δημοσιεύσει ένα προσχέδιο του νέου κανονισμού που θα απαγορεύσει εντελώς το one-pedal στην Κίνα έως το 2026.