Οι κινεζικές εταιρείες ηλεκτρικών αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες
Οι κινεζικές εταιρείες ηλεκτρικών αυτοκινήτων χρειάζονται ολοένα και περισσότερες μέρες για να αποπληρώσουν τους προμηθευτές τους.
Μπορεί τα κινεζικά μοντέλα να πωλούνται σε πολύ χαμηλές τιμές στην εγχώρια αγορά και νεοφανείς κινεζικές εταιρείες EV να ξεφυτρώνουν σαν μανιτάρια ύστερα από την καταιγίδα, αλλά ο ανηλεής ανταγωνισμός τιμών έχει φέρει κάποιους κατασκευαστές σε δεινή οικονομική κατάσταση.
Η Nio για παράδειγμα, χρειάστηκε περίπου 300 ημέρες για να ξεχρεώσει όλους τους προμηθευτές της το 2023, ενώ το αντίστοιχο χρονικό όριο το 2021 ήταν στις 197 ημέρες. Και δεν είναι η μόνη από τις EV εταιρείες που δυσκολεύεται. Η Xpeng αποπλήρωσε τις υποχρεώσεις της στις 221 ημέρες.
Ανταγωνισμός τιμών μέχρις εσχάτων στην Κίνα, αλλά δεν είναι όλα ρόδινα
Η μετάβαση από μια αιωνόβια αυτοκινητοβιομηχανία με κινητήρες εσωτερικής καύσης σε μια εταιρεία που βασίζεται στην ηλεκτρική ενέργεια κι άλλα εναλλακτικά καύσιμα δεν θα ήταν ποτέ ομαλή. Και πράγματι, βλέπουμε πόσο δυσκολεύονται παραδοσιακοί κατασκευαστές, όπως η Volkswagen ή η Ford.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Κάθε Xiaomi SU7 θα πωλείται με €8.700 ζημία για την εταιρεία
Αλλά το «λουτρό αίματος» που επιτάσσει ο ανταγωνισμός τιμών στην Κίνα, έχει ως αποτέλεσμα πολλές εγχώριες EV εταιρείες που θεωρούσαμε ακμαίες, να δυσκολεύονται όλο και περισσότερο με οικονομικούς όρους. Θυμίζουμε ότι η Κίνα αποτελεί τη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στον κόσμο.
Σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg, η Nio χρειάστηκε 295 ημέρες για να τακτοποιήσει τις οικονομικές της οφειλές, περίπου 75 περισσότερες από την Xpeng. Αντίθετα, η Tesla εξοφλά τις υποχρεώσεις της σε μόλις 101 ημέρες. Χρονοδιάγραμμα που παρέμεινε σε μεγάλο βαθμό αμετάβλητο τα τελευταία τρία χρόνια.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Το Apple iCar είναι νεκρό μετά από μια δεκαετία προσπαθειών
Οι παρατεταμένοι κύκλοι πληρωμών αντικατοπτρίζουν την πίεση που αντιμετωπίζουν πολλές κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Περίπου 200 EV εταιρείες ανταγωνίζονται για ένα μερίδιο της αγοράς και μόνο λίγες αναμένεται να επιβιώσουν μέχρι το τέλος της δεκαετίας.
Το οποίο ισχύει και για EV εταιρείες εκτός Κίνας. Θυμίζουμε ότι η VinFast, που εδράζεται στο Βιετνάμ, παρέδωσε λιγότερα από 35.000 οχήματα το 2023 ή για να είμαστε ακριβείς, το εργοστάσιό της λειτουργεί στο 12% της παραγωγικότητάς του.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Για κλείσιμο η VinFast; Πουλάει τα μοντέλα της στον CEO της
Και παρά το τόσο χαμηλό ποσοστό, το 70% των παραδόσεων απορροφήθηκε από εταιρείες που ανήκουν στον διευθύνοντα σύμβουλό της. Την ίδια στιγμή, για κάθε μοντέλο που ταξινομήθηκε, η εταιρεία ζημιώθηκε $68.000 (€63.500).