Toyota Auris MY2015, αισθητική ανανέωση και νέοι κινητήρες [upd]
Στο πλαίσιο του αναμενόμενου face lift μετά από τρία χρόνια στην αγορά, το Toyota Auris ανανεώνεται σε εμφάνιση και αποκτά δύο νέους κινητήρες
Το μικρομεσαίο μοντέλο της Toyota, που ντεμπουτάρισε στο Σαλόνι της Γενεύης, έχει δεχτεί μια σημαντική ανανέωση στο εμπρός μέρος, με νέα μάσκα, φωτιστικά σώματα και ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα που κατεβαίνει πιο χαμηλά.
Από το πλάι το νέο Auris φαίνεται μακρύτερο χάρη στους μεγαλύτερους προβόλους. Επεμβάσεις έχουν γίνει και στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, όπου πλέον ο προφυλακτήρας είναι πιο μυώδης, τα φωτιστικά σώματα έχουν αλλάξει θέση και πλέον έχουν LED φωτισμό. Τέλος μια χρωμέ λουρίδα θα διατρέχει όλο το μήκος του πίσω μέρους
Στο εσωτερικό το νέο Auris θα έχει επανασχεδιασμένο ταμπλό. Στόχος της Toyota είναι να φωτιστεί περισσότερο, να έχει μια πιο σαφή σχεδιαστική γραμμή και να ενσωματώσει καλύτερα υλικά με πιο προσεγμένο φινίρισμα. Προς αυτή την κατεύθυνση άλλαξαν και αρκετές λεπτομέρειες σε ολόκληρη την καμπίνα, αλλά η πιο αξιοπρόσεκτη είναι η υιοθέτηση μιας νέας οθόνης αφής 4,2 ιντσών που θα τοποθετηθεί αρχικά στη Ηybrid έκδοση, καθώς και νέοι, πιο εκλεπτυσμένοι χρωματικοί συνδυασμοί.
Η Toyota όμως προχώρησε και σε πιο ουσιαστικές βελτιώσεις. Η ανάρτηση για παράδειγμα αναβαθμίστηκε, το ίδιο και το σύστημα διεύθυνσης με στόχο καλύτερη ποιότητα κύλισης και βελτιωμένη απόκριση. Πολλές αναβαθμίσεις έγιναν με στόχο την μείωση του θορύβου που περνάει στο εσωτερικό.
Στον τομέα της ασφάλειας, θα διατίθεται ως πρόσθετος εξοπλισμός το πακέτο Toyota Safety Sense, μια «ομπρέλα» από ηλεκτρονικά βοηθήματα, όπως σύστημα για διατήρηση λωρίδας, αυτόματοι προβολείς, αναγνώριση της σήμανσης του δρόμου και προετοιμασία για επικείμενη σύγκρουση.
Ακόμα πιο σημαντικά νέα είναι η τοποθέτηση δύο νέων κινητήρων, ενός τούρμπο βενζίνης 1,2 λίτρων και ενός 1.6 ντίζελ. Ο πρώτος είναι εντελώς νέος, τετρακύλινδρος με άμεσο ψεκασμό, τούρμπο και μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων που αποδίδει 116 ίππους και 18,9 kgm ροπής, και συνεργάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ή αυτόματο Multidrive S. Σύμφωνα με την Toyota έχει επιδόσεις ανάλογες του ατμοσφαιρικού 1.6, με 0-100 km/h σε 10,1” και τελική που αγγίζει τα 170 km/h. Η μέση κατανάλωση που ανακοινώνει η εταιρεία είναι 4,7 lt/100 km με εκπομπές CO2 στα 109 g/km. Ακόμα καλύτερες είναι οι τιμές της έκδοσης με το αυτόματο κιβώτιο Multidrive S με 4,6 lt/100 km και 106 g/km CO2 αντίστοιχα.
Ο νέος ντίζελ 1.6 D-4D στην Ελλάδα θα αντικαταστήσει τον 2λιτρο. Με απόδοση 112 PS φτάνει τα 100 km/h από στάση σε 10,5” και τελική τα 190 km/h. Οι εκπομπές CO2 είναι μόλις 104 g/km και η επίσημη μέση κατανάλωση 4,1 lt/100 km. Μεγαλύτερα θα είναι και τα διαστήματα του σέρβις.
Ο 1.4 D-4D θα εξακολουθήσει προφανώς να διατίθεται με επεμβάσεις που τον καθιστούν ακόμα πιο «καθαρό» αφού πλέον θα είναι Euro 6 και οι εκπομπές CO2 έχουν μειωθεί περαιτέρω από τα 99 στα 89 g/km. Καμία αλλαγή δεν θα γίνει στο κινητήριο σύνολο του υβριδικού μοντέλου. Να σημειώσουμε πως το Auris Hybrid είναι το μοντέλο παραγωγής με τις χαμηλότερες εκπομπές ρύπων, στα 84 g/km CO2. Οι άνθρωποι της Toyota μας είπαν πως το Hybrid κάνει το 50% των συνολικών Auris, με το Auris Touring να αποτελεί το 64% των συνολικών πωλήσεων του μοντέλου.
Πανευρωπαϊκά το 2014 το Auris έφτασε να κατέχει το 5,9% των πωλήσεων της κατηγορίας, από το 3,5% που είχε το 2012. Οι τιμές αναμένεται να είναι πολύ κοντά στις σημερινές, ωστόσο τον ακριβή τιμοκατάλογο θα τον έχουμε μέσα στην επόμενη εβδομάδα. Μείνετε συντονισμένοι.