Τα καινούργια ηλεκτρικά που έρχονται στην Ελλάδα το 2024
Αν η κατηγορία των SUV «είναι η κότα με τα χρυσά αυγά», η ηλεκτροκίνηση είναι ο παίχτης του αύριο, με τους κατασκευαστές να συνεχίζουν την εξέλιξη EV για όλες τις απαιτήσεις.
Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση αποτελεί μία απόφαση ειλημμένη. Οι κατασκευαστές επενδύουν τεράστια ποσά προς αυτή την κατεύθυνση και όσο περνάει ο καιρός αφήνουν πίσω τους την εποχή των κινητήρων εσωτερικής καύσης, λανσάροντας ολοένα και περισσότερα EV, κυρίως SUV, ελπίζοντας πως η φετινή χρονιά θα είναι καλύτερη από την προηγούμενη.
Τι νέο θα δούμε; Σε επίπεδο τεχνολογιών θα υπάρξουν περισσότερα μοντέλα με αρχιτεκτονική 800V, η οποία συνεπάγεται ταχύτερους χρόνους φόρτισης και μειωμένες απώλειες. Στιλιστικά, αρκετές προτάσεις του 2024 θα επεκτείνουν τους σχεδιαστικούς ορίζοντες των εταιριών, ενώ εμπορικά, αρκετά δημοφιλή μοντέλα με συμβατική κίνηση θα αποκτήσουν τα αμιγώς ηλεκτρικά αδερφάκια του. Ας ρίξουμε όμως μια ματιά σε όλα όσα πρόκειται να συμβούν το 2024.
Alfa Romeo Milano
H ώρα της πλήρους ηλεκτροκίνησης για την Alfa Romeo έφτασε. Και θα γίνει με ένα μοντέλο στην καρδιά της πιο εμπορικής κατηγορίας, αυτής των B-SUV. Το μικρό SUV των μιλανέζων θα είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο που θα διατεθεί στην αγορά με το σήμα της Alfa Romeo. Αλλά και το τελευταίο της Casa den Biscione που θα διατεθεί και με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Τα συστήματα κίνησης θα προέρχονται από τα «αδελφά» Jeep Avenger και FIAT 600, με την επίσημη παρουσίασή της Milano να γίνεται τον Απρίλιο και τα πρώτα αυτοκίνητα να φτάνουν στη χώρα μας τον Σεπτέμβριο.
Audi Q6 e-tron
Το Audi Q6 e-tron, όχι μόνο έρχεται για να γεμίσει το κενό που υπάρχει ανάμεσα στα Q4 και Q8, αλλά ουσιαστικά θα αποτελέσει το μοντέλο που θα επιταχύνει την ηλεκτρική μετάβαση της φίρμας από το Ingolstadt. Βασισμένο στην πλατφόρμα PPE 800V που εξελίχθηκε έπειτα από συνεργασία της Audi και της Porsche υπόσχεται αυτονομία 600 km και ταχύτητα φόρτισης από το 10-80% σε λιγότερο από 30’. Η εισαγωγική έκδοση θα αποδίδει 400 PS, με τις ισχυρότερες να φτάνουν έως και τα 510 PS.
BMW iX2
H γκάμα του Γερμανού κατασκευαστή εμπλουτίζεται με την ΒMW iX2, το ηλεκτρικό alter ego της Χ2. Το σύστημα κίνησης της ηλεκτρικής BMW iX2 είναι σχεδόν πανομοιότυπο με αυτό της iX1 xDrive30e. Πρόκειται για μια αρχιτεκτονική EV που συνδυάζει δύο ηλεκτροκινητήρες συνολικής ισχύος 313 ίππων για μέγιστη ροπή 494 Nm (η eDrive20 κινεί μόνο τους μπροστινούς τροχούς με 204 ίππους και 247 Nm). H αυτονομία της ξεπερνά τα 400 km, με την τιμή της στην ελληνική αγορά να αγγίζει τις €56.560.
Citroën ë-C3
Ένα από τα πλέον πολυαναμενόμενα αυτοκίνητα της χρονιάς είναι χωρίς αμφιβολία το Citroën ë-C3. Το ηλεκτρικό crossover των Γάλλων υπόσχεται επαρκείς χώρους, ικανοποιητική αυτονομία και ασυναγώνιστη τιμή. Χαρακτηριστικά, η έκδοση με την μπαταρία των 44 kWh που υπόσχεται 320 km αυτονομίας αναμένεται να ξεκινά από €23.300. Αργότερα θα ακολουθήσει η έκδοση με τα 200 km αυτονομίας, με €20.000. Η επίσημη παρουσίασή του είναι προγραμματισμένη για την άνοιξη του 2024, με το εμπορικό του λανσάρισμα στη χώρα μας να ξεκινά το δεύτερο 6μηνο του έτους.
CUPRA Tavascan
To CUPRA Tavascan αποτελεί το δεύτερο ηλεκτρικό μοντέλο της φίρμας ύστερα από το Born. Με σπορ παρουσιαστικό και κουπέ αναλογίες, το ισπανικό SUV αναμένεται στην αγορά με αυτονομία άνω των 500 km και κινητήρια σύνολα απόδοσης 286 και 340 PS. Η ισχυρότερη έκδοση θα χρειάζεται μόλις 5,6” για το 0-100 km/h.
FIAT 600e
O κωδικός «600» επιστρέφει για τη FIAT, όχι μόνο σε υβριδικό αλλά και σε αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο. Το 600e λοιπόν, συνδυάζει ηλεκτροκινητήρα 115 kW ή 160 PS με μια μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 54 kWh. Αυτός ο συνδυασμός επιτρέπει στο ηλεκτρικό 600 να φτάνει από στάση στα 100 km/h σε 9”, με την αυτονομία του να ξεπερνά τα 400 km.
FIAT Panda
Το εμβληματικό FIAT Panda εισέρχεται και αυτό με τη σειρά του στα μονοπάτια της ηλεκτροκίνησης, ως η απάντηση του Ομίλου Stellantis στον συνεχώς αυξανόμενο κινεζικό ανταγωνισμό. Το ηλεκτρικό Panda θα παραμείνει ευέλικτο, διατηρώντας τις κόμπακτ διαστάσεις, ενώ η τιμή του δεν αναμένεται να υπερβαίνει τις €25.000.
Ford Explorer
To Ford Explorer, είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο που εξελίχθηκε από το Μπλε Οβάλ αποκλειστικά για την Ευρώπη. Βασισμένο στην πλατφόρμα MEB που σχεδιάστηκε από τον Όμιλο VW, θα έρθει στην αγορά το δεύτερο 6μηνο του 2024 είτε ως δικίνητο (286 PS) είτε ως τετρακίνητο (340 PS).
Ford Puma Electric
H Ford έχει αποφασίσει να στραφεί στην ηλεκτροκίνηση, φέρνοντας στην αγορά το Ford Puma Electric. Το ηλεκτρικό alter ego ενός από τα πιο επιτυχημένα B-SUV της ελληνικής και όχι μόνο αγοράς, θα έρθει με ηλεκτρομοτέρ στον εμπρός άξονα συνολικής ισχύος 136 PS, με την εκτιμώμενη αυτονομία του να αγγίζει τα 370 km.
Hyundai Ioniq 5 N
To Hyundai Ioniq 5 N ύστερα από μπόλικα teaser και μεγάλη ανυπομονησία θα φτάσει επιτέλους στην αγορά. Το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο Ν κινείται από δύο ηλεκτρικά μοτέρ που συνδυαστικά αποδίδουν 609 PS και 740 Nm. Ωστόσο, με τη λειτουργία N Grin Boost η απόδοση αυξάνεται για 10" στους 650 ίππους και 770 Nm. Ως αποτέλεσμα, τα 100 km/h έρχονται από στάση σε μόλις 3,4" και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 260 km/h.
Hyundai Ioniq 7
Πρόκειται για ένα μεγάλο SUV σε 6θέσια και 7θέσια διαμόρφωση, το οποίο θα πατάει στην πλατφόρμα E-GMP. Ο κατασκευαστής υπόσχεται φόρτιση 10-80% σε μόλις 18 λεπτά, με την κίνηση να περνάει και στους τέσσερις τροχούς μέσω δύο ηλεκτρικών μοτέρ, συνολικής ισχύος 313 PS. Η εκτιμώμενη αυτονομία ξεπερνά τα 500 km.
Kia EV4
To EV4 είναι η ηλεκτρική πρόταση της Kia στην κατηγορία των SUV πόλης. Επί του παρόντος δεν έχουν ανακοινωθεί πολλά γύρω από τα τεχνικά χαρακτηριστικά του μοντέλου. Δημοσιογραφικές πηγές από την Κορέα αναφέρουν πως το νέο μέλος της οικογένειας EV θα μπορεί να καλύψει 450 km με μία φόρτιση.
Kia EV5
Η Kia, ύστερα από το EV4 είναι έτοιμη να υποδεχτεί και το EV5, εμπλουτίζοντας ακόμα περισσότερο την γκάμα της οικογένειας EV. Εμφανισιακά, θα λέγαμε πως θυμίζει τη ναυαρχίδα της γκάμας, το EV9, εξαιτίας της τετραγωνισμένης του σχεδίασης. Η εισαγωγική έκδοση των 218 PS υπόσχεται ηλεκτρική αυτονομία άνω των 500 km. Διαθέσιμη θα είναι και μία έκδοση ίδιας ισχύος, με αυτονομία 730 km χάρη στην μπαταρία χωρητικότητας 88 kWh.
Kia EV6
Μέσα στο 2024 θα κάνει την εμφάνισή της στην αγορά η αναθεωρημένη έκδοση του Kia EV6. Σχεδιαστικά δεν αναμένονται κραυγαλέες αλλαγές. Οι όποιες τροποποιήσεις αφορούν κυρίως τις κορυφαίες εκδόσεις, που θεωρείται αρκετά πιθανό να εξοπλιστούν με πιο αποδοτικούς κινητήρες, παράλληλα με την αύξηση της πυκνότητας της μπαταρίας για μεγαλύτερη αυτονομία.
Lancia Ypsilon
H Lancia Ypsilon αποτελεί το μοντέλο εκείνο που σηματοδοτεί την επιστροφή της τορινέζικης φίρμας στην αυτοκινητική αγορά, με την επίσημη παρουσίασή της λαμβάνει χώρα πριν από μερικές μέρες. Χτισμένο στην πλατφόρμα e-CMP που χρησιμοποιούν τα ηλεκτρικά Peugeot 208 και το Opel Corsa, θα αποδίδει 156 PS και θα έχει αυτονομία 400 km.
Mercedes-Benz EQG
Το ηλεκτρικό alter-ego της Mercedes-Benz G-Class αναμένεται να πάρει σάρκα και οστά το 2024. Ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει κι έτσι η boxy σχεδίαση θα κληροδοτηθεί και στην EQG, μαζί με τις ανεξάντλητες εκτός δρόμου δυνατότητες. Ως κερασάκι στην τούρτα έρχεται η μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 100 kWh, στέλνοντας για περίπατο το λεγόμενο «άγχος της αυτονομίας».
Mercedes-Benz CLA electric
Η Mercedes-Benz ετοιμάζεται να προσθέσει στην φαρέτρα της την ηλεκτρική CLA, μία γεύση της οποίας μας έδωσε στο Σαλόνι του Μονάχου το 2023. Θα είναι το πρώτο αυτοκίνητο που κατασκευάζεται στην πλατφόρμα MMA της γερμανικής φίρμας, με την εκτιμώμενη αυτονομία να ξεπερνά τα 750 km. Εξυπακούεται πως το αυτοκίνητο θα προικίζεται με τα πιο σύγχρονα συστήματα ασφαλείας του χαρτοφυλακίου της Στουτγάρδης.
MINI Aceman
To Aceman είναι το μοντέλο που θα βάλει την MINI για τα καλά στα μονοπάτια του εξηλεκτρισμού. Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πηγές, η εισαγωγική έκδοση του μοντέλου θα έρχεται με 184 ίππους και μπαταρία χωρητικότητας 40 kWh, ενώ η πιο ισχυρή έκδοση θα αποδίδει 215 ίππους, με μπαταρία χωρητικότητας 54 kWh. Βάσει των όσων γνωρίζουμε μέχρι τώρα, η μέγιστη αυτονομία του αυτοκινήτου θα προσεγγίζει τα 400 km.
Opel Astra Electric
Ύστερα από τις συμβατικές εκδόσεις βενζίνης και ντίζελ, αλλά και τις plug-in hybrid εκδοχές του, το νέο Opel Astra αποκτά και αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Για την κίνηση του νέου Astra Electric φροντίζει ένας ηλεκτροκινητήρας 115 kW (156 PS), ο οποίος μεταφέρει την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Σύμφωνα με την Opel, η μπαταρία μικτής χωρητικότητας 54 kWh είναι ικανή για 416 km αυτονομίας.
Opel Crossland
Στον δρόμο του εξηλεκτρισμού θα βαδίσει και το ολοκαίνουργιο Opel Crossland. Το SUV της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας αναμένεται να μεγαλώσει σε διαστάσεις, να είναι πιο ευρύχωρο στο εσωτερικό και να υιοθετήσει πιο επιβλητική σχεδίαση. Θα εξακολουθήσει να βασίζεται στην πλατφόρμα CMP του Ομίλου Stellantis, αποδίδοντας 156 PS και αυτονομία σχεδόν 400 km.
Peugeot Ε-3008
Το C-SUV από το Sochaux αποκτά για πρώτη φορά ηλεκτρική έκδοση. Η νέα σχεδιαστική προσέγγιση, ακολουθεί τα πρότυπα του 408, με το πίσω κεκλιμένο μέρος να ακολουθεί την κουπέ αισθητική, παραπέμποντας ευθέως σε λίφτμπακ. Το αυτοκίνητο θα προσφέρεται με δύο διαφορετικές εκδόσεις: Την Allure και την GT με τρία διαφορετικά πακέτα επιλογών και μέχρι τρεις ηλεκτροκινητήρες, 210, 320 και 230 PS, συνολικής αυτονομίας 525 και 700 km αντίστοιχα.
Porsche Macan
Πρόκειται για το πιο σπορ μοντέλο στην κατηγορία του, σύμφωνα με τους Γερμανούς. Και πως όχι άλλωστε, όταν η συνολική του ισχύς προσεγγίζει τους 639 PS και τα 1.135 Nm ροπής. Πατώντας επάνω στην πλατφόρμα PPE με την 800βολτη αρχιτεκτονική. Στα highlight της και η διάταξη με τρεις ψηφιακές οθόνες στο εσωτερικό.
Renault Mégane
«Renaulution» η αλλιώς και «η Renault εξηλεκτρίζεται». Ένα από τα μοντέλα που θα κινηθούν προς αυτή τη κατεύθυνση είναι το crossover πλέον, Renault Mégane με την ελκυστική σχεδίαση. Η εισαγωγική έκδοση αποδίδει 130 PS προσφέροντας αυτονομία 470 km, με την ισχυρότερη (0-100 km/h σε 7,3”) να αποδίδει 220 PS και να είναι ικανή για 450 km, χάρη στην μπαταρία των 60 kWh.
Renault 5
To Renault 5 αναγεννήθηκε και ως ηλεκτρικό πλέον είναι έτοιμο να βγει στην αγορά το 2024. Το γαλλικό αυτοκίνητο θα έχει μήκος 3,92 m και θα γίνει το πρώτο μοντέλο που θα βασιστεί στη νέα πλατφόρμα AmpR Small. Η Renault έχει επιβεβαιώσει πως θα υπάρχουν δύο επιλογές μπαταριών στις 40 kWh και στις 52 kWh, με την τελευταία να εξασφαλίζει αυτονομία 400 km. Στα αξιοσημείωτα είναι και το γεγονός ότι η τιμή του θα κυμαίνεται μεταξύ των €20-25.000.
Renault Scénic
Το νέο Renault Scénic E-Tech έχει πλέον ελάχιστη σχέση με τις προηγούμενες γενιές. Το γαλλικό MPV έγινε 5θέσιο SUV και κάτω από το καπό του, υπάρχει ένας ηλεκτροκινητήρας σε δύο εκδοχές ισχύος, με μπαταρίες χωρητικότητας 60 kWh (αυτονομία 400 km) και 87 kWh (αυτονομία 600 km).
smart #1
O καρπός της συνεργασίας Mercedes-Benz και Geely, αφού πέρασε επιτυχώς της δοκιμές του EuroNCAP, αναμένεται να εισαχθεί στην Ευρώπη το 2024. Δεν θυμίζει σε τίποτα κανένα smart του παρελθόντος. Η μπαταρία θα έχει χωρητικότητα 66 kWh, θα φορτίζει ταχέως σε DC στα 150 kW και θα βγαίνει και σε έκδοση Brabus, με ισχύ 428 PS.
Subaru Solterra
Το Solterra είναι η πρώτη αμιγώς ηλεκτροκίνητη πρόταση στην ιστορία της ιαπωνικής φίρμας. Πρόκειται για ένα μεσαίο (προς μεγάλο) SUV, προϊόν συνεργασίας της Subaru με την Toyota, διαθέσιμο τόσο ως δικίνητο όσο και ως τετρακίνητο με συνολική απόδοση 204 ή 218 ίππων. Ανεξαρτήτως έκδοσης, η μπαταρία ιόντων λιθίου που εφοδιάζει το αυτοκίνητο είναι χωρητικότητας 71.4 κWh, με την εταιρεία να υπόσχεται αυτονομία της τάξης των 530 km για το προσθιοκίνητο μοντέλο και 460 km για την τετρακίνητη έκδοση.
Toyota Urban Concept
To Urban Concept είναι το μικρότερο ηλεκτρικό μοντέλο της Toyota και τοποθετείται στην καρδιά των B-SUV. Το φουτουριστικό SUV των Ιαπώνων, σύμφωνα με όσα έχει ανακοινώσει η εταιρεία, θα έρθει στην αγορά τόσο ως δικίνητο, όσο και ως τετρακίνητο, με τον υποψήφιο αγοραστή να έχει την επιλογή μπαταριών διαφορετικής χωρητικότητας, η οποία προσώρας δεν έχει ανακοινωθεί.
Volvo EX30
Το Volvo EX30 είναι το πρώτο μικρό SUV της σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας και παράλληλα το μικρότερο ηλεκτρικό μοντέλο της γκάμας. Η σχεδίασή του είναι λιτή και σύγχρονη, ενώ τα ηλεκτρικά σύνολα ισχύος από 268 έως 428 PS υπόσχονται αυτονομία που αγγίζει τα 480 km. Ήδη έχει κάνει την εμφάνισή του στην ελληνική αγορά, με την τιμή αρχική του τιμή να οριοθετείται στις €29.572 (συμπεριλαμβανομένης της κρατικής επιδότησης Κινούμαι Ηλεκτρικά 2).
Volvo EX90
Το μήκους 5,04 m Volvo EX90 δεν είναι μόνο το μεγαλύτερο (έρχεται ως 7θέσιο) αμιγώς ηλεκτρικό SUV στην γκάμα των Σουηδών, αλλά και το ασφαλέστερο αυτοκίνητο που κατασκεύασαν ποτέ. Στον τομέα της εμφάνισης, το νέο EX90 σμίγει τη λειτουργικότητα με το σκανδιναβικό ντιζάιν. Η αυτονομία του ξεπερνά τα 600 km, με τη βασική έκδοση των 414 PS να ολοκληρώνει το 0-100 km/h σε 5,9”.
VW ID.7
Το ID.7 είναι ένα από τα πλέον σημαντικά μοντέλα στην ηλεκτρική γκάμα του Wolfsburg. Οι διαστάσεις του είναι πληθωρικές, ενώ σχεδιαστικά, κατάφερε να διατηρήσει τη σιλουέτα και πολλά χαρακτηριστικά από το πρωτότυπο VW ID.Aero, υιοθετώντας φυσικά τη σχεδιαστική γλώσσα των μοντέλων της οικογένειας ID. της φίρμας. Εντυπωσιακός είναι ο συντελεστής οπισθέλκουσας (0,23 cd), όπως και η αυτονομία, η οποία ανέρχεται στα 700 km.
VW ID.1
To μικρότερο μοντέλο της οικογένειας ID. θα παρουσιαστεί τον Μάιο του 2024. Η σχεδίασή του θυμίζει σύγχρονο crossover, με την αυτονομία να φτάνει τα 380 km. Μεγάλο ατού του αυτοκινήτου του, αναμένεται να αποτελέσει η τιμή, που θα ξεκινά από τις €20.000.