Scoop: VW T-Roc R με 310 PS & Golf R 420 @ δοκιμές Nürburgring

Scoop: VW T-Roc R με 310 PS & Golf R 420 @ δοκιμές Nürburgring

Οι φωτογραφίες scoop έρχονται προς επίρρωση των λεγομένων του Herbert Diess ότι τα SUV επιδόσεων θα περνούν απευθείας σε έκδοση «R», προσπερνώντας την «GTI».

Η Volkswagen θα λανσάρει το T-Roc R των 310 PS για να ανταγωνιστεί, προφανώς σε πιο premium επίπεδο, το αδελφό SEAT Ateca Cupra, όπως βλέπουμε στις κατασκοπευτικές φωτογραφίες από το μοντέλο που δοκιμάζεται στο Nürburgring.

Με στολή υπηρεσίας ένα σετ από ζάντες μεγάλης διαμέτρου, τετράμπουκη, το SUV που βλέπετε φορά το ίδιο δίλιτρο 4κύλινδρο μοτέρ, όπως και ο ομογάλακτος ανταγωνιστής του. Ωστόσο, το γερμανικό μοντέλο πιθανότατα θα έχει ένα ελαφρύ πλεονέκτημα ισχύος έναντι του ισπανικού με τα 300 άλογα. Δέκα, 15 άλογα παραπάνω για να δικαιολογεί την υψηλότερη τιμή, μιμούμενο μια εμπορική πρακτική που έχουμε ήδη δει μεταξύ Golf R και Leon Cupra.

Το T-Roc R θα μοιράζεται πολλά με το πιο εκρηκτικό Golf, καθώς πατούν πάνω την ίδια πλατφόρμα, την MQB A. Αλλά παρόλη την ίδια ισχύ, τα παραπάνω κιλά του T-Roc R και το ψηλότερο κέντρο βάρους, μάλλον δεν θα το αφήσουν να ισοφαρίσει τα 4,6” που χρειάζεται το χάτσμπακ της VW για το σπριντ των 0-100 km/h.

Όσον αφορά στο στιλ, ως ένα τυπικό VW R, το T-Roc θα παραμείνει διακριτικό, με την «υποτονική» εμφάνιση για αυτοκίνητο αντίστοιχων επιδόσεων του Golf R.

Αυτή η εμφάνιση του T-Roc R σε ζωντανό μέταλλο έρχεται τέσσερις εβδομάδες ύστερα από τις δηλώσεις του Frank Welsch, του επικεφαλής του τμήματος Έρευνας και Εξέλιξης της VW, ότι παρήγγειλε να του ετοιμάσουν ένα πρωτότυπο εξέλιξης για να δοκιμάσει τη φόρμουλα του T-Roc R. Ο Welsch είπε ότι του «άρεσε η ιδέα» και προσδοκά ότι το αυτοκίνητο θα τα πήγαινε πολύ καλά εμπορικά στις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές, όπως άλλωστε όλα τα top-spec VW.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το πρωτότυπο Volkswagen T-Roc

Κι αν αναρωτιέστε γιατί όχι πρώτα ένα T-Roc GTI, κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης του Worthersee, νωρίτερα φέτος, ο πρόεδρος Diess είπε ότι το πιο πικάντικο μοντέλο του T-Roc θα προσπεράσει το όνομα «GTI», πηγαίνοντας κατευθείαν στο πιο hot διακριτικό της VW. «Θεωρώ ότι με τα τρεις που έχουμε τώρα είμαστε έτοιμοι [με το GTI]. To GTI για εμάς είναι ένα hot hatch. Ένα σπορ αυτοκίνητο αταξικό και προσιτό σε πολλούς. Χρειάζεται να υπάρχει αυτό το αυτοκίνητο –ένα hot hatch. [Για ένα SUV], έχουμε κι άλλη μια υπό-φίρμα, την R, την οποία εξετάζουμε».

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο Welsch: «Θα μπορούσα να το φανταστώ με πιο ισχυρούς κινητήρες και το αυτοκίνητο έχει προετοιμαστεί γι’ αυτό το ενδεχόμενο. Δεν θα το έλεγα ένα GTI -ένα SUV δεν είναι κατάλληλο αυτοκίνητο για το σήμα αυτό, ίσως- αλλά θα μπορούσα να το φανταστώ ως R». Δεν ξέρουμε τι εννοεί κατάλληλο ο Welsch, αλλά εκείνο που γνωρίζουμε είναι ότι η VW σχεδιάζει να διευρύνει την γκάμα των GTI, φτάνοντας ακόμα και στο βασικό αυτοκίνητό της, καθώς το 2018 θα λανσάρει το up! GTI

Αλλά ας επανέλθουμε και να επαναλάβουμε ότι το VW T-Roc είναι ένα SUV βασισμένο στο Golf που θέλει να εισέλθει στην ακμάζουσα κατηγορία της αγοράς που κυριαρχείται από το Nissan Qashqai, και θα λανσαριστεί στην αγορά το φθινόπωρο -Δεκέμβριο ή Ιανουάριο στην Ελλάδα. Πατά πάνω στα ίδια μηχανικά μέρη με τα Audi Q2 και SΕΑΤ Ateca, κάνοντας την εγκατάσταση της ίδιας γκάμας κινητήρων/κιβωτίων μια σχετικά απλή μηχανολογική άσκηση.

Η ταυτοσημία των ανταλλακτικών για τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα MQB A στην οποία πατά και το T-Roc θέτουν επίσης την προοπτική για ένα νέο SUV, που θα πωλείται σε επαναφορτιζόμενο υβριδικό set-up αλά GTE μαζί δυνητικά με ένα ισχυρό set-up ντίζελ GTD. Ωστόσο, το μέλλον των κινητήρων ντίζελ στα μικρά αυτοκίνητα εξελίσσεται σε αβέβαιο και έχει ξεκινήσει μια δημόσια συζήτηση, καθώς οι κατασκευαστές σταθμίζουν το κόστος τήρησης των νέων κανονισμών για τους ντίζελ και πόσοι από τους premium αγοραστές είναι πρόθυμοι να το πληρώσουν. Μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του T-Roc είναι μάλλον απίθανη, ωστόσο, καθώς η VW σχεδιάζει να λανσάρει ξεχωριστή οικογένεια ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην πλατφόρμα MEB δεν αποκλείεται να δούμε κάτι κοντινό.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Volkswagen: Αυτό είναι το κόστος του πλήρους εξηλεκτρισμού

Συνοψίζοντας, θα θέλαμε να σημειώσουμε ότι καθώς η κατηγορία των SUV εμπορικά καλπάζει, οι κατασκευαστές προσπαθούν να εκμεταλλευτούν αυτές που ονομάζουμε προνομιακές πωλήσεις. Δηλαδή λανσάροντας μια «σειρά γνωριμίας» περιορισμένης παραγωγής στα νέα μοντέλα, προκειμένου να προκαλέσουν το ενδιαφέρουν για όλη την γκάμα. Για παράδειγμα, η Nissan λανσάρισε μοντέλα Nismo για το Juke. Αλλά η απόφαση της VW να λανσάρει μια έκδοση R για το T-Roc θα μπορούσε να σημαίνει ένα βήμα προς τα πάνω, προς τη μεριά των κλασικών premium SUV επιδόσεων.



Τώρα, όσον αφορά το πιθανό πρωτότυπο Golf R 420 που απαθανατίστηκε επίσης στο Nürburgring, αν είναι αυτό φορά μια ακραία εκδοχή του δίλιτρου μοτέρ EA888 που αποδίδει 422 άλογα και θα μπορούσε να αποτελεί την απάντηση της VW στη Mercedes-AMG A 45.

Εδώ το βλέπουμε με οβάλ δίμπουκο set-up εξάτμισης αλά Audi RS -θα μπορούσε δηλαδή να είναι ένα Golf RS- και οι πληροφορίες το θέλουν να φορά υπερμεγέθη φρένα, πιο σκληρά ελατήρια και μινιμαλιστικό εσωτερικό για να ταιριάζει με το σκληροπυρηνικό πιστάδικο προσανατολισμό του.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube