Το νέο Golf, το ID.3 και η ανάγκη της VW για ζεστό χρήμα
Η Deutsche Welle αναλύει γιατί το νέο Golf είναι «υποχρεωμένο» να πετύχει εμπορικά.
Για την παρουσίαση του Golf VII πριν από επτά περίπου χρόνια η VW είχε νοικιάσει τη Neue Nationalgalerie του Βερολίνου. Το φημισμένο μουσείο σύγχρονης τέχνης φιλοξένησε τότε τα πομπώδη αποκαλυπτήρια του best seller του ομίλου.
Έκτοτε άλλαξαν πολλά. Μερικά από τα κορυφαία στελέχη της εταιρείας είδαν την πόρτα της εξόδου, ενώ το σκάνδαλο με τις παραποιημένες τιμές ρύπων (Dieselgate) είχε συνέπειες όχι μόνον για τη Volkswagen, αλλά για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία στο σύνολό της.
Ειδικά πάντως η VW είδε τις συνέπειες του Dieselgate όχι μόνο να τραυματίζουν το κύρος της, αλλά να αδειάζουν και τα ταμεία της, αφού αναγκάστηκε να πληρώσει εκατοντάδες εκατομμύρια σε πρόστιμα και αποζημιώσεις.
Υπό αυτήν την έννοια δεν προκαλεί εντύπωση ότι αυτή τη φορά η παρουσίαση του νέου Golf ήταν πολύ πιο σεμνή. Τα αποκαλυπτήρια της νέας, όγδοης γενιάς έγιναν στο Βερολίνο, αλλά στην έδρα της VW στο Wolfsburg της Κάτω Σαξονίας.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Επίσημο: Νέο Volkswagen Golf VIII [video]
Το μοντέλο έχει κομβική σημασία για το σύνολο του ομίλου. Με το Golf VII η VW είχε λανσάρει την κοινή πλατφόρμα MQB (Modularer Querbaukasten). Χρησιμοποιώντας μια πλατφόρμα για πολλά και διαφορετικά αυτοκίνητα ο όμιλος πέτυχε σημαντική εξοικονόμηση κόστους ενώ κατάφερε να δημιουργήσει ενιαίες τεχνικές προδιαγραφές. Πάνω στην ίδια στρατηγική αναμένεται να πατήσει και το Golf VIII.
Το «στοίχημα» του ID.3
Στο μεταξύ, στο ανακαινισμένο εργοστάσιο του Zwickau ξεκινά το Νοέμβριο η παραγωγή του ηλεκτροκίνητου ID.3 που παρουσίασε φέτος η VW στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης.
Και εδώ είναι το μυστικό: Ο όμιλος επενδύει πολλά δισεκατομμύρια στην ηλεκτροκίνηση χωρίς να έχει διασφαλίσει μακροπρόθεσμα μεγάλες παραγγελίες. Το νέο Golf έρχεται να προκαταλάβει και να εξισορροπήσει τυχόν απώλειες. Δεδομένου όμως ότι η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση δεν μπορεί να γίνει εν μια νυκτί, η VW χρειάζεται όσο τίποτε άλλα το νέο της Golf.
Είναι το αυτοκίνητο που θα της εξασφαλίζει τη ρευστότητα για να μπορεί να αντέξει το βάρος των υπέρογκων (αλλά και αβέβαιων ως προς την απόσβεσή τους) επενδύσεων στην ηλεκτροκίνηση.
Μια ματιά στις πωλήσεις μπορεί να εξηγήσει εύκολα τη σημασία του Golf για τον όμιλο και κυρίως διότι αποτελεί εγγύηση για τα οικονομικά του ομίλου: Από την πρώτη του έκδοση, το 1974 η VW έχει πουλήσει συνολικά πάνω από 36 εκατομμύρια Golf.
Ο όμιλος ελπίζει ότι η νέα γενιά θα συνεχίσει αυτό το success story. Aν δεν, τότε τα πράγματα θα είναι πολύ δύσκολα.
[Πηγή Deutsche Welle]