Νέα Porsche Panamera 2024, αισίως στην τρίτη γενιά
Η τρίτη γενιά της σπορ μπερλίνας της Στουτγάρδης υιοθετεί νέα αερανάρτηση, πιο εξελιγμένες ψηφιακές λειτουργίες και ισχυρότερο ηλεκτροκινητήρα που ενισχύει τις επιδόσεις, αλλά και την άνεση στην πόλη.
Η γκάμα της νέας Porsche Panamera 2024, προς το παρόν, ανακοινώνεται με τέσσερις κινητήρες e-Hybrid και (προσωρινά) στην κορυφή της, τον Turbo E-hybrid.
Το κορυφαίο μοντέλο της νέας Porsche Panamera συνδυάζει ένα 4λιτρο μοτέρ V8 τούρμπο που έχει τη συνδρομή ενός ηλεκτροκινητήρα που τώρα αποδίδει 190 ίππους. Συνδυαστικά αποδίδουν 680 άλογα και 930 Nm.
Η τρίτη γενιά της Porsche Panamera προσθέτει και μια καλή πινελιά νεωτερικότητας στην καμπίνα, εμπνευσμένη σε μεγάλο βαθμό από τις λύσεις που χρησιμοποιούνται στην Taycan
Η Porsche Panamera Turbo E-hybrid φτάνει στα 100 km/h σε 3,2 δευτερόλεπτα και σε μέγιστη ταχύτητα τα 315 km/h, όπως εξάλλου και η απελθούσα Turbo S e-Hybrid. Όμως η χωρητικότητα της μπαταρίας της φτάνει πλέον τις 25,9 kWh, επιτρέποντας 100% ηλεκτρική αυτονομία 91 km κατά WLTP.
Επιπλέον χάρη στον νέο εσωτερικό φορτιστή που δέχεται ισχύ μέχρι 11 kW, ο χρόνος για μια πλήρη φόρτιση μειώνεται σε δύο ώρες και 39 λεπτά.
Το «προσωρινά» που γράψαμε παραπάνω είναι διότι δεν αποκλείεται να ενταχθεί στην γκάμα μια νέα Turbo S e-Hybrid που θα ξεπερνούσε τους 700 ίππους του σημερινού αυτοκινήτου.
Στην κάτω πλευρά της γκάμας, δηλαδή στις νέες Porsche Panamera με μοτέρ V6, το Zuffenhausen επιβεβαιώνει τη στάνταρ έκδοση και την Panamera 4, των οποίων το μοτέρ των 2,9 lt ανέβηκε στους 353 PS και στα 500 Nm, βελτίωση 23 ίππων και 50 Nm. Όσον αφορά τις επιδόσεις, η Panamera V6 χρειάζεται 5,2 δευτερόλεπτα για το σπριντ των 0-100 km/h και φτάνει στην ευθείας τα 272 km/h, Αντίστοιχα η Panamera 4 χρειάζεται 4,8” και πιάνει τα 270 km/h.
Διατηρώντας τις αναλογίες που γνωρίζουμε, η νέα Porsche Panamera εκσυγχρονίζει τις γραμμές της με ένα ακόμη πιο εκλεπτυσμένο στιλ και μήκος πάνω από πέντε μέτρα: 5,05 m για το στάνταρ αμάξωμα και 5,2 m για το Executive.
Μια πρόσθετη εισαγωγή αέρα υπάρχει πλέον πάνω από την πινακίδα κυκλοφορίας για να διασφαλιστεί η αυξημένη απαίτηση σε φρέσκο αέρα. Η Porsche φυσικά εξοπλίζει στάνταρ το αυτοκίνητο με φώτα Matrix LED με τα HD Matrix LED υψηλής ανάλυσης να παραμένουν προαιρετικά.
Εδώ να σημειώσουμε ότι η γερμανική φίρμα ανακοίνωσε τη διακοπή της έκδοσης Sport Turismo λόγω έλλειψης ζήτησης. Η Panamera ήταν το πέμπτο μοντέλο της Porsche με τις περισσότερες πωλήσεις παγκοσμίως τους πρώτους εννέα μήνες του έτους.
Αυτή η τρίτη γενιά της Porsche Panamera προσθέτει και μια καλή πινελιά νεωτερικότητας, εμπνευσμένη σε μεγάλο βαθμό από τις λύσεις που χρησιμοποιούνται στην Taycan. Το όργανα ελέγχου, στο παρελθόν εξοπλισμένα με παραδοσιακό στροφόμετρο και με γείσο, τώρα έχουν δώσει τη θέση τους σε ένα πλήρως ψηφιακή κυρτή οθόνη με διαγώνιο 12,6 ίντσες.
Αν και η κεντρική οθόνη για το σύστημα πολυμέσων των 12,3 ιντσών θυμίζει την προηγούμενη, κάτι νέο αναδύεται στην πλευρά του συνοδηγού με την άφιξη ενός τρίτου ψηφιακού πάνελ με διαγώνιο10,9 ιντσών. Οι αεραγωγοί, που βρίσκονται ακόμα στην κεντρική κονσόλα, τώρα πιο οριζόντιοι, φαρδύτεροι και έχουν επανασχεδιαστεί.
Όσον αφορά την τιμή των νέων Porsche Panamera, η ελληνική αντιπροσωπεία την έχει αναρτήσει ήδη στο site της. Με τη βασική Panamera να ξεκινά από τις €153.270, την Panamera 4 από τις €158.920 και την Panamera Turbo E-Hybrid από τις €212.940.