Νέα BMW i7 Protection, ηλεκτρική, θωρακισμένη και… τετράπαχη
Ανώτεροι πολιτικοί και αφεντικά της μαφίας μπορούν πλέον να οδηγούν και ηλεκτρικά! Η BMW παρουσίασε την θωρακισμένη της νέα 7 Series, αλλά και την ηλεκτρική παραλλαγή της, την BMW i7.
Στην IAA στο Μόναχο, από τις 5 έως τις 10 Σεπτεμβρίου, οι Βαυαροί θα παρουσιάσουν στο κοινό για πρώτη φορά τις εκδόσεις «Protection» της νέας 7 Series και του αμιγώς ηλεκτρικού αντίστοιχού της, της BMW i7.
Μια τέτοια θωρακισμένη έκδοση της premium μπερλίνας του Μονάχου δεν αποτελεί έκπληξη, καθώς η BMW διαθέτει ήδη 45 χρόνια εμπειρίας στην εξέλιξη και παραγωγή θωρακισμένων μοντέλων.
Ωστόσο, η BMW i7 Protection είναι το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο που δέχεται τέτοια μεταχείριση. Κάτι που διευκολύνθηκε από το γεγονός ότι οι θωρακισμένες εκδόσεις ελήφθησαν υπόψη ήδη από την εξέλιξη της 7 Series G70.
Οι θωρακισμένες BMW 7 Series και BMW i7 αγγίζουν το πρότυπο προστασίας VR9 σύμφωνα με τα κριτήρια του γερμανικού VPAM
Οι θωρακισμένες εκδόσεις λοιπόν, είναι εξοπλισμένες με το «BMW Protection Core», του οποίου ολόκληρη η αυτοφερόμενη δομή είναι κατασκευασμένη από θωρακισμένο χάλυβα.
Αυτά τα στοιχεία συνδυάζονται με πρόσθετη θωράκιση των θυρών, του δαπέδου και της οροφής, καθώς και τζάμια ασφαλείας. Όλα αυτά επιτρέπουν στις BMW 7 Series και BMW i7 να πληρούν το πρότυπο προστασίας VR9 σύμφωνα με τα κριτήρια του γερμανικού VPAM -Vereinigung der Prüfstellen für Angriffshemmende Materialien und Konstruktionen.
Αυτό σημαίνει ότι οι επιβαίνοντες προστατεύονται από από βολίδες με διαμέτρημα έως 7,62x51 mm, οι οποίες ταξιδεύουν 820 m/s ύστερα από τη βολή τους. Στην πραγματικότητα, το ειδικό κρύσταλλο πετυχαίνει σχεδόν το επίπεδο προστασίας VPAM 10, το υψηλότερο για μη στρατιωτικούς σκοπούς.
Όλη αυτή η προστασία προσθέτει προφανώς πολύ βάρος στις BMW 7 Series και BMW i7, που ήδη δεν είναι κι ελαφριές. Η BMW δεν διευκρινίζει πόσα κιλά αυξάνεται το βάρος στις εκδόσεις Protection, επισημαίνοντας μόνο ότι λαμβάνονται μέτρα για την αντιστάθμιση της πρόσθετης μάζας.
Τουλάχιστον όσον αφορά τον χειρισμό, επειδή ο αντίκτυπος στην απόδοση και στην κατανάλωση είναι σημαντικός: Εάν η βενζινοκίνητη 7 Series Protection, με χρόνο 6,6” για το 0-100 km/h, μπορεί να απαγκιστρωθεί ικανοποιητικά όταν απειληθούν οι επιβάτες της, στην BMW i7 Protection η αντίστοιχη ενέργεια εξελίσσεται με μεγαλύτερη δυσκολία.
Πράγματι, η τελευταία χρειάζεται 9” για την ίδια άσκηση, σε σύγκριση με 4,7” για μια στάνταρ i7 xDrive60. Επιπλέον, η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 160 km/h. Και με τυπική κατανάλωση 30 kWh/100 km, θα πρέπει επίσης να αναζητήσει έναν σταθμό φόρτισης πιο γρήγορα –όπου θα είναι επίσης εύκολος στόχος. Η τυπική κατανάλωση σε βενζίνης για τη 7 Series Protection είναι 15,6 lt/100 km, που αντιστοιχεί σε εκπομπές CO2 355 g/km.
Εκτός από τη θωράκιση, το πρόγραμμα Protection περιλαμβάνει φυσικά μια ολόκληρη σειρά πρόσθετου εξοπλισμού που προορίζεται για την επιβίωση των επιβατών απ’ όσες το δυνατόν περισσότερες απειλές: Όπως σύστημα ενδοεπικοινωνίας για επικοινωνία με άτομα έξω από το αυτοκίνητο χωρίς να χρειάζεται να ανοίγουν παράθυρα ή πόρτες, σύστημα καθαρισμού του αέρα ή αυτόματη λειτουργία πυρόσβεσης… Όσον αφορά την άνεση και την πολυτέλεια, υπάρχουν προφανώς πολλές επιλογές εξατομίκευσης.
Η τιμή των εκδόσεων Protection της νέας BMW 7 Series και BMW i7 παραμένει επτασφράγιστο μυστικό, με τις πρώτες μονάδες να παραδίδονται πριν από το τέλος του έτους. Πάντως, η τιμή μάλλον δεν ενδιαφέρει τους χρήστες. Αν πρόκειται για πολιτικούς, η πολιτεία (κατά συνέπεια οι πολίτες) αναλαμβάνει το κόστος. Και αν πρόκειται για μαφιόζους, ας είναι καλά το ξέπλυμα βρώμικου χρήματος…