Jaguar Land Rover: Εντελώς νέα γκάμα έως το 2024
Το πλάνο προβλέπει αντικατάσταση σε κάθε υπάρχον μοντέλο και συνολικά 99 νέες εκδόσεις.
Το πρώτο μοντέλο θα είναι το νέο Evoque που θα έχει στη γκάμα του και μια plug-in υβριδική έκδοση με μόλις 45 g CO2/km. Θα βασίζεται στην ατσάλινη πλατφόρμα με την ονομασία Premium Transverse Architecture (PTA) που είναι στην ουσία μια σοβαρά τροποποιημένη και εξελιγμένη μορφή της πλατφόρμας που χρησιμοποιεί το σημερινό μοντέλο.
Είναι μάλιστα η ίδια που θα χρησιμοποιηθεί τόσο από το επόμενο Land Rover Discovery Sport όσο και από την νέα Jaguar E-Pace. Ωστόσο, το πιο μακροπρόθεσμο πλάνο της εταιρείας είναι να χρησιμοποιεί για όλα τα μοντέλα την επόμενη γενιά της αλουμινένιας πλατφόρμας MLA (με τον κινητήρα τοποθετημένο κατά μήκος), που θα είναι πιο ελαφριά από την υπάρχουσα και συμβατή τόσο με θερμικούς όσο και με ηλεκτρικούς κινητήρες.
Είναι ενδεικτικό ότι θα τη χρησιμοποιήσει τόσο το ολοκαίνουργιο Defender που αναμένεται το 2020, όσο και το νέο μεγάλο SUV της Jaguar, η J-Pace. Δύο μοντέλα δηλαδή που μαζί με την Jaguar I-Pace αλλά και το ολοκαίνουργιο «ασφάλτινο» ηλεκτρικό Range Rover (όχι πριν το 2022), θα είναι η αιχμή του δόρατος της εταιρείας.
Δεν είναι πάντως σαφές εάν στο μέλλον χρειαστεί και η εξέλιξη μιας ακόμα πλατφόρμας για τα κόμπακτ μοντέλα, που λογικά θα πρέπει να έχουν τον -θερμικό- κινητήρα τους τοποθετημένο εγκάρσια.
Σημαντικά νέα υπάρχουν και στο πεδίο των κινητήρων, με την νέα γενιά Ingenium βενζίνης και πετρελαίου. Οι κύλινδροί τους θα είναι τρεις, τέσσερις ή έξι τοποθετημένοι σε σειρά, με τους τελευταίους να αντικαθιστούν και τους σημερινούς V8. Ενδιαφέρον έχει και η πληροφορία ότι θα διαθέτουν ηλεκτρικά τούρμπο για καλύτερη απόκριση στο γκάζι και περισσότερη οικονομία.
Σημαντικό είναι επίσης να αναφέρουμε ότι οι ντίζελ της νέας γενιάς Ingenium θα μπορούν να μετατρέψουν έως και το 98% των οξειδίων του Αζώτου σε αβλαβή αέρια, απαντώντας στην εχθρική διάθεση που υπάρχουν γιε εκείνους σήμερα.
[Πηγή: Autocar.co.uk]