Διαθέσιμο στην Ελλάδα το Volvo EX30
To Volvo EX30, το μικρότερο, αμιγώς ηλεκτρικό SUV της Volvo παρουσιάστηκε επί ελληνικού εδάφους και είναι διαθέσιμο στην αγορά.
Το Volvo EX30, το μικρότερο και ταχύτερο SUV της Volvo ξεκινά και επίσημα την εμπορική του πορεία στη χώρα μας.
Πρόκειται για ένα SUV με κόμπακτ διαστάσεις, ιδανικό για άνετες, αστικές μετακινήσεις. Το μήκος του ανέρχεται στα 4.233 mm, το πλάτος στα 1.837 mm, το ύψος στα 1.555 mm και το μεταξόνιο στα 2.650 mm. Παρά λοιπόν τις διαστάσεις του, ο χώρος για τους επιβάτες αλλά και τις αποσκευές του κρίνεται επαρκέστατος για τα δεδομένα της κατηγορίας.
To Volvo EX30 ξεκινά την εμπορική του πορεία στην Ελλάδα, με τιμή εκκίνησης τις 37.572 ευρώ
Σχεδιαστικά, η εικόνα του είναι έξυπνη (αναφορικά με την αεροδυναμική) και φρέσκια, με αρκετά στοιχεία του (κλειστή μάσκα, προβολείς σε σχήμα σφυριού, διαιρούμενα πίσω φώτα) να προέρχονται από το μεγαλύτερο αδερφάκι του, το EX90.
Στο εσωτερικό του Volvo EX30 κυριαρχεί η μινιμαλιστική προσέγγιση. Στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει μία μεγάλη οθόνη αφής, 12,3”, ενώ μια ηχητική μπάρα (δημιούργημα της Harman Kardon) καλύπτει ολόκληρο το επάνω μέρος του ταμπλό προσφέροντας ηχητική απόδοση που αγγίζει τον όρο premium. Για να τονιστεί ακόμα περισσότερο ο φιλικός προς το περιβάλλον χαρακτήρας του μοντέλου, εντός της καμπίνας έχει γίνει εκτεταμένη χρήση βιώσιμων υλικών.
Το ολοκαίνουριο Volvo EX30 εξοπλίζεται επίσης με όλα τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού και ασφάλειας της εταιρείας, συμπεριλαμβανομένου κι ενός νέου που ειδοποιεί τους επιβάτες για ποδήλατα, πεζούς ή οχήματα που πλησιάζουν όταν θέλει κάποιος να αποβιβαστεί ανοίγοντας τις πόρτες του αυτοκινήτου.
Ως προς τα κινητήρια σύνολα, οι επιλογές είναι τρεις. Στη βάση της γκάμας, τοποθετείται η έκδοση Single Motor με ένα μοτέρ που κινεί τους πίσω τροχούς απόδοσης 272 PS και 343 Nm, με μπαταρία χωρητικότητας 49 kWh. Η αυτονομία σύμφωνα με τη Volvo φτάνει τα 344 km.
Στη συνέχεια, ακολουθεί η έκδοση Single Motor Extended Range που χρησιμοποιεί τον ίδιο ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος όμως αυτή τη φορά συνεργάζεται με μπαταρία 64 kWh που ανεβάζει την αυτονομία, σύμφωνα με τις εργοστασιακές ρυθμίσεις στα 480 km.
Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται η Twin Motor Performance. Η εν λόγω έκδοση εξοπλίζεται με δύο ηλεκτρικά μοτέρ συνδυαστικής απόδοσης 428 ίππων και 543 Nm που αντλούν ενέργεια από την προαναφερθείσα μπαταρία των 64 kWh. Η αυτονομία της μπαταρίας είναι ικανή για 460 km και τα 0-100 km/h ολοκληρώνονται σε μόλις 3,6", κάτι που σημαίνει ότι το EX30 είναι το ταχύτερο Volvo παραγωγής της ιστορίας στη συγκεκριμένη μέτρηση.
Όσον αφορά τη φόρτιση, η έκδοση Single Motor μπορεί να φορτίσει από το 10 στο 80% σε 26 λεπτά.
Στην ελληνική αγορά, το σουηδικό SUV έρχεται σε τρία επίπεδα εξοπλισμού, τα Core, Plus και το κορυφαίο Ultra. O εξοπλισμός είναι κάτι παραπάνω από πλήρεις, και περιλαμβάνει (από την έκδοση Core) ζάντες 18", κλιματισμό, κάμερα εμπρός, φώτα LED, adaptive cruise control, κάμερα οπισθοπορείας και αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω.
To πακέτο Plus διανθίζεται με ηχοσύστημα της Harman Kardon, ασύρματη φόρτιση κινητού, φωτισμό ambient, διζωνικό κλιματισμό, Lane Change Assist και Park Assist. Τέλος το επίπεδο Ultra διαθέτει όλα τα καλούδια όπως ζάντες 19", πανοραμική οροφή, ηλεκτρικά καθίσματα, Visual Park Assist 360° και φορτιστή AC 22 kW.
H τιμή του νέου Volvo EX30 στην ελληνική αγορά ξεκινά από τις 37.572 ευρώ, (χωρίς την κρατική επιδότηση Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ) για την έκδοση Core Single Motor. Η έκδοση Core Single Motor Extended Range κοστίζει 42.966 ευρώ. Ανεβαίνοντας, στα εξοπλιστικά πακέτα Plus, η τιμή της Plus Single Motor φτάνει στις 40.610 ευρώ, με την Plus Single Motor Extended Range να αγγίζει τις 46.624 ευρώ. Διαθέσιμη είναι και η έκδοση Plus Twin Motor Performance, με 49.352 ευρώ. Τέλος, στο ανώτερο άκρο τιμών δεσπόζουν οι κορυφαίες εκδόσεις Ultra Single Motor Extended Range (49.848 ευρώ) και Ultra Twin Motor Performance (52.576 ευρώ).