Αποκάλυψη για το νέο KIA ceed
Λίγο πριν το επίσημο ντεμπούτο στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, η KIA αποκάλυψε το νέο ceed που ήρθε να κοντράρει το Volkswagen Golf και το Ford Focus.
Σύμφωνα με την KIA, το νέο ceed είναι το πιο προηγμένο τεχνολογικά αυτοκίνητο της κατηγορίας του. Στο στόχαστρο έχει ξεκάθαρα το Volkswagen Golf. Είναι το πρώτο της οικογένειας Ceed που θα αποκτήσει σύντομα εκδόσεις estate και shooting brake.
Αν και επί του παρόντος τα Sportage και Sorento πετυχαίνουν καλύτερες πωλήσεις, το ceed παραμένει ένα πολύ σημαντικό αυτοκίνητο για την πορεία της KIA στην ευρωπαϊκή αγορά, στην οποία το μερίδιό της φτάνει πλέον το 3%, ποσοστό που έχει διπλασιαστεί από το 2006, όταν λανσαρίστηκε το πρώτο Ceed. Φέτος η μάρκα στοχεύει να ξεπεράσει τις 500.000 πωλήσεις στην Ευρώπη, για πρώτη φορά. Το νέο 5θυρο hatchback έχει πλέον πιο ώριμη εμφάνιση, με σαφώς πιο απλές και καθαρές γραμμές από το προηγούμενο. Στο πίσω μέρος, τα οβάλ φώτα δανείζονται στοιχεία από το κορυφαίο μοντέλο της εταιρείας, το Stinger. Οι διαθέσιμες επιλογές σε ζάντες είναι 15 ως 17 ιντσών.
Το μοντέλο βασίζεται στη νεότερη πλατφόρμα Κ2 της KIA, η οποία έχει εξελιχθεί στο ευρωπαϊκό κέντρο της μάρκας, στη Φρανκφούρτη. Προσφέρει αυξημένους εσωτερικούς χώρους και επιπλέον 15 λίτρα χώρου αποσκευών (συνολική χωρητικότητα 395 λίτρα). Το αποτύπωμα του είναι 2 cm φαρδύτερο από του προκατόχου του, ενώ το μήκος έχει μειωθεί κατά 2,3 εκατοστά. Η KIA υπόσχεται αυξημένη ευελιξία χάρη στο χαμηλότερο κέντρο βάρους της νέας πλατφόρμας. Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα MacPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, η οποία έχει εξελιχθεί κυρίως σε ευρωπαϊκούς δρόμους.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI
Η γκάμα των κινητήρων θα περιλαμβάνει δύο κινητήρες βενζίνης και έναν πετρελαίου, τους ίδιους που χρησιμοποιεί και η Hyundai στο i30. Ο μικρότερος σε χωρητικότητα κινητήρας είναι ο 1.0 T-GDI με 120 ίππους, ωστόσο το ρόλο του βασικού παίζει ο ατμοσφαιρικός 1.4 των 100 ίππων. Υπάρχει και ο 1.4 T-GDI σε έκδοση με 140 ίππους που αντικαθιστά τον παλιό 1.6. Ο πετρελαιοκινητήρας είναι ένας, 1,6 λίτρων, σε έκδοση με 115 και 136 ίππων. Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς, με εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο ή 7άρι διπλού συμπλέκτη προαιρετικά, με τον κινητήρα 1.4 βενζίνης και τον 1.6 ντίζελ.
Δύο προγράμματα οδήγησης, Normal και Sport επεμβαίνουν ρυθμίζοντας αναλόγως την απόκριση στο γκάζι και την υποβοήθηση στο τιμόνι. Το προαιρετικό πακέτο Eco προσθέτει ένα flap στην εμπρός γρίλια το οποίο κλείνει για να περιορίσει την αντίσταση και ανοίγει για να διευκολύνει την ψύξη πατώντας το αντίστοιχο κουμπί στην κονσόλα. Το πακέτο περιλαμβάνει και ένα αεροδυναμικό κάλυμμα που σκεπάζει το κάτω μέρος του αυτοκινήτου και λάστιχα μειωμένης αντίστασης κύλισης της Michelin.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: KIA Stonic 100 T-GDI
Στο εσωτερικό, το νέο σύστημα infotainment διατίθεται με οθόνη πέντε ή επτά ιντσών, ενώ και μια έκδοση με οθόνη αφής οκτώ ιντσών και Apple Car Play ή Android Auto θα είναι διαθέσιμη για τα κορυφαία επίπεδα εξοπλισμού. Ο εξοπλισμός θα περιλαμβάνει σύνδεση Bluetooth, αυτόματα φώτα, είσοδο χωρίς κλειδί, ασύρματη φόρτιση κινητού και θερμαινόμενο εμπρός παρμπρίζ.
Θα ενσωματώνει τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 2 με συστήματα όπως το Lane Following Assist. Το οποίο αναλαμβάνει να χειρίζεται το γκάζι, το φρένο και το τιμόνι. Και μπορεί ακόμη και να προτείνει ποια λωρίδα να ακολουθήσεις για να προχωρήσεις πιο γρήγορα στην κίνηση. Θα έχει επίσης σύστημα ελέγχου της τυφλής γωνίας, ενεργό cruise control, προειδοποίηση κινδύνου για ενδεχόμενη οπίσθια σύγκρουση, υποβοήθηση παρκαρίσματος και σύστημα αναγνώρισης πεζού ως πρόσθετη λειτουργία σε αυτό που ελέγχει το περιβάλλον εμπρός και προειδοποιεί για ενδεχόμενο κίνδυνο.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: KIA Rio 1.0 T-GDI 120
Το προηγούμενο γραφόταν cee’d. Η σημειολογία πίσω από το όνομα ήταν κάπως περίπλοκη. Ήταν μια σύντμηση των λέξεων Car of Europe with European design. Θα μπορούσε κανείς να πει ότι έβγαζε μια αγωνία, ενός αυτοκινήτου που δεν ήταν αλλά ήθελε να δηλώνει ευρωπαϊκό, όχι ΑΠΟ αλλά ΓΙΑ την Ευρώπη. Τώρα η KIA αφαίρεσε την απόστροφο. Το όνομα δεν επεξηγεί κάτι, δεν χρειάζεται γιατί πλέον είναι ευρωπαϊκό μοντέλο. Είναι απλώς γνώριμο, εύηχο και προφέρεται εύκολα.