To Toyota Prius Αυτοκίνητο της Χρονιάς στην Ιαπωνία
Διαλύοντας τον ανταγωνισμό, δηλαδή τη BMW X1, το Honda ZR-V και κάποια ιαπωνικά μίνι βαν.
Εντός έδρας έπαιζε το Toyota Prius στον θεσμό του Ιαπωνικού Αυτοκινήτου της Χρονιάς και κατάφερε να κονιορτοποιήσει τον ανταγωνισμό. Κατέκτησε την πρώτη θέση με υπερδιπλάσιους βαθμούς από τον δεύτερο κι υπερτριπλάσιους από τον τρίτο.
Συγκεκριμένα, το Toyota Prius απέσπασε 360 βαθμούς στον διαγωνισμό που απονέμεται σε νέα ή επανασχεδιασμένα μοντέλα που κυκλοφόρησαν στην αγορά της Ιαπωνίας τους δώδεκα μήνες που προηγήθηκαν της 1ης Νοεμβρίου.
Όχι απλώς βρέθηκε στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου, αλλά το Toyota Prius διέλυσε κάθε ανταγωνισμό, κερδίζοντας υπερδιπλάσιους βαθμούς από τον δεύτερο
Θυμίζουμε ότι είναι η πρώτη φορά που το ιαπωνικό υβριδικό μοντέλο προσφέρεται με επαναφορτιζόμενη διάταξη, η οποία τού εξασφαλίζει 86 ηλεκτρικά km και 223 PS συνδυαστικής ισχύος. Τιμάται στη χώρα μας από €47.670.
Στη δεύτερη θέση βρέθηκε η BMW X1, βαθμολογημένη με λιγότερους από τους μισούς βαθμούς, 150 για την ακρίβεια. Πρόκειται για ένα καθόλα αξιόλογο μοντέλο, όπως διαπιστώσαμε και κατά τη δοκιμή της xDrive25e.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Νέα BMW X1 M35i xDrive με 300 ίππους και 5,4" για το 0-100
Η plug-in hybrid Γερμανίδα υπόσχεται 80+ km, παραμένοντας παράλληλα μια πραγματική BMW. Συνδυάζει δηλαδή απόλαυση στην οδήγηση με ποιοτική καμπίνα.
Στην τρίτη θέση το Honda ZR-V με 100 βαθμούς. Φοράει τα μηχανικά μέρη του Civic e:HEV, αποδίδοντας 184 PS και 315 Nm, με την τιμή να ξεκινά από τα €44.700.
Στις επόμενες τρεις θέσεις συναντάμε ιαπωνικά μοντέλα που δεν εισάγονται στην Ελλάδα. Έβδομο κατατάσσεται το Subaru CrossTrek με 56 βαθμούς, που οδηγήσαμε πρόσφατα στην Αυστρία. Αναφέραμε ότι είναι σαφώς πιο ολοκληρωμένο από τον προκάτοχό του, αλλά η τιμή δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα.
42 βαθμούς απέσπασε το αυθάδες Abarth 500e. Πρόκειται για τη σπορτίφ εκτέλεση του μικρού ηλεκτρικού της FIAT και στην εξέλιξή του έχει βάλει το χεράκι του ο πολύς Miki Biasion.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Χρειάστηκαν 6.000 ώρες εξέλιξης για να ακούγεται το Abarth 500e σαν... αληθινό σπορ
Τη δεκάδα κλείνουν δύο ακόμα μοντέλα από την Ευρώπη. Το Volkswagen ID.4 με 24 πόντους κι η Maserati Grecale με 18.