Test ride: Daytona Maverick 500
Σοβαρή απειλή: To Maverick 500 έχει όλα τα προσόντα για να γίνει πολύ σοβαρή απειλή του κατεστημένου στην κατηγορία των on-off 500.
Το Maverick 500 ήταν από τα πρώτα «μεγάλα» on-off που παρουσιάστηκαν στην κινεζική αγορά και εμφανισιακά έμοιαζε πολύ με το BMW R1200GS. To μαύρο γκρι χρώμα, χωρίς αυτοκόλλητα ή έντονους λογότυπους, κρύβουν τις σχεδιαστικές επιρροές από τα BMW. Και σε καμία περίπτωση δεν έμοιαζε με «αντίγραφο», ειδικά όταν το κοιτάς από εμπρός λόγω του εντελώς διαφορετικού προβολέα LED.
Βέβαια το μαύρο χρώμα έχει το μειονέκτημα να δείχνει εύκολα κάθε ατέλεια στο βάψιμο και στη συναρμογή των εξαρτημάτων. Στην περίπτωση του Maverick 500 αυτές οι ατέλειες φαίνονται κυρίως στις άκρες και στις ενώσεις των πλαστικών, αλλά χωρίς να ξεφεύγουν από τον μέσο όρο της κατηγορίας τιμής του.
Αντιθέτως, τα μηχανικά μέρη δείχνουν στο μάτι εφάμιλλής ποιότητας με των «ιαπωνικών» και «ευρωπαϊκών» ανταγωνιστών του (σε κάποια σημεία μάλιστα είναι καλύτερα, όπως ο λεβιές για το κιβώτιο ταχυτήτων. Επιπλέον διαθέτει και ποιοτικά επώνυμα περιφερειακά, όπως οι πλήρως ρυθμιζόμενες αναρτήσεις της KYB εμπρός και πίσω, καθώς και τα φρένα της Nissin με ABS της Bosch.
Οι αναρτήσεις του Maverick 500 είναι θαυμάσιες για on-off και ταιριάζουν απόλυτα με τον χαρακτήρα και τη χρήση της μοτοσυκλέτας: Προσφέρουν άνεση και πολύ καλά δυναμικά χαρακτηριστικά σε όλες τις ταχύτητες. Η κατανομή του βάρους είναι άριστη και η χαμηλή σέλα με το φαρδύ τιμόνι σου επιτρέπουν να το κουμαντάρεις χωρίς ιδιαίτερη φυσική κόπωση. Σε κάθε περίπτωση, το Meverick 500 είναι πολύ ευχάριστο και εύκολο στην οδήγηση μέσα στην πόλη για όλους του σωματότυπους των αναβατών παρά τον μεγάλο όγκο του.
Όσα περισσότερα πράγματα κάνεις με το Maverick 500 τόσο περισσότερο σου αρέσει. Και αυτό είναι το βασικό χαρακτηριστικό ενός καλού on-off. Το Maverick 500 καταφέρνει να σκοράρει με υψηλή βαθμολογία σε όλους τους τομείς και αν αρχίσεις τις συγκρίσεις με τους άμεσους ανταγωνιστές του, τότε κερδίζει και μερικά αριστεία. Είτε μιλάμε για ταξίδι είτε μιλάμε για οδήγηση στα στροφιλίκια είτε απλώς για βόλτα, το Maverick 500 είναι εξαιρετικό.
Η προστασία από την πίεση του αέρα είναι κορυφαία για τα δεδομένα της κατηγορίας του κυβισμού του (μπορείς επίσης να βιδώσεις τη ζελατίνα σε δύο θέσεις ύψους) και εφάμιλλη των μεγαλύτερων on-off. Αντίστοιχοι των μεγάλων on-off είναι οι χώροι για δύο άτομα και η άνετη σέλα για τον συνεπιβάτη. Το καλύτερο απ’ όλα είναι η συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας όταν έχει δύο άτομα στη σέλα, οπότε και παραμένει ουδέτερη και ισορροπημένη, κάνοντας ευχάριστη την οδήγησή της σε όλες τις συνθήκες, σε όλες τις ταχύτητες και σε όλους τους δρόμους.
Το Maverick 500 είναι μια ολοκληρωμένη on-off, όπου πέρα από την πολύ καλή σχέση τιμής/εξοπλισμού/επιδόσεων, προσφέρει σφαιρικά ευχάριστη εμπειρία καθημερινής συμβίωσης και αυτό δεν το βρίσκεις εύκολα σε αυτή την κατηγορία.
Του Μπάμπη Μέντη, φωτογραφίες Γιώργος Νιαουνάκης
Το Daytona Maverick 500 σε αριθμούς
Κινητήρας 471 cc, υγρόψυκτος
Κύλινδροι/βαλβίδες Δικύλινδρος/τέσσερις ανά κύλινδρο
Ισχύς 46 PS/9.500 rpm
Ροπή 40,2 Nm/6.500 rpm
Ανάρτηση εμπρός Ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι
Ανάρτηση πίσω Μονό αμορτισέρ ρυθμιζόμενο
Τιμή €6.195
Αντιπρόσωπος ΓΚΟΡΓΚΟΛΗΣ ΑΕ