Lancia Delta HF Integrale... Αν ήταν διαθέσιμη και στέισον;
Ο σχεδιαστής Davide Virdiss φαντάστηκε μια στέισον εκδοχή της Lancia Delta HF Integrale από τη δεκαετία του 1980.
Ήδη από τη δεκαετία του ’90, οι Γερμανοί premium κατασκευαστές έχουν προχωρήσει και σε στέισον εκδοχή για τις σπορ μπερλίνες τους.
Το Ingolstadt άνοιξε πρώτο τον χορό στους premium, παρουσιάζοντας το Audi RS2 Avant, έναν από τους πρώτους αξιόλογους εκπροσώπους του είδους. Και σήμερα η κατηγορία αντιπροσωπεύεται από τα Audi RS4 (οσονούπω τη σκυτάλη θα πάρει το RS5 Avant και θυμηθείτε γιατί) και RS6 Avant, την BMW M3 Touring προσφάτως δε και σε Μ5, τις Mercedes-AMG C 43 4MATIC Estate και C 63 S E Performance Estate, και τις Mercedes-AMG E 53 Hybrid 4MATIC+ Estate και Estate AMG Dynamic Plus.
Η απόδοση του Davide Virdiss για τη στέισον Lancia Delta HF Integrale είναι αποστομωτικά ρεαλιστική
Αν λοιπόν αυτή η κατηγορία είχε γεννηθεί μια δεκαετία νωρίτερα, ποια ήταν τα μοντέλα που θα μπορούσαν φιγουράριζαν στον κατάλογο και ως στέισον; Μπορούμε να σκεφτούμε κάμποσα για τη δεκαετία του ’80. Όχι απαραίτητα premium… To Volkswagen Golf 2 G60 Limited με τα 207 άλογα που θα γινόταν Variant ή ένα Opel Kadett Ε 2.0 GSi 16v Superboss με 170 άλογα που θα γινόταν Caravan, αλλά κι ένα «Erika», το σχετικά αδύναμο Ford Escort 1600 RS Turbo με τα 130 άλογα θα μπορούσαμε να το δούμε σε Estate...
Στην Ιταλία, η Lancia Delta HF Integrale θα μπορούσε να προσφέρει την ιδανική βάση. Μην ξεχνάμε πως για μεγάλη μερίδα των ενθουσιωδών οδηγών, αποτελούσε το ονειρεμένο οικογενειακό σπορ αυτοκίνητο της δεκαετίας του ’80;
Η εκδοχή Stradale του αυτοκινήτου που τρομοκρατούσε τον ανταγωνισμό στα ράλι τη δεκαετία του 1980, η Lancia Delta HF Integrale φορούσε 4κύλινδρο δίλιτρο μοτέρ τούρμπο με τη μετάδοση να στέλνει τη ροπή και στους τέσσερις τροχούς. Κατά τη διάρκεια της πολύχρονης εξέλιξής του δε, ξεκίνησε το ’86 με τη Delta HF 4WD από τα 166 άλογα για να φτάσει τον Μάρτιο του ’93, στην καταλυτική έκδοση της HF Integrale 16v, τα 211 άλογα (νόρμα EEC).
Αυτός ο σπορ χαρακτήρας της Delta HF Integrale θα μπορούσε κάλλιστα να είχε συνδυαστεί με ακόμη μεγαλύτερη ευελιξία στη χρήση αν το αυτοκίνητο ήταν διαθέσιμο ως στέισον. Ένα στιλ αμαξώματος, του οποίου δεν έκανε ποτέ χρήση η Delta. Αυτό βέβαια δεν εμπόδισε τον Ιταλό σχεδιαστή Davide Virdiss, με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, να φανταστεί και να εικονογραφήσει μια στέισον HF Integrale. Με το αποτέλεσμα να είναι αποστομωτικά ρεαλιστικό.
Προφανώς και η κόμπακτ εικόνα έχει αλλοιωθεί, καθώς το πίσω μέρος του αυτοκινήτου έχει επιμηκυνθεί. Η οροφή του, εξοπλισμένη με ράγες, καταλήγει σε ένα μικρό χείλος εκφυγής, με την πέμπτη πόρτα να πέφτει με έντονη κλίση μέχρι το πίσω άκρο. Γεγονός που σε συνδυασμό με το κάθετο τελείωμα επιτρέπει στο αυτοκίνητο να διατηρεί δυναμικό προφίλ παρά την προσθήκη του μεγάλου τετάρτου παραθύρου πίσω από την (πρώην) πίσω κολόνα. Το χαρακτηριστικό φούσκωμα με την έντονη ακμή στα πίσω φτερά της Delta εκτείνεται σε όλο το μήκος της προέκτασής τους, διατηρώντας έτσι τη μυώδη εμφάνισή τους.
Ο ορίτζιναλ σχεδιασμός της Delta αναλαμβάνει τα υπόλοιπα: Γωνιώδης σιλουέτα, χαμηλή απόσταση από το έδαφος, ραλιτζίδικες ζάντες και μεταλλική καφέ βαφή που δίνει τη νότα εποχής. Σήματα «HF» προστέθηκαν στα εμπρός φτερά για να ολοκληρώσουν την εμφάνιση. Ben fatta, Davide!