VW Group: Τρεις φορές μεγαλύτερη επένδυση σε βενζίνη και ντίζελ απ’ ό,τι στα ηλεκτρικά
Τα διακριτικά «TDI» γεννήθηκαν το 1989 και δεν πρόκειται να εξαφανιστούν για πολύ ακόμη καιρό. Αυτό τουλάχιστον συνάγεται από τις δηλώσεις του Matthias Müller.
Ο Matthias Müller, διευθύνων σύμβουλος του Volkswagen Group επιβεβαίωσε στην ετήσια παρουσίαση για τα οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου ότι το ντίζελ ήταν μια λύση για το μέλλον. Και οι επενδύσεις το αποδεικνύουν.
Στη συνέντευξη Τύπου του Volkswagen Group στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, ο Matthias Müller εξέπληξε τους πάντες λέγοντας ότι, «το ντίζελ θα βιώσει μια αναγέννηση στο εγγύς μέλλον» και ότι, «παραμένει ακόμη φιλικό προς το περιβάλλον». Θα μπορούσαμε να του δώσουμε εν μέρει ένα δίκιο, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τις μειωμένες εκπομπές CO2 σε σύγκριση με τους βενζινοκινητήρες.
Δεν χρειάζεται καν να επιστρέψουμε σε αυτές τις δηλώσεις, μιας και το πρώτο βιολί του γερμανικού γκρουπ επανήλθε στο Βερολίνο, στο ετήσιο συνέδριο που παρουσιάζει τα αποτελέσματα του ομίλου, λέγοντας: «Το ντίζελ δεν είναι πρόβλημα, αλλά αποτελεί μέρος της λύσης». Δήλωση, σαφώς αναπάντεχη για κάποιον που ανέλαβε το 2015 τα ηνία ενός γκρουπ που πιάστηκε να εξαπατά σχετικά με τις ρυπογόνες εκπομπές αυτών των ίδιων κινητήρων ντίζελ.
Τούτου λεχθέντος, το dieselgate, εάν θυμόμαστε καλά, σε πείσμα των κατακριτικών άρθρων και των φιλιππικών, αλλά και των πολιτικών, ουδόλως επηρέασε τις επιδόσεις του Volkswagen Group που σήμερα ο επιχειρηματικός διασκελισμός του είναι καλύτερος από ποτέ. Και που όπως λέει, θα επενδύσει σε όλους τους τομείς.
Στο ηλεκτρισμό; Μπορούμε να είμαστε βέβαιοι γι’ αυτό, και μάλιστα η επικοινωνία των Audi, Volkswagen, Skoda, Porsche κατευθύνεται αναφανδόν προς αυτή την κατεύθυνση. Ο εξηλεκτρισμός της γκάμας έχει στόχο μέχρι το 2030 όλα τα μοντέλα να έχουν μια αμιγώς ηλεκτρική ή επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση. Ο όμιλος κινείται προς αυτή κατεύθυνση και εκεί κατατείνουν όλες οι προσπάθειές του;
Όχι! Φυσικά, η επένδυση στα ηλεκτρικά είναι πραγματική, αλλά πολύ χαμηλότερη από αυτή των συμβατικών κινητήρων! Και το επιβεβαιώνουν πεισματικά και αδιάψευστα τα νούμερα. Ο Matthias Müller ανακοίνωσε επένδυση ύψους 90 δισ. ευρώ έως το 2022 για συμβατικούς κινητήρες και συμβατικά οχήματα, εκ των οποίων τα 20 δισ. ευρώ είναι για το 2018. Συγκριτικά, ο όμιλος θα επενδύσει 34 δισ. ευρώ για μοντέλα και ηλεκτρικά συστήματα κίνησης, αυτόνομη οδήγηση και νέες υπηρεσίες κινητικότητας, εκ των οποίων τα 6,6 δισ. είναι για το 2018.
Δεν χρειάζεται να είσαι ξουράφι για να κάνεις γρήγορα τον υπολογισμό: Ο όμιλος VW επενδύει τρεις φορές περισσότερο στο ντίζελ και στη βενζίνη από ό,τι στον εξηλεκτρισμό της γκάμας του! Και ο Matthias Müller φαίνεται να λυπάται που το ντίζελ δεν αποτελεί πλέον την ιερή αγελάδα. «Επενδύουμε τεράστια κεφάλαια για να μειώσουμε περαιτέρω την κατανάλωση και τις εκπομπές, οπότε ελπίζω ότι οι πετρελαιοκινητήρες δεν θα πεθάνουν μέχρι τότε, επειδή το σύγχρονο ντίζελ δεν αποτελεί πρόβλημα αλλά αποτελεί μέρος της λύσης», επιβεβαίωσε ξανά.
Έχει δίκιο, κάνει λάθος; Από καθαρά τεχνική άποψη, το ντίζελ είναι καλύτερο για την υπερθέρμανση του πλανήτη με λιγότερες εκπομπές CO2 ανά χιλιόμετρο, είναι γεγονός. Από την άποψη της ρύπανσης, είναι πιο κοινό, καθώς κάθε τύπος κινητήρα έχει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά του, τα ισχυρά σημεία και τις αδυναμίες του.
Αλλά από πολιτική άποψη, τουλάχιστον τώρα, με τη βούληση να περιοριστεί η κυκλοφορία των ντίζελ, να απαγορευτούν σε ορισμένες πόλεις, τόσο στη Γερμανία όσο και στη Βρετανία και στη Γαλλία, ο υπολογισμός είναι παρακινδυνευμένος. Εκτός εάν οι πολιτικές εξακολουθούν να υπάρχουν. Δεν θα άλλωστε η πρώτη φορά.