Volkswagen Group: Θα πουλήσει τις Lamborghini και Bugatti;
Οι μάρκες υπεραυτοκινήτων του ομίλου ίσως θυσιαστούν προκειμένου να βρεθούν κεφάλαια για την ηλεκτροκίνηση και την αυτόνομη οδήγηση.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Reuters, το Volkswagen Group εξετάζει το ενδεχόμενο να πουλήσει τις Lamborghini, Bugatti και Ducati, καθώς κινείται στρατηγικά προς τη μαζική παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Όπως δήλωσε ένα υψηλόβαθμο στέλεγχος, το συμβούλιο θα έχει ένα σημαντικό meeting τον ερχόμενο Νοέμβριο, εκεί που θα οριστεί η νέα στρατηγική με στόχο τον διπλασιασμό της αξία του στα 200 δισεκατομμύρια ευρώ μέχρι το 2025. Σε αυτό το meeting θα συζητηθούν πιθανές μελλοντικές συνεργασίες για τις μάρκες υπεραυτοκινήτων και superbike που θα μειώσουν τα κόστη εξέλιξης, αναδιοργάνωσή τους, ή ακόμη και πώληση όπως αναφέρουν δύο πηγές που θέλουν να διατηρήσουν την ανωνυμία τους.
Ο λόγος που το Volkswagen Group θέλει να ξεφορτωθεί τις Lamborgini και Bugatti είναι πως επενδύει ήδη δισεκατομύρια δολάρια για τον εξηλεκτρισμό ολόκληρης της γκάμας μοντέλων των πιο εμπορικών κατασκευαστών (Volkswagen, Audi, Porsche, SEAT και Skoda), και δεν είναι σίγουρο πως θα καταφέρει να βρει τα κεφάλαια που απαιτούνται για τον εξηλεκτρισμό μοντέλων επιδόσεων περιορισμένης παραγωγής (Lamborghini, Bugatti).
Οι πωλήσεις των Lamborghini (4.554 αυτοκίνητα), Bugatti (82 αυτοκίνητα) και Ducati (53.000 δίκυκλα) είναι ικανοποιητικές, όμως στελέγχη του VW Group αναρωτιούνται αν η κοστοβόρα εξέλιξη ηλεκτρικών και αθόρυβων οχημάτων για τις εν λόγω φίρμες θα προσελκύσει το κοινό τους.
Το βάρος της απόφασης πέφτει στους ώμμους του Herbert Diess (CEO), ο οποίος ψάχνει επιπλέον κεφάλαια να επενδύσει στον εξηλεκτρισμό και την τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης, την ώρα που τα συνδικάτα στη Γερμανία μπλόκαραν την προσπάθεια μείωσης του κόστους παραγωγής στα εργοστάσια. Σε συνέντευξή του, ο Herbert Diess δήλωσε: «Eξετάζουμε διαρκώς το χαρτοφυλάκιο με τις μάρκες που ανήκουν στον όμιλο, και αυτό ισχύει ιδιαίτερα σε μια φάση αλλαγής για την αυτοκινητοβιομηχανία. Λαμβάνοντας υπόψη τις τάσεις της αγοράς, πρέπει να επικεντρωθούμε στο τι σημαίνει ο μετασχηματισμός για κάθε μέλος του ομίλου. Οι μάρκες θα πρέπει να επανεξεταστούν με βάση τις νέες απαιτήσεις της αγοράς - εξηλεκτρισμός, διείσδυση στην αγορά, ψηφιοποίηση και συνδεσιμότητα. Υπάρχει νέος χώρος για ελιγμούς και κάθε μάρκα πρέπει να βρει τη νέα θέση της.»
Το Volkswagen Group με πωλήσεις 10,96 εκατομμυρίων αυτοκινήτων κοστολογείται στα 78 δισεκατομμυρία ευρώ, την ώρα που η Toyota με 10,74 εκατομμύρια πωλήσεις κοστολογείται αρκετά υψηλότερα, στα 187 εκατομμύρια δολάρια. Οι αναλυτές πιστεύουν πως αυτή η διαφορά ισχύει λόγω του ότι το VW Group έχει περισσότερες μάρκες, είναι λιγότερο αποδοτικό και έχει υψηλότερα κόστη. Ενδεικτικό είναι πως το Volkswagen Group απασχολεί 671.205 υπαλλήλους έναντι των 359.542 υπαλλήλων της Toyota).
[Πηγή: Reuters]