Toyota: Πρώτη σε πωλήσεις αυτοκινήτων παγκοσμίως και το 2014
Η Toyota παραμένει η πρώτη εταιρία σε πωλήσεις σε όλο τον κόσμο, με την VW να ακολουθεί
Πρώτη σε πωλήσεις αυτοκινήτων παγκοσμίως και το 2014, με 10,23 εκατομμύρια πωλήσεις, παρέμεινε η Toyota Motor Corp. διατηρώντας έτσι το στέμμα του μεγαλύτερου κατασκευαστή αυτοκινήτων έναντι της μεγάλης αντιπάλου Volkswagen Group.
Ωστόσο ο Ιαπωνικός Κολοσσός επίσης προέβλεψε μικρή πτώση των πωλήσεων, κατά 1%, για το 2015, συνυπολογίζοντας μια μικρή καθίζηση στη ζήτηση, τόσο στην Ιαπωνική αγορά, όσο και στις αναδυόμενες οικονομικά χώρες.
Αν αυτό συμβεί θα είναι η πρώτη φορά που οι πωλήσεις θα σημειώσουν κάμψη από το 2011, όταν οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες επλήγησαν σφοδρά από τον μεγάλο σεισμό και το τσουνάμι που έπληξε παραγωγικές μονάδες και βέβαια ολόκληρη την ιαπωνική οικονομία.
Όπως ανακοίνωσε σήμερα η Toyota μέσα στο 2014 οι πωλήσεις της, συμπεριλαμβανομένων της θυγατρικής Daihatsu αλλά και της κατασκευάστριας φορτηγών Hino, αυξήθηκαν κατά 3%, φτάνοντας τα 10,23 εκατομμύρια οχήματα. Είναι η πρώτη φορά που η Ιαπωνική εταιρεία υπερέβη το φράγμα των 10 εκατομμυρίων μονάδων.
Ο συνολικός αριθμός ξεπέρασε τις 10,14 εκατομμύρια μονάδες που πωλήθηκαν από τη VW, η οποία και αυτή με τη σειρά της για πρώτη φορά ξεπέρασε τις 10 εκατομμύρια πωλήσεις μέσα στο 2014. Η General Motors Co., η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία των Η.Π.Α τερμάτισε στην 3η θέση, με παγκόσμια άνοδο των πωλήσεων κατά 2% και συνολικό αριθμό πωλήσεων 9,92 εκατομμύρια αυτοκίνητα.
Τόσο η Toyota όσο και η VW είχαν προβλέψει αυτή την άνοδο μέσα στη χρονιά που μας πέρασε. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της VW, Martin Wintercorn, προωθεί ένα σχέδιο ανάπτυξης της μάρκας με στόχο η VW να καταστεί η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου μέχρι το 2018. Μάλιστα είχε τοποθετήσει το σπάσιμο του φράγματος των 10 εκατομμυρίων πωλήσεων εκείνη τη χρονιά, αλλά τα αποτελέσματα ήρθαν τέσσερα χρόνια νωρίτερα να τον διαψεύσουν ευχάριστα.
Τη τελευταία πενταετία η μόνη χρονιά που η πρωτιά της Toyota αμφισβητήθηκε έντονα ήταν το 2011, λόγω του σεισμού όπως προείπαμε. Εκείνη τη χρονιά η GM «ισοφάρισε» τις πωλήσεις. Θυμίζουμε πως η GM υπήρξε η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως επί 80 συναπτά έτη, μέχρι το 2008, οπότε και η Toyota την έριξε από το θρόνο για να παραμείνει εκεί μέχρι το 2011 και να επανέλθει το 2012, με πωλήσεις 9,75 εκατομμυρίων οχημάτων. Το 2013, στη κορυφή βρέθηκαν μαζί της και η GM αλλά και – για πρώτη φορά – η VW με πωλήσεις 9,98 εκατομμυρίων.
Για το επόμενο έτος λοιπόν η Toyota προβλέπει αύξηση των πωλήσεων, εκτός Ιαπωνίας, κατά 2%, στα 8,06 εκατομμύρια, μια επίδοση όμως που θα υποσκελιστεί από την κατά 9% συνολική πτώση της εγχώρια ζήτησης, στις 2,1 εκατομμύρια μονάδες. Από αυτή η Toyota προβλέπει πως θα υποστεί μείωση πωλήσεων των επιβατικών Toyota και Lexus κατά 7% πέφτοντας στα 1,45 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Μείωση πωλήσεων προβλέπεται επίσης τόσο για την Daihatsu όσο και για τη Hino.