
Τι σημαίνει η έννοια Morizo για την Toyota;
Η Toyota είναι μια από τις λίγες αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν καταφέρει να συνδυάσουν αρμονικά την αξιοπιστία με την καινοτομία. Όμως, υπάρχει κάτι ακόμα που την κάνει να ξεχωρίζει. Το πάθος για την οδήγηση.


Αν ρωτήσεις έναν γνώστη του μηχανοκίνητου αθλητισμού τι σημαίνει «Morizo», θα σου απαντήσει ότι πρόκειται για το αγωνιστικό ψευδώνυμο του Akio Toyoda, του ανθρώπου που ηγήθηκε της Toyota για πάνω από μια δεκαετία και τη μετέτρεψε σε κάτι πολύ περισσότερο από έναν κολοσσό της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Ο Toyoda, λατρεύει τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, αποτελώντας μέρος του. Όχι όμως ως επικεφαλής ενός αυτοκινητικού κολοσσού, αλλά ως Morizo, ένας ανώνυμος οδηγός που συμμετείχε σε δοκιμές και αγώνες αντοχής, μαθαίνοντας στην πράξη τι σημαίνει πραγματική οδηγική απόλαυση.
Όμως, το Morizo δεν είναι απλώς ένα ψευδώνυμο. Είναι μια ολόκληρη φιλοσοφία. Μια φιλοσοφία που υποδεικνύει ότι τα αυτοκίνητα δεν πρέπει να είναι απλώς αξιόπιστα ή οικονομικά, αλλά και συναρπαστικά στην οδήγηση.
Όπως άλλωστε είχε πει o Akio Toyoda όσο ήταν CEO της Toyota, «Αν το αυτοκίνητο δεν είναι διασκεδαστικό, τότε ποιο το νόημα»;
Για πολλά χρόνια, η ιαπωνική φίρμα είχε επικεντρωθεί σχεδόν αποκλειστικά στην υβριδική τεχνολογία και την αποδοτικότητα. Τα σπορ μοντέλα, όπως τα Celica και Supra, είχαν περάσει σε δεύτερη μοίρα, ειδικά στην Ευρώπη. Όμως, όλα άλλαξαν με την ίδρυση της Toyota Gazoo Racing (GR) και την απόφαση του Akio Toyoda να φέρει ξανά την οδηγική απόλαυση στο DNA της εταιρείας.
Ο ίδιος είχε δηλώσει επανειλημμένα ότι η Toyota δεν έπρεπε απλώς να φτιάχνει «καλά αυτοκίνητα», αλλά «αυτοκίνητα που ενθουσιάζουν». Και αυτή η φιλοσοφία αποτυπώθηκε σε μοντέλα όπως τα GR Yaris, GR Supra και GR86. Μοντέλα κατασκευασμένα με το πάθος και την ίδια αγωνιστική νοοτροπία που διαμόρφωσε ο Morizo στις πίστες.
Η GR Corolla Morizo Edition είναι ίσως η πιο ξεκάθαρη έκφραση της νοοτροπίας αυτής. Πρόκειται για μια ελαφρύτερη, πιο σκληροπυρηνική έκδοση της GR Corolla, σχεδιασμένη για οδηγούς που ζουν και αναπνέουν για τη σπορ οδήγηση. Λιγότερα καθίσματα, καλύτερη αεροδυναμική, περισσότερη ροπή και απόλυτη εστίαση στο fun to drive.
Αν και η Gazoo Racing έχει γίνει το σημείο αναφοράς για το αγωνιστικό DNA της Toyota, η φιλοσοφία Morizo επηρεάζει ολόκληρη τη σχεδιαστική και μηχανολογική προσέγγιση της εταιρείας. Αυτοκίνητα όπως τα νέα C-HR, Prius και το ηλεκτρικό bZ4X διαθέτουν πλέον πιο τολμηρή αισθητική, με αεροδυναμικές γραμμές που εμπνέονται από τα αγωνιστικά μοντέλα.
Επιπροσθέτως, η νέα πλατφόρμα TNGA (Toyota New Global Architecture) δεν είναι απλώς στιβαρή και αποδοτική. Αλλά έχει σχεδιαστεί για καλύτερη ισορροπία και αμεσότητα και κράτημα, προκειμένου να προσφέρει ακόμα καλύτερο κράτημα.
Ο Akio Toyoda, αν και έχει αποχωρήσει από τη θέση του CEO, εξακολουθεί να εμπνέει αυτή τη φιλοσοφία. Η εταιρεία συνεχίζει να επενδύει σε υδρογονοκίνητα, ηλεκτρικά και υβριδικά μοντέλα, χωρίς να ξεχνάει την ουσία της οδήγησης.
Όπως άλλωστε είχε πει και ο ίδιος: «Αν το αυτοκίνητο δεν είναι διασκεδαστικό, τότε ποιο το νόημα»; Το Morizo, λοιπόν, δεν είναι απλώς ένα όνομα. Είναι μια νοοτροπία που θα καθοδηγεί την Toyota και τα επόμενα χρόνια. Και αν κρίνουμε από όσα έχουμε δει μέχρι τώρα, το μέλλον προβλέπεται συναρπαστικό.