Τέρμα τα νέα θερμικά μοτέρ για τη Nissan στην Ευρώπη
Η Nissan θα σταματήσει να εξελίσσει νέους κινητήρες εσωτερικής καύσης για την ευρωπαϊκή αγορά και θα επικεντρωθεί στη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα.
Ο Ashwani Gupta, Chief Operating Officer της Nissan, επιβεβαίωσε ότι ο Ιάπωνας κατασκευαστής δεν θα εξελίσσει πλέον νέους κινητήρες εσωτερικής καύσης για την Ευρώπη. Διακοπή που θα συμπέσει με την εισαγωγή του νέου προτύπου Euro 7, το οποίο υπόσχεται να είναι πολύ πιο δραστικό από το σημερινό Euro 6 όσον αφορά τις εκπομπές CO2 και σωματιδίων. Ως εκ τούτου, η Nissan θα επικεντρωθεί στην γκάμα των ηλεκτρικών μοντέλων της στην ευρωπαϊκή αγορά. Η Γηραιά Ήπειρος θα είναι η πρώτη που θα επιβάλλει οχήματα μηδενικών ρύπων το 2035, με ορισμένες χώρες να το εξετάζουν ακόμη νωρίτερα -μεταξύ αυτών και η Ελλάδα (2030).
Η Nissan όπως και άλλοι κατασκευαστές κρίνουν τον πρότυπο Euro 7 ασύμφορο όσον αφορά τον λόγο επενδύσεις/πωλήσεις.
Για τη Nissan, η στρατηγική είναι ξεκάθαρη. Η εξέλιξη κινητήρων εσωτερικής καύσης θα επικεντρωθεί σε μοντέλα που προορίζονται για συγκεκριμένες αγορές όπου η ζήτηση για κινητήρες βενζίνης και ντίζελ εξακολουθεί να είναι επαρκής για να δικαιολογήσει τις απαιτούμενες επενδύσεις. Με την άφιξη του προτύπου Euro 7, το οποίο υπόσχεται να είναι μεταξύ πέντε και δέκα φορές πιο περιοριστικό όσον αφορά τις εκπομπές CO2 και σωματιδίων από το πρότυπο Euro 6, η Ευρώπη σαφώς δεν αποτελεί πλέον μια σχετική παγκόσμια αγορά για τα ορυκτά καύσιμα κινητήρων, καθώς ο σεβασμός των νέων προτύπων προϋποθέτει απαγορευτικό κόστος.
Ως αποτέλεσμα, η Nissan θα επικεντρώσει τις επενδύσεις της στα επόμενα ηλεκτρικά μοντέλα της γκάμα της, περιλαμβανομένου του crossover Ariya και του μελλοντικού Micra. Μοντέλα που αποτελούν μέρος του επενδυτικού σχεδίου ύψους 23 δισεκατομμυρίων ευρώ για τα επόμενα πέντε χρόνια που σχεδιάζει η Συμμαχία Renault-Nissan. Mitsubishi.