Τα μεγάλα SUV του σήμερα πιο βλαβερά σε σχέση με 10 χρόνια πριν
Έρευνα από το Ηνωμένο Βασίλειο έρχεται να μας δείξει ότι τα σύγχρονα SUV, εκπέμπουν περισσότερους ρύπους σε σχέση με τα προ δεκαετίας αντίστοιχα μοντέλα!
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η κατηγορία των SUV είναι η πιο εμπορική κατηγορία στη σύγχρονη αυτοκίνηση. Τι συμβαίνει όμως με τους ρύπους τους;
Η βιωσιμότητα είναι πάρα πολύ ψηλά στην ατζέντα όλων των κυβερνήσεων παγκοσμίως. Κατά συνέπεια λοιπόν όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες καλούνται να κινηθούν σε αυτή τη κατεύθυνση, με την ηλεκτροκίνηση να δείχνει το δρόμο.
Όσο εξελίσσεται η τεχνολογία (και αυστηροποιούνται τα πρωτόκολλα για τις εκπομπές ρύπων από την ΕΕ), τόσο πιο «πράσινα» γίνονται τα αυτοκίνητα. Τόσο οι εκπομπές ρύπων όσο και η κατανάλωσή τους εμφανίζεται σημαντικά μειωμένη. Η βρετανική οργάνωση Possible όμως, που αγωνίζεται για την προστασία του περιβάλλοντος και την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής έρχεται να ανατρέψει αυτά τα δεδομένα. Τουλάχιστον ως προς τα SUV.
Απίστευτο κι όμως αληθινό. Τα σημερινά, μεγάλα SUV είναι πιο ρυπογόνα από τα αντίστοιχα SUV του 2013!
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Land Rover Defender 110 D300 MHEV
Σύμφωνα λοιπόν με την possible τα μεγάλα θερμικά SUV με το αυξημένο βάρος εκπέμπουν κατά μέσο όρο περισσότερα καυσαέρια σε σχέση με ένα αυτοκίνητο που αγοράστηκε δέκα χρόνια πριν, δηλαδή το 2013! Και όλα αυτά τη στιγμή που η υβριδική τεχνολογία αλλά και η γενικότερη εξέλιξη που υπάρχει στους κινητήρες οδηγεί σε πιο «φιλική» προς το περιβάλλον λειτουργία τους και σε χαμηλότερες καταναλώσεις.
Τα στοιχεία για την ιδιοκτησία οχημάτων στην Αγγλία έδειξαν ότι τα νοικοκυριά που ανήκουν στο κορυφαίο εισοδηματικό κλιμάκιο του 20%, έχουν 81% περισσότερες πιθανότητες να βρίσκεται στο γκαράζ τους ένα αυτοκίνητο με μεγάλες εκπομπές ρύπων από ότι οι ιδιοκτήτες οχημάτων στο υπόλοιπο 80%. Και συνήθως, η επιλογή τους αφορά μεγάλα και πολύ βαριά SUV.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ 19o DRIVE Trophy: Δροσουλίτες [video]
Η αύξηση της ζήτησης για μεγαλύτερα, επιβλητικότερα και βαρύτερα αυτοκίνητα, όπως τα SUV, οδηγεί στο συμπέρασμα, σύμφωνα με τη μελέτη, ότι τα νεότερα και πιο ακριβά αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ μολύνουν περισσότερο το περιβάλλον. Η Possible, μάλιστα, παρατήρησε και το γεγονός ότι ένα στα τρία νέα αυτοκίνητα που αγοράζονται από άτομα που ζουν στις «καλές» περιοχές του Λονδίνου που χαρακτηρίζονται από υψηλό εισόδημα των κατοίκων είναι SUV «με μεγάλες εκπομπές άνθρακα».