Στα πόσα χρόνια μειώνεται η αξιοπιστία ενός μοντέλου;
Έρευνα της J.D Power αποκαλύπτει πως η αξιοπιστία ενός μοντέλου μειώνεται μετά από τρία χρόνια χρήσης.
Ο υψηλός αριθμός προβλημάτων που εμφανίζουν τα αυτοκίνητα μειώνει την μακροπρόθεσμη αξιοπιστία τους, ενώ αυξημένα είναι τα επίπεδα προβλημάτων που εμφανίζουν πολλές μάρκες κατά τη διάρκεια της κυκλοφορίας τους τα πρώτα χρόνια.
Ο μέσος όρος των προβλημάτων έχει αυξηθεί κατά τέσσερα προβλήματα ανά 100 μοντέλα, ενώ μεταξύ 90 ημερών και τριών ετών ιδιοκτησίας το σύνολο των προβλημάτων έχει αυξηθεί κατά 17%. Ποσοστό που είναι αυξημένο κατά 5% από το 12% που ήταν το 2023. Τα αποτελέσματα έρευνας της J.D. Power βασίστηκαν σε απαντήσεις 30.595 κατόχων που απέκτησαν το αυτοκίνητό τους το 2021 και το χρησιμοποιούν τρία χρόνια.
Η αξιοπιστία ενός αυτοκινήτου ξεκινά να φθίνει μετά το τρίτο έτος, σύμφωνα με έρευνα της J.D. Power
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ J.D. Power, φθίνουσα η ποιότητα των νέων αυτοκινήτων
Η μελέτη πραγματοποιήθηκε από τον Αύγουστο έως τον Νοέμβριο του 2023. Σύμφωνα με το ανώτερο διευθυντή της αξιολόγησης αυτοκινήτων στην J.D. Power, Frank Hanley, αυτό μπορεί να αποδοθεί στην ταραχώδη περίοδο κατά την οποία κατασκευάστηκαν αυτά τα μοντέλα (covid, έλλειψη ημιαγωγών). Πλέον τα στατιστικά δείχνουν ότι οι κάτοχοι των αυτοκινήτων κρατούν τα αυτοκίνητά τους για μεγαλύτερο διάστημα, γεγονός που αυξάνει τον μέσο όρο ηλικίας των αυτοκινήτων . Αυτό πρέπει να οδηγήσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες, σύμφωνα με τις θέσεις του κ. Hanley, στην διασφάλιση της καλής λειτουργίας και στην μείωση των φθορών στα διάφορα μέρη τους. Ειδικά από τη στιγμή που οι πελάτες κρατούν τα αυτοκίνητά τους για πολλά χρόνια.
Τα περισσότερα προβλήματα εντοπίζονται στο σύστημα infotainment. Καθώς τα μοντέλα βγαίνουν από τη γραμμή συναρμολόγησης με ολοένα και περισσότερη τεχνολογία, αυτή σε πολλά σημεία εμφανίζει προβλήματα. Η συνδεσιμότητα Android Auto και Apple CarPlay είναι το κορυφαίο πρόβλημα, ακολουθούμενη από την ενσωματωμένη αναγνώριση φωνής.
Ο αριθμός των προβλημάτων που σχετίζονται με τις ειδοποιήσεις του συστήματος υποβοήθησης οδηγού έχει αυξηθεί μεταξύ την χρήση 90 ημερών και μέχρι την ολοκλήρωση της πρώτης τριετίας. Αυξημένα επίπεδα προβλημάτων παρουσιάζονται σε πολλαπλές λειτουργίες των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού, συμπεριλαμβανομένων της προειδοποίησης αναχώρησης- διατήρησης λωρίδας και της προειδοποίησης εμπρόσθιας σύγκρουσης και αυτόματου φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης.
Η έρευνα ωστόσο δείχνει ότι οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών και plug-in hybrid αυτοκινήτων αντιμετωπίζουν περισσότερα προβλήματα από τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες. Σε αυτή την κατηγορία, την πρώτη θέση σε αξιοπιστία κερδίζει το φυσικό αέριο, μιας και οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με το συγκεκριμένο καύσιμο αντιμετώπισαν, βάσει της έρευνας τα λιγότερα προβλήματα. Μάλιστα, το ποσοστό ιδιοκτητών μοντέλων φυσικού αερίου που άλλαξε λάστιχα τον τελευταίο χρόνο ανέρχεται σε 22%, με το αντίστοιχο ποσοστό για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να αγγίζει το 39%.