Σκάνδαλο VW: Μπορεί να επηρεάζονται έως και 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα

Σκάνδαλο VW: Μπορεί να επηρεάζονται έως και 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα

Η Volkswagen λέει ότι στην υπόθεση παράκαμψης των προδιαγραφών ρύπων μπορεί να εμπλέκονται έως και 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα παγκοσμίως

Σε μια νέα ανακοίνωση που εκδόθηκε σήμερα το πρωί, η Volkswagen εξηγεί ότι ο κινητήρας που βρίσκεται στο κέντρο της υπόθεσης είναι ο Type EA 189 και η εταιρεία λέει ότι η αισθητή διαφορά στις εκπομπές ρύπων, ανάμεσα στις δοκιμές και την οδήγηση σε δρόμο, ισχύει μόνο σε αυτοκίνητα με αυτόν το συγκεκριμένο κινητήρα.

Όμως η VW παραδέχεται επίσης ότι το συγκεκριμένο λογισμικό είναι εγκατεστημένο στην κεντρική μονάδα (ECU) διαχείρισης και άλλων ντίζελ κινητήρων του Group VW. Πάντως η εταιρεία πιστεύει ότι αυτό δεν επηρεάζει την πλειονότητα των αυτοκινήτων με αυτό το λογισμικό.  

Η εταιρεία έσπευσε να καθησυχάσει τους Ευρωπαίους καταναλωτές, λέγοντας: «Καινούργια αυτοκίνητα του Group VW με κινητήρες προδιαγραφών Euro 6, που διατίθενται σήμερα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, πληρούν τις νόμιμες προδιαγραφές και τα περιβαλλοντικά στάνταρ».

Η VW έχει βάλει στην άκρη ένα κονδύλι 6,5 δισ. ευρώ, για να καλύψει τα έξοδα διαχείρισης του όλου θέματος, και λέει ότι θα διορθώσει ανάλογα τους οικονομικούς της στόχους για το 2015.

Η ανακοίνωση καταλήγει: «Επιπροσθέτως, η Volkswagen δεν ανέχεται κανενός είδους παράβαση των νόμων. Αποτελεί πρώτη προτεραιότητα του διοικητικού συμβουλίου να επανακτήσει τη χαμένη εμπιστοσύνη και να αποτρέψει τυχόν βλάβη των πελατών μας».

Το χρονικό της αποκάλυψης του σκανδάλου

Μάιος 2014: Το Κέντρο Εναλλακτικών Καυσίμων, Κινητήρων και Εκπομπών του πανεπιστημίου West Virginia (WVU) δημοσιεύει τα αποτελέσματα μιας μελέτης που του είχε ανατεθεί από το Διεθνές Συμβούλιο για τις Καθαρές Μεταφορές. Η σχετική έρευνα έχει βρει εκπομπές ρύπων υψηλότερες από αυτές που ανακοινώνονται επίσημα για δύο αυτοκίνητα: έναVW Jetta του 2012 και ένα Passat του 2013. Μια BMW X5, που επίσης δοκιμάστηκε, πέρασε το τεστ. Το WVU ενημερώνει για το θέμα τους δύο σχετικούς φορείς: το California Air Resources Board (CARB) και την Environmental Protection Agency (EPA). 

Καλοκαίρι 2014: Μέσα στη χρονιά μετά τη δημοσίευση της μελέτης του WVU, η VW συνεχίζει να διαβεβαιώνει το CARB και την ΕΡΑ ότι οι αυξημένες εκπομπές από τα δύο αυτά αυτοκίνητα θα μπορούσαν να αποδοθούν σε διάφορα τεχνικά προβλήματα και σε απρόβλεπτες συνθήκες χρήσης.

Δεκέμβριος 2014: Η VW προχωρεί σε εθελούσια ανάκληση περίπου 500.000 αυτοκινήτων για να αντιμετωπίσει το θέμα των εκπομπών.

6 Μαϊου 2015: To CARB, σε συνεργασία με την ΕΡΑ, διεξάγει επαναληπτικές δοκιμές των εν λόγω αυτοκινήτων, τόσο σε εργαστήριο όσο και σε κανονική χρήση στο δρόμο, ώστε να επιβεβαιώσει την αποτελεσματικότητα της ανάκλησης της VW. Οι δοκιμές δείχνουν ότι η ανάκληση έχει περιορισμένο όφελος. Κανένα από τα πιθανά προβλήματα που έχει επικαλεστεί η VW δεν μπορεί να εξηγήσει τις σταθερά υψηλότερες εκπομπές ρύπων που μετρήθηκαν στις επαναληπτικές δοκιμές του CARB.   

Καλοκαίρι 2015: To CARB και η ΕΡΑ ξεκαθαρίζουν ότι δεν θα επικυρώσουν τα πιστοποιητικά νομιμότητας –που είναι απαραίτητα για την πώληση αυτοκινήτων στις ΗΠΑ– των ντίζελ μοντέλων VW του 2016 αν ο κατασκευαστής δεν δώσει επαρκείς εξηγήσεις για την ανωμαλία στις εκπομπές και δεν διαβεβαιώσει τις υπηρεσίες ότι τα μοντέλα του 2016 δεν θα έχουν αντίστοιχο πρόβλημα.

3 Σεπτεμβρίου 2015: Κατά τη διάρκεια μιας σύσκεψης, η VW παραδέχεται ότι έχει σχεδιάσει και τοποθετήσει στα εν λόγω αυτοκίνητα ένα «μηχανισμό παράκαμψης» με τη μορφή εξελιγμένου λογισμικού αλγορίθμου που ανιχνεύει πότε το αυτοκίνητο περνάει από δοκιμές καυσαερίων.

18 Σεπτεμβρίου 2015: Οι CARB και ΕΡΑ δημοσιοποιούν τα ευρήματά τους, λέγοντας ότι η Volkswagen έχει παραβεί δύο άρθρα της [νομοθετικής] Πράξης Καθαρού Αέρα (Clean Air Act). Πρώτον, πουλώντας ή διαθέτοντας προς πώληση οχήματα που δεν συμμορφώνονται με τα πιστοποιητικά νομιμότητάς τους, και δεύτερον, κατασκευάζοντας και εγκαθιστώντας σε αυτά τα οχήματα μια ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου ικανή να αλλάζει τις ρυθμίσεις της για να παρακάμπτει τις δοκιμές καυσαερίων.

[Πηγή: AUTOCAR]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube