Πτώχευσε η Spyker
Η ολλανδική εταιρεία κατασκευής σπορ αυτοκινήτων κλείνει οριστικά λόγω οικονομικών προβλημάτων.
Η Spyker είχε μπει στο αντίστοιχο «άρθρο 99» της Ολλανδίας πριν δύο εβδομάδες, αλλά δεν μπόρεσε να εξασφαλίσει την απαραίτητη «γέφυρα» χρηματοδότησης για να επιβιώσει.
Ο Victor Muller, ιδρυτής και CEO της Spyker, παραμένει αισιόδοξος ότι θα μπορέσει να ξεκινήσει ξανά τη λειτουργία της εταιρείας στο μέλλον.
«Καμία από τις φιλοδοξίες που είχαμε όταν ιδρύσαμε τη Spyker πριν 15 χρόνια δεν έσβησε λόγω των σημερινών γεγονότων», δήλωσε. «Ωστόσο, καθ’ όσο με αφορά, “αυτό δεν είναι το τέλος, ούτε καν η αρχή του τέλους, αλλά ίσως το τέλος της αρχής”, για να χρησιμοποιήσω τα λόγια του Winston Churchill. Θα εργαστώ ακούραστα για να αναστήσω την εταιρεία το ταχύτερο δυνατόν και, αν το επιτύχουμε, θα κυνηγήσουμε το στόχο της συγχώνευσης με έναν κατασκευαστή ηλεκτρικών αεροσκαφών για να εξελίξουμε επαναστατικά ηλεκτρικά Spyker με βιώσιμη τεχνολογία».
Η Spyker θυμίζουμε ότι είχε αγοράσει τη SAAB από την General Motors το 2009 και επέβλεψε το κλείσιμό της.
Ανάμεσα στα μεγαλεπήβολα σχέδια της Spyker ήταν και η αγορά της ομάδας Midland Formula 1, το 2006. Η ομάδα αγωνίστηκε ως Spyker F1 το 2007 χωρίς επιτυχία (πήρε ένα και μοναδικό βαθμό με τον Adrian Sutil στο ιαπωνικό GP). Στο τέλος της χρονιάς, η ομάδα πουλήθηκε στην κοινοπραξία Orange India υπό τον Vijay Mallya και μετεξελιχτηκε στη σημερινή Force India.
H Spyker σχεδίαζε να λανσάρει το B6 Venator (κύρια και κάτω φωτογραφία), ένα μοντέλο ανταγωνιστικό της Porsche 911, με κινητήρα V6 375 ίππων τοποθετημένο στο κέντρο, που είχε εκτεθεί στο Σαλόνι της Γενεύης το 2013.