Πώς οι χειμερινές θερμοκρασίες επηρεάζουν την αυτονομία στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;
Η γερμανική ADAC επιβεβαιώνει ότι η αυτονομία στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε χειμερινές θερμοκρασίες μειώνεται μέχρι και κατά 50%.
Η ΑDAC δοκίμασε επτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα της αγοράς σε συνθήκες υπό του μηδενός και τα αποτελέσματα έχουν πολύ ενδιαφέρον. Συγκεκριμένα, το VW ID.3 εμφάνισε τη μεγαλύτερη ευαισθησία στο κρύο καταναλώνοντας 99% περισσότερη ενέργεια σε διαδρομή 23 km στους -7 °C από ότι στην ίδια διαδρομή με θερμοκρασία 14 °C.
Περνώντας στα υπόλοιπα συμμετέχοντα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα Hyundai Kona Electric, Ford Mustang Mach-E και Lexus UX300e χρειάστηκαν από 46% έως 59% περισσότερη ενέργεια στους -7 °C. Oι λιγότερο χαμένοι αποδείχτηκαν τα FIAT 500e και Renault Zoé καταναλώνοντας στις ίδιες συνθήκες 34% και 44% περισσότερη ενέργεια.
Η υψηλή κατανάλωση του γερμανικού μοντέλου οφείλεται κυρίως στην ενέργεια που χρειάζεται η αντλία θερμότητας, έτσι ώστε να φέρει τις μπαταρίες στην κατάλληλη θερμοκρασία. Όταν η μπαταρίες θερμανθούν κατάλληλα η κατανάλωση του Volkswagen ID.3 μειώνεται σημαντικά.
H απώλεια αυτονομίας λόγω ψύχους μπορεί να φτάσει στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι και στο 50%!
Μοντέλο | 14 °C | -7 °C | Απώλεια αυτονομίας |
FIAT 500e | 244 km | 182 km | 25% |
Renault Zoé | 351 km | 244 km | 30% |
Hyundai Kona electric | 215 km | 147 km | 32% |
Ford Mustang Mach-E | 300 km | 202 km | 33% |
Lexus UX300e | 224 km | 141 km | 37% |
Nissan Leaf e+ | 332 km | 210 km | 37% |
Volkswagen ID.3 | 324 km | 162 km | 50% |
Τέλος, μέχρι η τεχνολογία στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να ξεπεράσει το εμπόδιο του ψύχους, σύμφωνα με την ADAC, οι ιδιοκτήτες τους μπορούν να περιορίσουν την απώλεια αυτονομίας στο κρύο σταθμεύοντας το αυτοκίνητο σε εσωτερικό χώρο ή προθερμαίνοντας την μπαταρία κατά τη διάρκεια της φόρτισης.
Στη μεγαλύτερη διαδρομή των 100 km, το ηλεκτρικό της VW χρειάστηκε 30% περισσότερη ενέργεια στους 0 °C απ' ό,τι με θερμοκρασία 20 °C. Από την άλλη, στην ίδια δοκιμασία το Renault Zoé και το Peugeot e-208 κατανάλωσαν 21% περισσότερη ενέργεια.
[Πηγή: ΑDAC]