Ποιος θα κατασκευάσει τελικά το Apple iCar;

Ποιος θα κατασκευάσει τελικά το Apple iCar;

Η Apple αναζητά τον κατάλληλο συνεργάτη για την από κοινού δημιουργία του iCar. Οι υποψήφιοι πολλοί, ο εκλεκτός όμως θα είναι μόνο ένας. Ή μήπως όχι;

Μετά το ναυάγιο στις διαπραγματεύσεις με τον όμιλο Hyundai, η Apple, βρίσκεται ξανά σε αναζήτηση συνεργάτη. Οι μνηστήρες πολλοί, καθώς τα οφέλη από μία τέτοια συνέργεια με τον αμερικανικό «tech giant» είναι ανυπολόγιστα. Επομένως, θα πρέπει να θεωρούμε δεδομένο ότι δεν υπάρχει αυτοκινητοβιομηχανία που να μην θέλει να συνάψει μια «σχέση ζωής» με την Apple!

H Apple, εργάζεται κάτω από άκρα μυστικότητα πάνω στο project «Titan» ανελλιπώς, την τελευταία 5ετία. Μάλιστα, στην ομάδα που έχει συσταθεί στο αρχηγείο του καλιφορνέζικου brand, υπάρχουν πολλά πρώην υψηλόβαθμα στελέχη της Tesla και μέχρι πρότινος και ένας Έλληνας μηχανικός, ο οποίος πρόσφατα μετακόμισε στη Σουηδία για λογαριασμό της Volvo.

apple

Άπαντες βέβαια, έχουν δεσμευτεί με αυστηρές ρήτρες εμπιστευτικότητας για το project, με αποτέλεσμα κανείς, πέραν της ομάδας, να μη γνωρίζει το παραμικρό για την πρόοδο του έργου. Οι έντονες κινήσεις όμως της Apple το τελευταίο διάστημα μαρτυρούν ότι ο αμερικανικός κολοσσός είναι έτοιμος για το μεγάλο βήμα. Αυτό της παραγωγής του iCar. Το πιο πιθανό σενάριο βέβαια είναι, η Apple, να αναζητήσει περισσότερους από έναν συνεργάτες για τη δημιουργία του iCar, συμπεριλαμβανομένης μίας major αυτοκινητοβιομηχανίας και λοιπών «υποστηρικτικών» εταιρειών ως προς την προμήθεια βασικών εξαρτημάτων.

Ας δούμε λοιπόν, ποιες εταιρείες συγκεντρώνουν τις περισσότερες πιθανότητες να συνεργαστούν με την Apple.

Foxconn

foxconn

Η Foxconn Technology Group, ενδεχομένως σε πολλούς να είναι άγνωστη. Πρόκειται όμως για έναν βιομηχανικό κολοσσό ο οποίος συνεργάζεται πάνω από μία δεκαετία με την Apple και είναι υπεύθυνος, για την παραγωγή των περισσοτέρων iPhone που κυκλοφορούν παγκοσμίως στην αγορά, καθώς και ενός μεγάλου μέρους από την παραγωγή των Mac & iPad. Η όλη διαδικασία, λαμβάνει χώρα στις αχανείς εγκαταστάσεις της εταιρείας στην Κίνα, απασχολώντας περισσότερους από ένα εκατομμύριο εργαζόμενους!

Τον Οκτώβριο, η Foxconn, της οποίας ο κύριος «βραχίονας» είναι η Hon Hai Precision Industry Co., παρουσίασε το πρώτο της «σασί» για ηλεκτρικά μοντέλα καθώς και μια εξειδικευμένη πλατφόρμα λογισμικού ούτως ώστε να βοηθήσει τους κατασκευαστές να «τρέξουν» γρηγορότερα την παραγωγή των ηλεκτρικών τους οχημάτων. Σχεδιάζει μάλιστα και θα ρίξει στην αγορά το αργότερο μέχρι το 2024, μια νέου τύπου μπαταρία η οποία θα προσφέρει μεταξύ άλλων τεράστια αυτονομία και γρήγορη φόρτιση.

Ο κολοσσός από την Taiwan, ανήκει στον δισεκατομμυριούχο, Terry Gou, ο οποίος πρόσφατα ανακοίνωσε ότι μέχρι τα τέλη του 2021 θα συνεργαστεί με τον όμιλο Fiat-Chrysler για την από κοινού παραγωγή (η Foxconn δε θα εμπλακεί στη γραμμή παραγωγής) πολλών νέων ηλεκτρικών οχημάτων για την αγορά της Κίνας.

Επίσης, στις αρχές του νέου έτους η Foxconn, υπέγραψε μια ακόμα συμφωνία με την κινέζικη start-up ηλεκτρικών οχημάτων Byton Ltd., για τη μαζική παραγωγή του M-Byte το 2022. Παράλληλα, επέκτεινε τη συνεργασία της με την επίσης κινέζικη Zhejiang Geely Holding Group Co., στην οποία παρέχει συμβουλές και υπηρεσίες στον τομέα της βιομηχανικής παραγωγής και εξέλιξης νέων προϊόντων. 

Magna

magna

Προφανώς, ένα πιο γνωστό όνομα στους αυτοκινητικούς κύκλους. Η Magna, το αρχηγείο της οποίας βρίσκεται στο Ontario του Καναδά, είναι ο τρίτος μεγαλύτερος προμηθευτής στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, διατηρώντας συμφωνίες με τους περισσότερους ανεξάρτητους κατασκευαστές. Η Magna, ουσιαστικά παράγει τα πάντα. Μάλιστα, τόσο η BMW όσο και ο όμιλος Jaguar-Land Rover έχουν «εκμεταλλευτεί» τις εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Graz της Αυστρίας για την παραγωγή των δικών τους οχημάτων.

Η Magna, το τελευταίο διάστημα έχει ρίξει το βάρος της στην παροχή εξειδικευμένων υπηρεσιών πάνω στον τομέα της μηχανικής αλλά και της κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων, συνεργαζόμενη κατά κύριο λόγω με νεοσύστατες εταιρείες παραγωγής ηλεκτρικών μοντέλων. Η καναδέζικη φίρμα, συμφώνησε προ ολίγων μηνών με τη Fisker Inc. ώστε να αναλάβει την κατασκευή της νέα πλατφόρμας του ηλεκτρικού SUV «Fisker Ocean», ενώ θα αναλάβει εξ ολοκλήρου να το εξοπλίσει και με τελευταίας τεχνολογίας συστήματα αυτόνομης οδήγησης.

Η δράση της όμως δε σταματά εδώ. Επένδυσε το Δεκέμβρη του 2020 περισσότερα από 450 εκ. ευρώ στην LG Electronics Inc., προκειμένου να κατασκευάσουν από κοινού μια νέα γενιά ηλεκτρικών κινητήρων. Διευρύνει δε το «αποτύπωμα» της στην κινέζικη αγορά, τη μεγαλύτερη στην κατασκευή αλλά και πώληση ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως, κατασκευάζοντας για λογαριασμό της Beijing Automotive Group Co., το ηλεκτρικό ArcFox Alpha-T. Έχει επίσης ένα ακόμα σημαντικό πλεονέκτημα: ήταν η πρώτη εταιρεία που συνομίλησε με την Apple αναφορικά με το project Titan πριν από περίπου 5 χρόνια όταν ακόμα η ιδέα ήταν στα σκαριά.

Nissan

nissan

Αν και θεωρείται «long shot» όπως θα έλεγαν και οι Αμερικάνοι, η Nissan Motor Co., έχει πολλούς κρυμμένους άσους στο μανίκι της που θα μπορούσαν να βοηθήσουν τα μέγιστα την Apple. Διαθέτει ήδη μεγάλη εμπειρία και υψηλή αξιοπιστία στα ηλεκτρικά οχήματα, έχει δικής της πλατφόρμα (σε συνεργασία φυσικά με την Renault SA) ηλεκτρικών μοντέλων και το κυριότερο, την τεχνογνωσία και την «ακρίβεια» που αναζητεί η Apple από έναν συνεργάτη της.

Σε ερώτηση που δέχτηκε πρόσφατα ο ισχυρός άνδρας της Nissan, Makoto Uchida, αναφορικά με τις φήμες που θέλουν την Apple να σκέφτεται ως συνεργάτη της τη Nissan και κατά πόσον η ιαπωνική φίρμα θα μπορούσε να ανταποκριθεί των υψηλών απαιτήσεων, απάντησε πως «η Nissan έχει τις γνώσεις, είναι στο DNA της εταιρείας μας να κάνουμε πράγματα που οι άλλοι δε μπορούν».

Λαμβάνοντας υπ’ όψιν μας το γεγονός ότι η Nissan έχει αρχίσει να αναστρέφει το αρνητικό κλίμα στα οικονομικά της (το 2019 ήταν η χειρότερη χρονιά της τελευταίας 20ετίας για την εταιρεία), υπάρχει πλέον (μετά και την ταραχώδη αποχώρηση του Carlos Ghosn) ξεκάθαρο όραμα-στρατηγική για το μέλλον. Και φυσικά η αξιοπιστία που συνοδεύει τις ιαπωνικές κατασκευές, τότε, γιατί όχι! Άλλωστε, είναι σίγουρο πως και η ίδια η Nissan, θα έριχνε νερό στο κρασί της ή εάν το προτιμάτε διαφορετικά, θα εμφανιζόταν πιο διαλλακτική από άποψη οικονομικών όρων σε μια τέτοια συμφωνία, προκειμένου να έχει πρόσβαση ως στενός συνεργάτης του αμερικανικού κολοσσού, στο τεχνολογικό θησαυροφυλάκιο της Apple...

Stellantis

stella

Η νέα συμμαχία, η νέα «δύναμη» στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Η Apple, θα μπορούσε να ποντάρει πάνω στον όμιλο Stellantis και να εκμεταλλευτεί κατά κύριο λόγο τη τεράστια παραγωγική του δυνατότητα και φυσικά τη μακρόχρονη εμπειρία των ιστορικών brands που τον απαρτίζουν.

Και σε αυτήν την περίπτωση, όπως με τη Nissan, ο όμιλος Stellantis θα έκανε τα αδύνατα δυνατά ώστε να συνεργαστεί με την Apple. Μια τέτοια συμφωνία θα εκτόξευε τη φήμη αλλά και την αξία του νεοσύστατου ομίλου, «τρομάζοντας» τον ανταγωνισμό. Ο Carlos Tavares, σε συνέντευξη του πρόσφατα ίσως αποκάλυψε άθελα του το μόνο πράγμα που θα τον «φόβιζε» σε μια τέτοια συμφωνία. Ούτε λίγο ούτε πολύ ο ισχυρός άνδρας του ομίλου άφησε να εννοηθεί ότι υπάρχει ο κίνδυνος οποιαδήποτε αυτοκινητοβιομηχανία να «εξαρτηθεί» σε τεχνολογικό επίπεδο από την Apple.

Βέβαια, στον αντίποδα, ο «πολύς» John Elkann, πιστεύει ακράδαντα ότι η αυτοκινητοβιομηχανία για να επιζήσει οφείλει να συνεργαστεί με τεχνολογικούς κολοσσούς όπως η Apple, η Google κ.α., αντί να προσπαθήσει να τους ανταγωνιστεί. Θεωρείστε το ως δεδομένο ότι εάν η Apple θελήσει να συνεργαστεί με τον όμιλο Stellantis, τίποτα και κανείς στα ενδότερα του ομίλου δε θα σταθεί εμπόδιο.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube