Ποια αυτοκινητοβιομηχανία από την Κίνα είναι έτοιμη να βάλει λουκέτο;
Δύσκολες ώρες φαίνεται πως περνά γνωστή αυτοκινητοβιομηχανία από την Κίνα, ευρισκόμενη ένα βήμα πριν από τη χρεωκοπία.
Η Κίνα, είτε αρέσει είτε όχι, αυτή τη στιγμή είναι ο πιο ανερχόμενος παίχτης στην παγκόσμια αυτοκινητική σκακιέρα. Ο ούριος άνεμος όμως, δεν φαίνεται να πνέει για όλους τους Κινέζους κατασκευαστές, μιας και γνωστή κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία είναι στα πρόθυρα της χρεοκοπίας.
H αλήθεια είναι πως η εξάπλωσης της Κίνας, στην παγκόσμια αγορά του αυτοκινήτου είναι ραγδαία. Αν στο όχι και τόσο μακρινό παρελθόν (πριν από 15 χρόνια) έλεγε κανείς πως η Κίνα θα κοιτάζει κατάματα τους παραδοσιακούς, δυτικούς κατασκευαστές, στην καλύτερη περίπτωση θα τον χαρακτήριζαν παράφρων!
Η HiPhi, σύμφωνα με διεθνή Μέσα βρίσκεται σε οικονομική δυσμένεια, με το μέλλον της εταιρείας από την Κίνα να είναι αβέβαιο
Εντούτοις όμως, τα πράγματα δεν εξελίσσονται το ίδιο καλά για όλες τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Κι αυτό γιατί οι υψηλοί στόχοι δεν είναι πάντα εύκολο να εκπληρωθούν. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η HiPhi, μια premium (όπως αυτοχαρακτηρίζεται) αυτοκινητοβιομηχανία, με ορισμένα πολύ hi-tech αμιγώς ηλεκτρικά δημιουργήματα.
Σύμφωνα με διεθνή Μέσα που παρακολουθούν τις εξελίξεις, η κινεζική φίρμα βρίσκεται σε ιδιαίτερα δύσκολη οικονομική θέση, κάτι που την οδήγησε στο να παραδεχτεί πως τον Ιανουάριο καθυστέρησε την καταβολή των μισθών στους εργαζομένους της. Επιπροσθέτως, ακύρωσε τα προγραμματισμένα για το έτος 2023 μπόνους και μείωσε τις αμοιβές των κορυφαίων στελεχών της.
Μάλιστα, τα δημοσιεύματα που εμφανίστηκαν στις αρχές του έτους, κάνουν λόγο για «χειρόφρενο» στην έρευνα και ανάπτυξη (R&D) αλλά και την παραγωγή των νέων μοντέλων. Η εταιρεία χαρακτήρισε αναληθείς τις συγκεκριμένες πληροφορίες, ωστόσο το ρεπορτάζ του Φλεβάρη μιλά για αίτημα της αυτοκινητοβιομηχανίας να εργάζονται από το σπίτι εξαιτίας οικονομικών προβλημάτων.
Η HiPhi απάντησε και σε αυτές τις πληροφορίες, τονίζοντας πως η «εξ αποστάσεως εργασία σχετίζεται με τον εορτασμό του κινεζικού νέου έτους». H εταιρεία που δραστηριοποιείται και στην Ευρώπη προσπαθεί να καθησυχάσει τους πελάτες και τους συνεργάτες της, με το μέλλον της προσώρας να είναι εξαιρετικά αβέβαιο.