Φρένο στις ευρωπαϊκές πωλήσεις τον Μάιο

Φρένο στις ευρωπαϊκές πωλήσεις τον Μάιο

Ύστερα από το άλμα 10% που καταγράφηκε τον Απρίλιο, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων επιβραδύνθηκαν σημαντικά τον Μάιο, κατά 0,8%, σύμφωνα με την Ένωση των Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων -ACEA.

Συνολικά, περίπου 1,4 εκατ. νέα αυτοκίνητα τέθηκαν σε κυκλοφορία στους δρόμους της ΕΕ τον περασμένο μήνα. Μεταξύ των καλών μαθητών, η ACEA ξεχωρίζει την Ισπανία (+7,2%) και τη Βρετανία (+3,4%). Η γαλλική αγορά παρέμεινε σταθερή (+0,1%), ενώ η Γερμανία (-5,8%) και η Ιταλία (-2,8%) παρουσίασαν μείωση λόγω καθυστερήσεων στις παραδόσεις.

Στην Ελλάδα, με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών το μήνα Μάιο 2018 ανέβηκαν κατά 16,9%, συγκριτικά με τον Μάιο του 2017.

Ο όμιλος Volkswagen συνέχισε να ενισχύει την κυριαρχία του στην Ευρώπη τον περασμένο μήνα, αυξάνοντας το μερίδιό του κατά 4,2%, στα 351.000 αυτοκίνητα. Η φίρμα της Volkswagen τα πήγε ακόμα καλύτερα (+6,3%) και δεν φαίνεται να υποφέρει από το dieselgate. Το νέο T-Roc έχει τύχει καλή υποδοχής από το κοινό. Εντός του ομίλου, η Porsche (+6,9%) και ειδικότερα η SΕΑΤ (+25,7%) βρέθηκαν σε πλήρη φόρμα, σε αντίθεση με την premium Audi που συρρικνώθηκαν (-5,2%), όπως και η Škoda (-1,4%).

Οι γαλλικές φίρμες το Μάιο τα πήγαν καλύτερα από το μέσο όρο. Το Groupe PSA (Peugeot, Citroën, DS) σημείωσε άλμα 58% χάρη στην προσθήκη των εμπορικών σημάτων της Opel και της Vauxhall που αγοράστηκαν πέρυσι. Η Peugeot (+3,4%) συνεχίζει να απολαμβάνει την επιτυχία του 3008. Αντίθετα, η Citroën ασθμαίνει (-3,1%) παρά τα πρόσφατα λανσαρίσματα των C3 και C3 Aircross. Ο όμιλος Renault αυξήθηκε κατά 6,4%, κυρίως χάρη στις καλές επιδόσεις της Dacia (+14,1%).

car registrations may 2018

Εκτός από τους τρεις επικεφαλής, μόνο η ιαπωνική Toyota (+ 5,2%), λόγω της ζήτησης για τους υβριδικούς βενζινο-ηλεκτρικούς κινητήρες της, και οι κορεατικές Hyundai (+3,1%) και Kia (+3,7%) , κατάφεραν να κρατήσουν θετικό το πρόσημο στην παρτίδα του Μαΐου.

Η Fiat Chrysler Automobiles, τον περασμένο μήνα βάδισε με βήμα σημειωτόν (-0,04%), παρά την απογείωση των πωλήσεων της Jeep, σπεσιαλίστριας των σε SUV (+102%) και των καλών επιδόσεων της Alfa Romeo (+10,8%). Η FIAT, η οποία παρέχει και τον κύριο όγκο των πωλήσεων, έπεσε κατά 11,1%. Ίδια σταθερότητα επέδειξε το Μάιο και η Ford (+0,4%), πέμπτη στην Ευρώπη με μερίδιο αγοράς 6,3% τον Μάιο, λίγο πίσω από την FCA (7,7%).

Ο όμιλος BMW παρουσίασε πτώση στις ταξινομήσεις κατά 6%, παρά τη σταθερότητα της θυγατρικής του, της MINI (+0,9%). Η Daimler (Mercedes-Benz, Smart) δεν τα πήγε πολύ καλύτερα (-5,3%) ενώ, με πολύ χαμηλότερο όγκο πωλήσεων, η βρετανική Jaguar Land Rover έγραψε μια ωραία αύξηση κατά 25,4%.

[Πηγή ACEA]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube